Beste mede Ziggo gebruikers,
Ik loop al circa 3 kwart jaar ertegenaan dat ik niet de verwachte snelheid haal.
Ik heb het 400/40 abbo. Als ik een stabiele 340mbit haal kan ik blij zijn, meestal zit dit onder de 320mbit.
Wat is al gebeurd? 4x ofzo een monteur, vanalles in het kastje langs de straat vervangen.
Kabel opnieuw ingevoerd in het huis en nieuwe wandcontactdoos, splitter en kabel tussen aansluiting en modem (door monteur).
Sinds vandaag ook nieuwe modem.
Nog steeds geen verbetering 😞
Ik test met:
- dell xps15 (i7 6700hq, 8gb ram, 250ssd, win10 pro) bekabeld, nieuwe cat7sft kabel van 1,5meter rechtstreeks in het modem
- macbookpro 2016 (i7 6700hq, 16gbram, 250ssd, sierra) bekabeld, nieuwe cat7sftp kabel rechtstreeks op het modem
Beide ook natuurlijk met andere ethernet adapter en verschillende kabels geprobeerd (dell usb3 ethernet adapter en belkin usb-c ethernet adapter van de apple store)
Hoe test ik? Speedtest.net, speedtest ziggo en download vanuit nieuwsgroepen. Modem staat in bridge mode, is witte connectbox (zowel oude als nieuwe). Gezien bridge mode staat en ik rechtstreeks de laptop op de moden insteek zijn er dus geen andere devices welke bandbreedte wegtrekken daar poortje 2 t/m 4 niet werken en ook niks op is ingestoken...)
Wie o wie kan mij helpen? Ik ben er van overtuigd dat het bij de provider ligt, heb alles getest wat ik kan testen... maar kom zo niet verder en de monteurs geven aan het binnenkomende signaal is prima.
Groetjes,
Buck
Eygelshoven