Joseph F

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe stel je de spamfilter in?

Ik krijg elke dag dezelfde set van 15 spam emailberichten waarin er steeds andere email afzender adressen worden gebruikt. Weet iemand hoe ik hier van verlost kan worden? Doordat er steeds andere adressen worden gebruikt lukt het me niet met het blokkeren van het afzender adres. Alvast bedankt voor een reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Joseph F wrote:
Bedankt N.N. voor je reactie. Ik laat de email adressen steeds blokkeren en mijn lijst met geblokkeerde adressen is al een paar honderd adressen lang, maar er is nog geen verschil in spam te merken. Ik ga er mee door, maar verwacht er weinig van. Heeft iemand nog andere suggestie? Alvast bedankt voor een reactie. (nb alle adressen eindigen met .com)

Je kunt in de webmail instellen dat als er spam binnenkomt deze direct naar de prullenbak gaat.
Het risico is wel dat er ook goede berichten als spam gezien worden en je dan niet bereiken.
Zelf heb ik ingesteld dat als webmail spam detecteert, deze het woord SPAM toevoegt aan de onderwerpregel en de mail dan alsnog aflevert, dan kan ik zelf beslissen of het spam is of niet en in je off-lineprogramma op je computer de e-mail in de spammap gooien, daar dit meestal zelflerende programma's zijn krijg je op een gegeven moment steeds minder spam van dezelfde afzender(s).

Bekijk in context

5 Reacties 5
Verwijderd account
Niet van toepassing
Joseph F wrote:
Ik krijg elke dag dezelfde set van 15 spam emailberichten waarin er steeds andere email afzender adressen worden gebruikt. Weet iemand hoe ik hier van verlost kan worden? Doordat er steeds andere adressen worden gebruikt lukt het me niet met het blokkeren van het afzender adres. Alvast bedankt voor een reactie.

In het spamfilter die verschillende adressen steeds weer als spam markeren, ik heb het ook eens gehad met 1 website die vanuit verschillende e-mailadressen spam verstuurde, die verschillende adressen steeds als spam aangemerkt en nu is het over.
Als het een NL-adres is deze adressen naar https://www.spamklacht.nl/ sturen.
Joseph F
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt N.N. voor je reactie. Ik laat de email adressen steeds blokkeren en mijn lijst met geblokkeerde adressen is al een paar honderd adressen lang, maar er is nog geen verschil in spam te merken. Ik ga er mee door, maar verwacht er weinig van. Heeft iemand nog andere suggestie? Alvast bedankt voor een reactie. (nb alle adressen eindigen met .com)
Verwijderd account
Niet van toepassing
Joseph F wrote:
Bedankt N.N. voor je reactie. Ik laat de email adressen steeds blokkeren en mijn lijst met geblokkeerde adressen is al een paar honderd adressen lang, maar er is nog geen verschil in spam te merken. Ik ga er mee door, maar verwacht er weinig van. Heeft iemand nog andere suggestie? Alvast bedankt voor een reactie. (nb alle adressen eindigen met .com)

Je kunt in de webmail instellen dat als er spam binnenkomt deze direct naar de prullenbak gaat.
Het risico is wel dat er ook goede berichten als spam gezien worden en je dan niet bereiken.
Zelf heb ik ingesteld dat als webmail spam detecteert, deze het woord SPAM toevoegt aan de onderwerpregel en de mail dan alsnog aflevert, dan kan ik zelf beslissen of het spam is of niet en in je off-lineprogramma op je computer de e-mail in de spammap gooien, daar dit meestal zelflerende programma's zijn krijg je op een gegeven moment steeds minder spam van dezelfde afzender(s).
Joseph F
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste N.N.
Bedankt voor het meedenken. Helaas werkt de oplossing om van alle binnenkomende spam de adressen te laten blokkeren niet. Van mijn nu 32 dagelijkse spam berichten zijn de email adressen steeds verschillend, en krijg ik bij het blokkeren van Ziggo de melding:
"De lijst van geblokkeerde afzenders is te lang om nieuwe adressen toe te voegen. Verwijder adressen en probeer het opnieuw."
In mijn ms-outlook op mijn pc wordt deze spam door het ingebouwd intelligent spam filter, waar ik zelf niets aan hoefde in te stellen, netjes in een "ongewenste mail folder" geplaatst en heb ik er betrekkelijk weinig last van, maar voor mijn smart phone is deze spam een regelrechte ramp.
Het zou fijn zijn als Ziggo mail ook zo'n intelligent ingebouwd spam filter zou krijgen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Joseph F wrote:
Bedankt N.N. voor je reactie. Ik laat de email adressen steeds blokkeren en mijn lijst met geblokkeerde adressen is al een paar honderd adressen lang, maar er is nog geen verschil in spam te merken. Ik ga er mee door, maar verwacht er weinig van. Heeft iemand nog andere suggestie? Alvast bedankt voor een reactie. (nb alle adressen eindigen met .com)


Dit is heel erg vervelend en heel lastig te verhelpen, zeker als de afzender een volhouder is. Ze werken natuurlijk ook expres met steeds andere email adressen omdat ze wel weten dat dat het heel moeilijk kan maken het te blokkeren. Je moet het dan steeds opnieuw doen. Heb het zelf ook een tijd gehad, maar zo snel als het kwam was het ook weer over. Melden is dus zeker een goede optie, want dat is iets dat ook ik doe als het me te gek wordt.

Veel succes!

Mvg. Willem

Uitgelicht topic