fierefluiter

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

HDCP 2.2 melding 'Geen beeld' op de Next met HDMI via de versterker

ik kijk al 2 weken tevreden Media Box Next ( MBN) leuke afkorting lijkt mij ?!!!
maar vanmiddag de melding HDCP2.2

"Deze inhoud kan niet worden weergegeven omdat uw TV geen HDCP 2.2 ondersteunt"
vreemd er zit wel degelijk goede hdmi kabel in ook versterker tv .

waar komt deze melding vandaan , ff gegoogled kwam op 5 minuten uitzetten MBN .

daarna weer werkend,,.
wie heeft hier het goed antwoord op , of een kleine BUG!?

systeem denon AVR X2200W en samsung 48HU7500 TV
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Heren en Dames, sorry dat het zo lang duurde maar de kogel is door de kerk.
De monteur heeft alles nagekeken en is tot de conclusie gekomen dat de NEXT geen goede HDCP 2.2 protocol doorgeeft.
Waar dit aan ligt, kan aan 2 dingen liggen. Hij zegt, kan de software zijn maar ook de hardware.
Hij heeft bij mij in de Yamaha op 1 poort de 1.4 geactiveerd waardoor het probleem tot het verleden hoort.
Ik heb hem deze berichten laten lezen en moest redelijk hard lachen. Zeker de HDMI kabels waar steeds over wordt gepraat.
De kabels hebben hier totaal niets mee te maken!!!!! Als de kabel niet goed is blijft het beeld nl zwart en laat niet het bericht zien van hdcp 2.2.
Hij heeft ook de tv gecheckt en die was kwam uitgang ook perfect.
Ik heb een beetje lopen lijmen met hem met koffie limonade en een broodje.
En bij nader inzien hoefde ik niets te betalen, omdat hij de Yamaha heeft voorzien van een 1.4 poort.
Op zich niet erg, er zitten toch genoeg poorten op.
Dus de heren van Ziggo lag dus wel aan de NEXT.
De nieuwe software is niet je van het.
De monteur vond het vreemd dat als je de resolutie naar 1080 zet, een de next uitzet de 1080 veranderd is naar TV. Dit moet blijven staan in de resolutie die jij aangeeft ook al zet jij hem uit. Behalve bij fabrieksinstellingen dat moet ie weer naar de gebruikelijke resolutie. Dus dat moet zeker veranderd worden. Wie weet.

Bekijk in context

112 Reacties 112
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Het zou een kleine Bug kunnen zijn, of de HDMI zit niet helemaal vast in de poort.

Houd het even in de gaten, dan kan een moderator dit doorzetten naar Ziggo als het vaker voorkomt.

Goed dat je dit hier wel meld :slight_smile:
fierefluiter
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Hdmi zitten en zaten goed vast. Tv > versterker met gouden plug. Verbaasd eigenlijk dat meegeleverde HDMI van MBN
Verzilverde plug had.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Houd het in de gaten, mocht te vaak voorkomen, trek even aan de bel of geef het hier even door, dan kunnen we dit doorzetten aan een moderator.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
fierefluiter wrote:
Hdmi zitten en zaten goed vast. Tv > versterker met gouden plug. Verbaasd eigenlijk dat meegeleverde HDMI van MBN
Verzilverde plug had.


Dat goud beter is voor digitale signaal overdracht zit een beetje tussen de oren. De buitenmantel is slechts de aarding. Het gaat om de pinnetjes binnenin die signaal dragen 🙂 Mocht je de melding vaker krijgen dan gaan we kijken waar de melding vandaan komt, sluit de Next (MBN, leuke afkorting!) daarvoor rechtstreeks aan op de TV met de meegeleverde HDMI kabel. Dit is een tijdelijke situatie om erachter te komen of je versterker of andere HDMI kabel de foutmelding steeds heeft veroorzaakt.
Roppie

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag na vele jaren Horizon XL ellende de nieuwe Next ontvangen. Imstaleren, aanzetten en perfect beeld en geluid. Echter, nu een paar uur kijken de zelfde boodschap als hierboven. Problemen met HDCP 2.2. Tussen Next en Samsung Tav zit een redelijk nieuwe Marantz 5010. Volledig HDCP 2.2, 4K en alles er en eraan.
Alles geprobeerd, alles los gehaald en weer aangesloten, andere kabels, andere poorten, etc. Niets help. Nu draait de oude Horizon XL maar weer.
Wat ook vreemd is, voor de Next is een speciale helpdesk die alleen door de week bereikbaar is. Handig met een nieuw, massaal uitgegeven product.
Iemand een suggestie wat ik kan doen?
Roppie

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Probleem opgelost. Ook bij mijn Samsung TV ue48hu7500l moet je HDMI 3 gebruiken om van de foutmelding af te komen.
Die ingang blijkt ook nodig te zijn om 4K te zien. Het is de enige ingang met DHCP 2.2.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Anne H Ziggo wrote:
Dat goud beter is voor digitale signaal overdracht zit een beetje tussen de oren.


Sterker nog: puur scheikundig gezien geleidt goud zelfs slechter dan koper. Niet dat het verschil ook te merken is (verschil is slechts 0,0007 Ohm/meter)

Goud wordt voornamelijk als een soort coating gebruikt omdat het niet, zoals koper, een laagje oxide aan de buitenkant vormt. (reden waarom je bij het zelf connectoren aan je coax zetten niet aan de koperen binnenkern moet komen met je vingers)
Bij vergulde contacten (niet te verwarren met de achterlijk dure gouden contacten van kabels die 1000 kosten) heb je dus iets meer last van slecht contact. Maar bij normaal gebruik is dit te verwaarlozen.

edit : Roppie de box is niet "massaal uitgegeven" hij is nog niet eens via de website te bestellen. Er is een gecontroleerde uitrol aan een geselecteerde groep, vandaar dat er ook minder ondersteuning is.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Roppie en anderen.

Een aantal jaren geleden werden er HDMI kabels getest en kwam het kabeltje van de Lidl als beste uit de test. Vandaag de dag worden er echter hogere eisen gesteld aan de kabels, het gaat niet langer over geluid en beeld alleen. HDCP is een protocol ter beveiliging van beschermde content en komt steeds vaker voor in televisies en andere apparaten. Bij aanschaf van een nieuwe TV is het belangrijk om de specificaties goed te bekijken. Soms ondersteunen niet alle HDMI poorten HDCP 2.2 of 2.3 en kunnen er foutmeldingen optreden. Heb geen aandelen van het bedrijf maar een leuk blog om te lezen: https://www.onlinekabelshop.nl/blog/wat-is-hdcp-en-waar-heb-ik-het-voor-nodig/
KixAss

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hier hetzelfde probleem. Een Yamaha MusicCast V483 en als tv een LG 42LA6918. Het beeld werkt wel, maar hij geeft wel de melding 'Please connect HDMI OUT to the HDMI input jack that supports HDCP2.2 of the TV.

Het werkt daarna wel (en als ik menu in ga en terug is de melding ook weg) maar de melding is erg irritant.

De eerste week dat ik de Mediabox Next had, heb ik dit probleem niet gehad. Kabels ook al omgedraaid en gewisseld, maar dat mag niet baten.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
KixAss wrote:
Hier hetzelfde probleem. Een Yamaha MusicCast V483 en als tv een LG 42LA6918. Het beeld werkt wel, maar hij geeft wel de melding 'Please connect HDMI OUT to the HDMI input jack that supports HDCP2.2 of the TV.

Het werkt daarna wel (en als ik menu in ga en terug is de melding ook weg) maar de melding is erg irritant.

De eerste week dat ik de Mediabox Next had, heb ik dit probleem niet gehad. Kabels ook al omgedraaid en gewisseld, maar dat mag niet baten.

Je hebt niet helemaal hetzelfde want jij hebt wel beeld zie ik. De melding heeft te maken met de samenwerking met je versterker vermoedelijk. Ook heb je al een los topic hierover aangemaakt. Ik verplaats de reacties voor jou naar dat topic om het overzicht te bewaren 🙂
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Dit heb ik sinds gisteren ook. Heel erg vreemd. Alles gedaan niets helpt. Monteur zou vandaag langs komen. Wordt vervolgd. Vreemde is, als ik heb van het stroom haalt. Krijg je het welcome scherm in perfect beeld, daarna is het over. Zou een bug kunnen zijn in de software.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bigpapa Ik zie dat je tv is afgestemd op de Receiver. Het kan een bug zijn, het kan aan een HDMI kabel liggen, het kan aan de receiver liggen en het kan aan de aansluiting op je TV liggen.

Heb je deze melding ook als je de Mediabox Next rechtstreeks aansluit op je TV met de meegeleverde HDMI kabel? Let daarbij op dat je op de TV de HDMI poort gebruikt die HDCP2.2 ondersteund.

Met deze test weten we iets beter waar het probleem kan zitten.
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
De monteur is geweest en heeft de box rechtstreeks aangesloten om de tv. Ook geen beeld maar wel het menu. Hij heeft fabrieksinstellingen gedaan en probleem was verholpen. Hij spreekt ook over een bug.
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Nou het probleem was vanavond weer aan de orde exact hetzelfde. Ik heb de Next aan een wat oudere tv direct gehangen, en hem terug gezet in weer fabrieksinstellingen.( Niet dat ik er wat aan veranderd had, maar toch) En de energie van eco naar hoog gezet. (Misschien heeft dit ermee te maken. Je moet toch wat) En nu speelt hij weer. Dit moet toch een oorzaak hebben met een hogere resolutie.
Kijken of hij het nu weer gaat doen.
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Probleem was nog eerder terug dan op de eco stand. Ik begin er nu toch maar aan te denken om een andere next aan te vragen. En anders terug naar de horizon. Het probleem blijft.
Ik hoop dat de techneuten hier toch maar gauw een oplossing voor vinden.
Iemand die nog een oplossing heb hiervoor. Dat dit nog niet eerder in de testfase naar voren is gekomen.
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Op dit ogenblik weer stroom er afgehaald en op een oudere tv gezet, en gereset naar fabrieksinstellingen (niet dat er wat verandert was) en het beeld op 1080p gezet. En weer terug op de Yamaha en 4 K tv en weer beeld. Kijken voor hoelang?
Godenzoon14

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde sinds een paar dagen, om knettergek van te worden!

Samsung Smart TV icm Pioneer VSX-932...
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Godenzoon14 wrote:
Ik heb precies hetzelfde sinds een paar dagen, om knettergek van te worden!

Samsung Smart TV icm Pioneer VSX-932...

Probeer ff te doen in de post boven je. De beeldinstellingen op 1080p te zetten. Bij mij gaat ie nu goed.
Zijn toch geen 4k uitzendingen. Netflix doe ik via de tv zelf.
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Anne H Ziggo wrote:
Bigpapa Ik zie dat je tv is afgestemd op de Receiver. Het kan een bug zijn, het kan aan een HDMI kabel liggen, het kan aan de receiver liggen en het kan aan de aansluiting op je TV liggen.

Heb je deze melding ook als je de Mediabox Next rechtstreeks aansluit op je TV met de meegeleverde HDMI kabel? Let daarbij op dat je op de TV de HDMI poort gebruikt die HDCP2.2 ondersteund.

Met deze test weten we iets beter waar het probleem kan zitten.

Ff voor de duidelijkheid aan de HDMI kabel ligt het niet, ook niet aan TV ook niet aan versterker.
Klinkt cliché achtig maar dan zou ik overal probleem mee moeten hebben.
En het probleem is alleen met de ZN (Ziggo next)

Uitgelicht topic