Frankvv

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Heb ik een monteur nodig?

Hallo allemaal,

ik heb mijn eerste woning gekocht. Ik ga dus verhuizen vanuit een huurwoning. Hiervoor woonde in het aangekochte huis een ouder stel, die enkel televisie van ziggo hadden. Het AOP in de meterkast heeft maar een enkele aansluiting. Dit betekent dat er een splitter zal moeten worden geplaatst waar zowel de tv, als het modem op aan gesloten kunnen worden.

Nu zijn de kosten na het AOP voor mijzelf, dit is mij bekend. Om die reden wil ik dit graag zelf gaan installeren (splitter met kabels). De vraag is nu of ik een monteur nodig heb om het AOP te vervangen. Kortom: Is dit AOP recent genoeg of is dit een verouderd exemplaar wat Ziggo dient te vervangen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou deze laten vervangen, dit is een oudje wat mogelijk nog niet is afgeschermd voor 4G en andere zenders.

Laat de monteur even weten wat je erachter wil doen, ik verwacht zomaar dat de eerste splitter met korte kabels ook gratis is.
Mocht je meer dan 10 meter coax kabel gaan gebruiken, gebruik dan een coax versterker.
De Ziggo monteur levert de versterker voor € 50,00 een Technetics 752X met verschillende versterking uitgangen.

Mochten de kabels en stekkers vrij makkelijk te leggen zijn, dan kan een monteur dit ook doen tegen kostprijs van tijd en kabels en stekkers.
Het overwegen waard.

Extra service: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur

Materiaalkosten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/materiaalkosten

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Frankvv wrote:

AOP in de meterkast heeft maar een enkele aansluiting. Dit betekent dat er een splitter zal moeten worden geplaatst waar zowel de tv, als het modem op aan gesloten kunnen worden.

Nu zijn de kosten na het AOP voor mijzelf, dit is mij bekend.



Nee hoor de kosten van het AOP zijn voor Ziggo, de installatie daarna is grotendeel voor je zelf.
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Steefb wrote:

Frankvv wrote:
AOP in de meterkast heeft maar een enkele aansluiting. Dit betekent dat er een splitter zal moeten worden geplaatst waar zowel de tv, als het modem op aan gesloten kunnen worden.

Nu zijn de kosten na het AOP voor mijzelf, dit is mij bekend.

Nee hoor de kosten van het AOP zijn voor Ziggo, de installatie daarna is grotendeel voor je zelf.

Dat zeg ik toch ook? 🙂 De kosten na het AOP zijn voor mij. Het AOP zelf is van Ziggo. Vandaar ook mijn vraag of dit een verouderde is die vervangen dient te worden :grinning:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou deze laten vervangen, dit is een oudje wat mogelijk nog niet is afgeschermd voor 4G en andere zenders.

Laat de monteur even weten wat je erachter wil doen, ik verwacht zomaar dat de eerste splitter met korte kabels ook gratis is.
Mocht je meer dan 10 meter coax kabel gaan gebruiken, gebruik dan een coax versterker.
De Ziggo monteur levert de versterker voor € 50,00 een Technetics 752X met verschillende versterking uitgangen.

Mochten de kabels en stekkers vrij makkelijk te leggen zijn, dan kan een monteur dit ook doen tegen kostprijs van tijd en kabels en stekkers.
Het overwegen waard.

Extra service: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur

Materiaalkosten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/materiaalkosten
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Frankvv Mijn ervaring is dat ook de wandcontactdoos in de woonkamer, indien nodig, op kosten van Ziggo wordt vervangen. Laat bij verhuizing een installatiemonteur komen. Die zorgt er voor dat u in ieder geval goed internet en Wifi heeft en één werkende TV heeft.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jan F. Dat was wat ik vergeten was. :thumbsup:
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Jan F.

Be rt

Dank voor de antwoorden! helder. De wandcontactdoos in de woonkamer zal ook zeker vervangen moeten worden, daar deze hopeloos verouderd was. Daarnaast hadden de vorige bewoners de wandcontactdozen (ook de stopcontacten) niet verwijderd voordat de muur met spagtelputz werd bespoten. Hierdoor heb ik deze uit moeten breken voordat de muren konden worden gestuced. Dit heeft de wandcontactdoos niet overleefd. Daar hangt nu dus enkel een kale Coax kabel uit.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Frankvv . Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe woning!
Hier lijkt het me zeker verstandig een monteur te laten komen. Als je wilt, zouden we samen de boel kunnen regelen. Zowel het abonnement (verhuizing of nieuw, afhankelijk van de situatie) als de monteursafspraak.
Wil je dit samen doen? Ik hoor dan graag of ik je hier morgen even over kan bellen :-).
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Is dit AOP een oudje dan?
Ik heb deze ook hangen en ervaar geen klachten.
Is ooit vervangen maar er staat nog UPC op dus dat moet wel redelijk lang geleden zijn.
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey Frankvv . Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe woning!
Hier lijkt het me zeker verstandig een monteur te laten komen. Als je wilt, zouden we samen de boel kunnen regelen. Zowel het abonnement (verhuizing of nieuw, afhankelijk van de situatie) als de monteursafspraak.
Wil je dit samen doen? Ik hoor dan graag of ik je hier morgen even over kan bellen :-).


Hoi Lycke Ziggo ,

Ik heb telefonisch de verhuizing doorgegeven, een next box besteld en vervolgens via ziggo.nl een monteursafspraak gemaakt. Er lijkt echter met de bestelling iets niet goedgegaan, het systeem kan deze namelijk niet vinden en de afspraak is met een storingsmonteur, geen installatiemonteur. Zou je mij hierover willen bellen?
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
RobertKoopman wrote:
Is dit AOP een oudje dan?
Ik heb deze ook hangen en ervaar geen klachten.
Is ooit vervangen maar er staat nog UPC op dus dat moet wel redelijk lang geleden zijn.


heb ook dezelfde, is volgensmij ook gewoon 4G afgeschermd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Frankvv . Ja, dat kan! Rond welk tijdstip komt dit je het best uit?
Frankvv
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Lycke Ziggo dat kan tussen 2 en half 5 ongeveer! Alvast bedankt!
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hi Frankvv, goedemiddag!

Ik weet niet zeker of je nog contact hebt gehad met mijn collega Lycke. Vandaar even een dubbelcheck. Een dubbelcheck kan namelijk nooit kwaad:blush:. Jouw diensten zijn per vandaag verhuist naar jouw nieuwe adres. De bestelling van de Mediabox Next zal vanaf vandaag dan ook gaan doorlopen in ons systeem. De verhuizing moest namelijk eerst zijn verwerkt, zodat je op het juiste adres de nieuwe apparatuur betreffende jouw bestelling ontvangt. Vandaag of morgen ontvang je een Track en Trace waarmee je de levering van de Mediabox Next kunt volgen. Zodra je deze hebt ontvangen, dan raad ik je aan om een afspraak in te plannen met een gratis installatiemonteur. Je kunt de afspraak gemakkelijk online inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken.

Loop je in de tussentijd al ergens tegenaan, dan weet je ons te vinden!

Uitgelicht topic