Erik79

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Haperingen SBS 6

Ik heb al een hele tijd last van haperingen bij SBS 6.Dit is vooral bij opnames het geval.
Het geluid loopt door maar beeld hapert of staat zelfs stil. Heel irritant.
Bij alle andere zenders is dit niet het geval. Iemand hier ook ervaring mee, of misschien een oplossing?
Alles kabels, aansluitingen en sterkte zijn in orde.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie daar een splitter op een splitter, dat wil niet altijd goed werken.

Maar eerst nog wat anders proberen:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

SBS6 storing is 99% een geval van een verkeerde stekker of kabel of AOP = Abonnee Overname Punt die een Mobiele Telefoon Zender signaal oppikt en op je kabel zet.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Via wat voor decoder/ontvanger/mediabox word er gekeken? Zoals gezegd is SBS een zender waarbij het snel misgaat, maar als dat bij opnames erger is, lijkt het erop dat er iets meer speelt of het signaal niet geheel in orde, door bv. matige kabels en/of aansluitingen.
Erik79
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hier een foto van mijn AOP!
Het gaat om een mediabox xl!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie daar een splitter op een splitter, dat wil niet altijd goed werken.

Maar eerst nog wat anders proberen:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Erik79
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
De signaalkwaliteit is goed en de kwaliteit uitmuntend.
De splitter is voor de woon en slaapkamer.
De Mediabox is niet opgenomen in het thuisnetwerk en ook niet aangesloten op het modem waarmee ik internet en telefonie heb. Helaas is er geen splitter waar allebei de kabels in kunnen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Er bestaat ook een verdeler van Braun die drie uitgangen heeft.
Erik79
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Levert ziggo die ook, of moet ik die zelf kopen??
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Erik79,
Ziggo levert die niet (meer), heb ik zelf ook ooit eens aan Ziggo gevraagd.
Dus dat wordt zelf kopen.
Erik79
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hallo N.N.
Dank je wel, heb hem gelijk besteld. Hopelijk zorgt dit voor minder storing.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Erik79,
graag gedaan en laat de afloop s.v.p. even weten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Erik79. Hoe gaat het nu? ^^
Erik79
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Voor alsnog lijkt het haperen iets minder.Heb echter nog niet veel tijd gehad om programma's op te nemen en terug te kijken.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Bekend probleem bij SBS6, vooral bij opnames en is al vaak gemeld hier maar nooit een oplossing voor gekomen. Ligt gewoon aan een te zwakke frequentie waar SBS op zit, ik heb dat eerder al aan Anne B Ziggo verteld en of het misschien niet beter zou zijn als die zender op een andere frequentie kan, hij vond dat een goed idee maar ja of dat ooit gebeurd is de vraag want Anne B Ziggo kan hierover natuurlijk niet beslissen.
Bekabeling/AOP is hier al meerdere malen vervangen, coax kabel van tv naar wanddoos is maar 2 meter lang. Signaalsterkte- Goed.

Uitgelicht topic