Groentetuin

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Haperend geluid bij 4K zender Love Nature Mediabox Next

hoi, heb de next inmiddels al weer een tijdje,

en heb weer eens problemen met de 4k zender

love nature.

Na vorige keer problemen met wegvallen van het beeld, is het deze keer het wegvallen van het geluid.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr groentetuin

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Groentetuin Hoe is één en ander in welke volgorde aan elkaar aangesloten?

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

geluid en beeld zijn aangesloten via 1 HDMI kabel

van next naar televisie,  een Sony .

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit ligt aan signaal van Ziggo, dit was laatst ook zo

met het geluid en beeld, snap ook niet waarom er geen

moderator reageert.

Het cachee moet opgeschoond worden, daarna doet ie het weer.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Love Nature is de 4K zender van Ziggo maar soms zijn er ook gewone HD uitzendingen, omdat dit een Internet stream is, kan het gebeuren dat af en toe geluid of beeld weg valt. Gebeurt hier ook af en toe.

 

Moderators komen vrijwel elke werkdag langs in de topic’s en bij drukte kan dit wel eens om de dag zijn, en weekend is de bezetting minimaal. Maar bij Serieuze problemen kunnen we dit altijd voorleggen.

 

Als je 2 keer OK knop drukt en je scroll’t naar beneden dan zie je welke kwaliteit uitzending het is 4K/HD/SD

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb dit probleem zelden/nooit gelezen op dit forum betreffende 4K zenders en heb ik nooit ervaren in 16 maanden.

Love Nature gaat via internet, niet via de coax.

Hoe is je Next aangesloten met het internet?

Via Wifi of via een netwerkkabel?

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

hallo Bert, dit is zeker wel het geval geweest in het verleden, hij doet het inmiddels weer normaal, heb ook wel eens , als ik de next op draadloos zet, hij wel goed loopt, maar na verloop van tijd weer niet.Heb een utp kabel 6e tussen next en modem liggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Groentetuin Omdat 4K via het internet gaat een paar vragen om één en ander uit te sluiten of juist om het probleem te vinden.

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

morgenavond ga ik er mee aan de slag.

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi heb screenshots en foto gemaakt, weet echter niet

hoe ik het moet toevoegen aan het bericht, werk met een android mobiele telefoon.

Lukt ook niet met link toevoegen.

Misschien lukt het via email.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Groentetuin wrote:

Hoi heb screenshots en foto gemaakt, weet echter niet

hoe ik het moet toevoegen aan het bericht, werk met een android mobiele telefoon.

Lukt ook niet met link toevoegen.

Misschien lukt het via email.

@Groentetuin  Via dit icoon zie foto kan je de foto plaatsen ook via Android

Normaal kan je de Paperclip gebruiken als bijlage, maar die is even op. De laatste is gebruikt en niet aangevuld. 

 

 

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
hoi, heb het met de computer gedaan, hoop dat het is te lezen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Wat mij opvalt is dat de AOP al vrij oud is en niet meer van deze tijd, deze kan worden vervangen, maar ik laat daar  @Be rt  even naar kijken, hij is beter in de AOP thuis dan ik, en ik wil niemand op kosten jagen, liever een beter advies van Bert dan van mij op dit gebied. Ik bericht het wel even hier over.

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ok.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie wel wat niet goede reacties van het modem in je log.
Je Abonnee Overname Punt zou nog goed kunnen zijn met die splitter erop.

Even nog wat nader kijken naar je signaal om eventueel een advies te kunnen geven.

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Groentetuin
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Uitgelicht topic