Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Heos soundbar koppelen aan Samsung Q-led TV

Vraag:
Zijn er mensen die een samsung Qled tv gekoppeld hebben aan een Heos soundbar. Bij ons wil dit niet lukken voor een klant omdat de Qled andere frequenties gebruikt voor zijn remote. Is er iemand daar al ervaringen mee heeft en nog belangrijker: het werkend heeft gekregen????
Graag jullie hulp of tips en andere ideeën.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Teun.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
ja, ook al gedaan.

We hebben het maar op de volgende manier opgelost: soundbar met optische kabel gekoppeld aan de samsung tv en via een optische splitter naar de draadloze hoofdtelefoon van de klant. Ook doen wij er een normale samsung remote bij omdat de originele (smart remote) niet werkt met het HEOS systeem, omdat deze afstandsbedieningen andere frequenties gebruiken. Nu kan de klant dus luisteren met de hoofdtelefoon en zijn vrouw via de soundbar en gezamenlijk hebben ze internetradio. Dit alles getest bij ons in de winkel, nu moet het dus nog bij de klant.
Het ARC verhaal konden wij niet aan de praat krijgen (helaas).Heeft veel geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Sonos was in deze geen optie omdat deze alleen maar een optische ingang heeft en de HEOS heeft ook nog eens een keer een analoge aux en een HDMI ingang, deze wil de klant graag gebruiken voor een extern apparaat.

Teun

Bekijk in context

18 Reacties 18
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Gaat dat niet over HDMI ARC, audio return channel, dan?
Sluit de soundbar alleen met een HDMI kabel aan de tv, op de HDMI poort van de tv waar ARC op zit.
Dan stel je de tv zo in dat het geluid via de soundbar moet lopen.
Gaat deze automatisch aan, en uit, met de tv en bedien je het volume met de AB van de tv.
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Robert.

Hij gaat inderdaad over de ARC, maar er komt geen geluid. wat je ook maar instelt. Ook werkt de ab niet. Ik zou hem natuurlijk via optical kunnen aansluiten, maar deze aansluiting wil ik gebruiken voor de klant zijn hoofdtelefoon.
Heb de situatie nagebootst bij ons in de winkel, maar helaas geen resultaat.


Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is de ARC functie wel ingeschakeld op beide apparaten?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
TeunZet in het menu in ieder geval dat audio naar/via een geluidsdrager moet, en zet de tv boxen uit.
Hou er rekening mee dat de optische ingang bij samsung dolby digital 2.0 is! dus bij selectie van de soundbar bij evt mogelijkheid 5.1 er dan geen geluid op de hd zenders door komt. Dus kijk even hoe en waar dolby is ingesteld! zowel tv en soundbar. dit voor optisch(2.0 en( hdmi arc. dus ook voor evt 5.1 als sounbar 5.1 uit kan dragen) Meestal is hdmi poort 1 de ARC bij samsung. (maar zal wel bekend zijn bij jou:relaxed: )
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog even een aanvulling: hier een link waar ik gereageerd heb inz afstandbediening. wellicht is het voor jou WEL nuttig: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/conecten-mediabox-xl-met-samsung-tv-22517?postid=222629

edit nu wel de juiste link geplaatst!
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Willem-A wrote:
Is de ARC functie wel ingeschakeld op beide apparaten?


Hoi Willem, ja deze is op allebeide ingeschakeld en zitten op d ejuiste poortren.

Teun
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
robbo wrote:
TeunZet in het menu in ieder geval dat audio naar/via een geluidsdrager moet, en zet de tv boxen uit.
Hou er rekening mee dat de optische ingang bij samsung dolby digital 2.0 is! dus bij selectie van de soundbar bij evt mogelijkheid 5.1 er dan geen geluid op de hd zenders door komt. Dus kijk even hoe en waar dolby is ingesteld! zowel tv en soundbar. dit voor optisch(2.0 en( hdmi arc. dus ook voor evt 5.1 als sounbar 5.1 uit kan dragen) Meestal is hdmi poort 1 de ARC bij samsung. (maar zal wel bekend zijn bij jou:relaxed: )


Hoi Rob.

bij de Qled is poort 2 arc. Ook zo ingesteld. als ik de soundbar op een andere tv instel is het wel goed. Ga er volgende week nog weer mee aan de slag.

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Teun wrote:
robbo wrote:
TeunZet in het menu in ieder geval dat audio naar/via een geluidsdrager moet, en zet de tv boxen uit.
Hou er rekening mee dat de optische ingang bij samsung dolby digital 2.0 is! dus bij selectie van de soundbar bij evt mogelijkheid 5.1 er dan geen geluid op de hd zenders door komt. Dus kijk even hoe en waar dolby is ingesteld! zowel tv en soundbar. dit voor optisch(2.0 en( hdmi arc. dus ook voor evt 5.1 als sounbar 5.1 uit kan dragen) Meestal is hdmi poort 1 de ARC bij samsung. (maar zal wel bekend zijn bij jou:relaxed: )


Hoi Rob.

bij de Qled is poort 2 arc. Ook zo ingesteld. als ik de soundbar op een andere tv instel is het wel goed. Ga er volgende week nog weer mee aan de slag.

Teun


Ok laat even weten wat de oorzaak is mocht je het oplossen. bvd..gr Rob
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hoi Rob.

Ga ik zeker doen.

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
TeunEven nog een vraagje: wat wordt er gebruikt? Module of evt mediabox xl. Want dan moet er ook in het menu van de mb xl ook nog even gecontroleerd worden inz audio instellingen.
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Rob,

Klant heeft module. Dus signaal komt direct uit de tv.

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Teun

https://www.homecinemamagazine.nl/vraag-en-antwoord/heos-sound-bar/
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
robbo

Hier had ik ook al naar gekeken. mijn laptop is bijna versleten naar het zoeken en speuren op het net! Ga morgen iets eerder naar de winkel (geen klanten e.d.) dan kan ik het op mijn gemak uitzoeken voor de klant. Het wordt toch slecht weer.

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik ben morgen vrij. Dus schroom niet...:slight_smile:
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ja, je hebt werkpaarden en luxe paarden!

Teun
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Teun

Misschien een overbodige vraag maar heb je dit al gecontroleerd?

When Anynet+ (HDMI-CEC) is Off, the Audio Return Channel function is not available
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
ja, ook al gedaan.

We hebben het maar op de volgende manier opgelost: soundbar met optische kabel gekoppeld aan de samsung tv en via een optische splitter naar de draadloze hoofdtelefoon van de klant. Ook doen wij er een normale samsung remote bij omdat de originele (smart remote) niet werkt met het HEOS systeem, omdat deze afstandsbedieningen andere frequenties gebruiken. Nu kan de klant dus luisteren met de hoofdtelefoon en zijn vrouw via de soundbar en gezamenlijk hebben ze internetradio. Dit alles getest bij ons in de winkel, nu moet het dus nog bij de klant.
Het ARC verhaal konden wij niet aan de praat krijgen (helaas).Heeft veel geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Sonos was in deze geen optie omdat deze alleen maar een optische ingang heeft en de HEOS heeft ook nog eens een keer een analoge aux en een HDMI ingang, deze wil de klant graag gebruiken voor een extern apparaat.

Teun

Uitgelicht topic