Frankdees Kim Ziggo Mooi. Het was de kabel. Nou ja. Simpeler kan het niet zijn.
Omdat de X99 het wel deed aan de Horizon, zocht ik het in een andere hoek, tw
een vast ingesteld Ip in een ander subnet. Dat is een probleem dat je vaker tegenkomt als een andere Modem/Router (bv die van de Horizon) eerder het Internet verzorgde en er een nieuwe Modem/Router aan de opzet wordt toegevoegd. Dat was dus een verkeerd vermoeden.
Ik vond de overstap naar IPv4 geen goed idee omdat er nog geen aanleiding was dit te gaan doen. Hier zat ik dus wel goed.
Ziggo is met IPv6 bezig en dat is goed voor de toekomst. Klanten hebben er thans overigens niet veel aan. Voor hen is IPv4 goed genoeg.
Er kan best een probleem zijn met die IPv6 Firmware, dat een overstap naar IP4 nodig maakt. Maar dat moet dan wel ff worden bekeken. Als er inderdaad een probleem is met die IPv6 Firmware dan komt Ziggo dat
on the fly ook te weten en dat is goed ivm verbetering ervan.
Wat je hier vaker tegenkomt is een snel advies over te stappen naar IPv4 bij elk akkefietje zonder in te zoomen op het probleem. IPv6 wordt een beetje eng gevonden & je moet er ook wat kennis over hebben. Deze gang van zaken bevalt me niet zo. Noem het een persoonlijke hang-up.
Door een gebruikelijk onderzoekje te doen los je vaak een probleem op dat niks met het functioneren van de Firmware te maken heeft. Soms ontdek je iets in de IPv6 Firmware dat niet in orde is en stapt dan noodgedwongen toch over op IPv4.
Gr Han