buckbaggen

Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Haal niet de verwachte snelheid

Beste mede Ziggo gebruikers,

Ik loop al circa 3 kwart jaar ertegenaan dat ik niet de verwachte snelheid haal.

Ik heb het 400/40 abbo. Als ik een stabiele 340mbit haal kan ik blij zijn, meestal zit dit onder de 320mbit.

Wat is al gebeurd? 4x ofzo een monteur, vanalles in het kastje langs de straat vervangen.

Kabel opnieuw ingevoerd in het huis en nieuwe wandcontactdoos, splitter en kabel tussen aansluiting en modem (door monteur).

Sinds vandaag ook nieuwe modem.

Nog steeds geen verbetering 😞

Ik test met:
- dell xps15 (i7 6700hq, 8gb ram, 250ssd, win10 pro) bekabeld, nieuwe cat7sft kabel van 1,5meter rechtstreeks in het modem
- macbookpro 2016 (i7 6700hq, 16gbram, 250ssd, sierra) bekabeld, nieuwe cat7sftp kabel rechtstreeks op het modem

Beide ook natuurlijk met andere ethernet adapter en verschillende kabels geprobeerd (dell usb3 ethernet adapter en belkin usb-c ethernet adapter van de apple store)

Hoe test ik? Speedtest.net, speedtest ziggo en download vanuit nieuwsgroepen. Modem staat in bridge mode, is witte connectbox (zowel oude als nieuwe). Gezien bridge mode staat en ik rechtstreeks de laptop op de moden insteek zijn er dus geen andere devices welke bandbreedte wegtrekken daar poortje 2 t/m 4 niet werken en ook niks op is ingestoken...)

Wie o wie kan mij helpen? Ik ben er van overtuigd dat het bij de provider ligt, heb alles getest wat ik kan testen... maar kom zo niet verder en de monteurs geven aan het binnenkomende signaal is prima.

Groetjes,

Buck
Eygelshoven
70 Reacties 70
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo buckbaggen,
Sluit de modem eens rechtstreeks aan op de AOP zonder splitter en test dan eens met 1 computer bekabeld aan de modem.
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ga ik morgen proberen en laat de resultaten weten! Lig nu net in bedje 🙂
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Rond 8:30 zojuist getest, zowel zonder als met splitter haal ik nu 380mbit.

Ik heb het vermoeden dat het een capaciteits probleem is...

Ik ga ik de middag en avond nog een paar keer testen, als het dan langzamer word (omdat er dan meer mensen op het netwerk zitten dan zondag ochtend 08:30) dan zou dat kunnen kloppen...

Als het nu 380 blijft (misschien zat splitter niet goed, want gister was het nog onder de 300) dan ben ik tevreden ookal is het dan nog geen 400...

Ik post vanmiddag en vanavond de test resultaten!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bedankt voor de update.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden uit je modem plaatsen?

Dit om te zien of uit te sluiten of het aan je signaalsterkte en/of signaalkwaliteit ligt die je van Ziggo uit krijgt.
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Verbinding is nu helemaal om te huilen. 70mbit. Met ziggo gebeld, ze hebben vanalles op afstand geprobeerd en netjes terug gebeld telkens. Poortje van modem springt steeds op 100mb ipv gigabit. Verschillende devices en kabels geprobeerd allemaal hetzelfde. Uit de bridgemodus gehaald en op andere poortjes geprobeerd ook hetzelfde. Ze gaan nu wederom een nieuw modem sturen...
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hoe kan ik die downstream en upstream data verschaffen? Modem is wel weer terug in bridgemodus zodat ik totdat ik de nieuwe krijg tenminste mijn netwerkje kan gebruiken zoals gewend, alleen een stapje langzamer dan...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
inloggen in 192.168.100.1 en dan als je inlogt op het modem, geavanceerde Instellingen > Hulpmiddelen > Netwerk Status > Downstream en Upstream tabbladen.
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vaag, mijn modem is ook weer uit de bridgemodus nu...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Met 192.168.100.1 zit je in bridge, met 192.168.178.1 zit je in router modus, voor zover ik begrijp.

Maar iemand anders die hier meer mee werkt zou je daarover meer kunnen vertellen.
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja hij staat nu op router modus plots, ben ook ingelogd met 192.168.178.1

Maar zijn de upstream en downstream waardes goed?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Die lijken mij vrijwel perfect, maar ik zie wel t4 errors.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop en de aansluiting naar je modem?
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
buckbaggen, je up- downstream waarden zijn uitstekend.
De T4's zouden van het opstarten kunnen zijn, en anders is er een majeur probleem in het netwerk, en zou je die bij anderen in de straat ook moeten zien.

gr, Henno
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Oke haha, zegt mij allemaal niks 🙂 ben niet intonthe docsis! Modem stond wel pas kort aan (half uur max?) hij word nu terug bridgemodus gezet, kan dus strakjes opnieuw de down en upstream waardes posten indien gewenst?

Ik ga nu weer even de kelder opzoeken en fototje van de aansluitingen maken.
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De foto’s!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe meer info hoe beter door iemand een mogelijke oorzaak is te vinden.:relaxed:
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dit zijn nu de down en upstream gegevens, modem staat ondertussen 2,5uur ingeschakeld. Goed of...?
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hier nog wat fotootjes welke misschien van pas kunnen komen...
buckbaggen
Topicstarter
Level 1
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Be rtfoto’s in orde? Zowel de AOP als down en upstream waardes?

Uitgelicht topic