wappiesoft

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Het beeld is niet om aan te zien. Dan loopt geluid ook niet gelijk.





Sinds de afgelopen weken is het beeld waardeloos op zowel mijn Samsung Galaxy Tab S 10.5 SM-T800 en mijn Samsung Galaxy S8. Bij alle andere online tv diensten heb ik totaal geen problemen. Dit gebeurt enkel en alleen naar bij de Ziggo Go Applicatie. De Samsung Galaxy Tab S 10.5 draait onder Android 6 en de S8 onder de meest recente versie van Android 9. Zoals jullie zien op de afbeeldingen is de internet snelheid prima. Ik heb de snelheid gemeten met mijn S8 op 5G wifi. Zal mijn Ziggo configuratie hieronder specificeren.

De groene kabel komt binnen ik de woonkamer.
Van de AOP gaat hij naar de SB02 splitter. Uiteraard met F-Connector.
Vervolgens gaat 1 uitgang naar de Technicolor TC7200 en de andere kant naar de FDU44 versterker. Dat gedeelte werkt perfect en probleemloos.
De TC7200 staat in bridge mode omdat dit type modem niet simultaan op 2.4GHz en 5GHz werken kan.
Via een UTP kabel gaat hij naar de router.
Dit betreft een Asus RT-AC66U.
De snelheid is prima dus dat is het probleem niet.
Ook werken de andere online TV diensten perfect.
Dit probleem treedt enkel op bij de Ziggo-Go Applicatie.
Ik hoop dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost omdat ik overdag/begin avond enkel de Ziggo Go Applicatie gebruik.
Ik heb diverse foto's ter info bijgevoegd.
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
wappiesoft Kun je ook een foto hier plaatsen van die eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Ik vermoed dat alles zo ongeveer aan vervanging toe is, gezien de leeftijd van het modem en de splitter.
Deze modems worden per direct omgeruild als er problemen mee gemeld worden.
Als het AOP ook een niet hedendaagse is, kan een Ziggo monteur alles gratis vervangen voor hedendaags materiaal en een hedendaags modem.
wappiesoft
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes
De meest linker doos onder is de AOP. Die gaat naar de splitter er naast. De retour geschikte versterker is een Essent welke perfect functioneert. (Zie signaal sterkte en kwaliteit van mijn UPC Horizon G7400 mediabox.)
De Mediabox heb ik al vanaf dag 1 toen deze net op de markt kwam en heb tot nu toe nog geen reden gehad om hem te laten sappen naar een andere box.
Boven de AOP en de Splitter hangt de Technicolor TC7200. Ook hier heb ik tot op heden geen problemen mee gehad. Ja, je hebt beperkingen wat betreft het Wifi signaal. Je moet kiezen tussen 2.4 GHz en 5 GHz aangezien deze niet gelijktijdig over deze modus kan werken.
Boven de versterker hangt mijn glasvezel verbinding die ik tot op heden niet gebruikt heb. In mijn bericht sprak ik over een FDU-44 versterker maar dit is een Essent CTU-03 welke perfect functioneert en geen onderdeel uit maakt van het probleem. Ik hoop dat het weer wat duidelijker geworden is.
wappiesoft
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes
Kijk. Ik vraag bijna nooit ondersteuning aan voor een bepaald probleem. Ik los het meestal zelf op. Ik ben dan ook niet van plan om voorrijkosten te betalen. Ik heb nog een nieuwe FDU44 liggen mocht men de versterker de schuld geven. We gaan het zien
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Ik zie een te hoog signaal bij je Mediabox XL.
Als deze al een klein stukje in Uitmuntend staat, dan kunnen er al storingen voorkomen door oversturing blijkt in de praktijk.

Ik vermoed toch problemen met het AOP.
Ik zou voor de zekerheid toch even een Ziggo moderator afwachten als je geen financieel risico wilt lopen.
Zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Be rt

"Ik zie een te hoog signaal bij je Mediabox XL"

Signaalsterkte bedoel je hè?

De signaalkwaliteit mag gerust -uitmuntend- zijn, toch?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Haander Goeie vraag.:relaxed:

Voor de verduidelijking, de Signaalkwaliteit moet volle bak staan en de Signaalsterkte ergens in Goed.

Uitgelicht topic