Noci

Level 4
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Haperende ondertiteling bij opnames na software update 4.19

Na de update 4.19 een haperende ondertiteling bij afspelen van opnames. Voor ons als slechthorenden niet echt leuk. Na opnieuw instellen even in orde, daarna weer regelmatig verdwenen. 

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kunnen de fabrieksinstellingen helpen, duurt 5 minuten.

Bewaarde en geplande opnames blijven bewaard en de meeste instellingen ook, behalve in Beeld en geluid Gelijk zetten en Dolby en in de apps opnieuw inloggen.

Laat SVP even weten of dit geholpen heeft of niet?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Noci, goedemiddag!

Logisch dat je niet blij wordt van een haperende ondertiteling. Ik kan mij goed voorstellen dat deze juist in jouw situatie ontzettend belangrijk is. We horen graag of de tip van @Be rt heeft geholpen. Mochten de fabrieksinstellingen het probleem niet oplossen, laat ons dan weten op welke wijze de Mediabox Next is aangesloten en verbonden is met het internet. We zijn reuze benieuwd naar de uitkomsten en horen graag van je! 

Noci
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Hallo Cecilia, hallo Bert. Na de fabrieksinstelling teruggezet te hebben lijkt het probleem nu inderdaad opgelost, waarvoor dank! Heb verschillende opgenomen programma’s kunnen bekijken zonder wegvallen van de ondertiteling. Nogmaals dank voor de tip!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super om te horen @Noci! Ik ben blij dat de haperende ondertiteling verleden tijd is! 

Noci
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Hallo Cecilia, helaas was het plezier van korte duur.. nu weer een geheel van slag zijnde ondertiteling tijdens het kijken van een opgenomen First Dates. Herhaling van steeds dezelfde text en dan weer helemaal niets. Het lijkt mij meer een probleem van degene die de text invoert, maar ik heb er natuurlijk geen verstand van. Bijgevoegd de aansluiting van de Nextbox dmv een foto. Ter info: vrienden met dezelfde WiFi verbinding hebben nog nooit een ondertiteling zien haperen..

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Hallo@Noci . 4 dagen geleden schreef@Marianne Ziggo  het volgende:

 De laatst uitgebrachte software update bevat helaas geen verbeteringen op het gebied van ondertiteling. We zijn druk bezig om dit op te lossen en kijken hier met hoge urgentie naar. Op de Community zien we meer mensen die hier graag gebruik van willen maken. Wij hopen voor iedereen dus ook dat het snel wordt opgelost. Mocht hier meer over bekend worden, dan lees je hier meer over terug op de Community.

Ondertiteling wordt door de zender meegegeven. Het is dus afhankelijk van de zender of er überhaupt ondertiteling wordt meegezonden. Als je ondertiteling voor slechthorenden aan zet, betekent dit niet meteen dat er ondertiteling bij het programma zit.

 

Dus niet zo raar dat fabrieksinstellingen niet helpt.

Het probleem bestaat al veel langer trouwens. Hier is een topic dat al 5 maanden bezig is:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-...

en nog steeds niet opgelost dus. Op de laatste pagina schrijft@crineke  wel een workaround die haar geholpen heeft. Wat je kunt proberen is de ondertiteling uitschakelen en daarna weer inschakelen. Dus elke keer als het mis gaat bedoel ik. Laat maar weten of dat helpt.

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

De workaround waaraan ik refereer in mijn vorige bericht blijkt toch niet te helpen helaas.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Er is nieuws.

Bekijk even de reactie van @Anne H Ziggo  hier. Niet heel groot nieuws maar een status update is toch wel fijn. En lees ook mijn reactie daaronder over de workaround die soms toch werkt.

Uitgelicht topic