Gerbie

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groene Ziggo kabel oorsprong

Ik verhuis binnenkort naar een huis dat ik gekocht heb ,in de meterkast ligt een groene kabel van ziggo maar die komt niet van buiten af maar ligt onder de kruipruimte en gaat ergens naar binnen ( vorige bewoners hadden KPN maakten geen gebruik van ziggo) als ik de postcode check doe zegt deze dat er ziggo beschikbaar is maar er komt dus nergens een kabel van buiten!! Gat gegraven buiten , geen kabel alles ligt open door verbouwing hoe kom ik er achter of deze kabel die er ligt de hoofdaansluiting is en actief is?? Anders zou er nu nog een kabel gelegd worden en bij wie en hoe moet ik dat regelen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
De groene kabel in je kruipruimte/Meterkast is wel degelijk de kabel voor de AOP.

Deze ligt dieper in de grond dan je denkt, dat is op zich geen punt, de installateur kan de groene kabel doormeten en installeren voor gebruik maken van Ziggo punt.

Je kunt Ziggo klantenservice contact opnemen en vragen of de monteur dit wilt installeren, of even wachten tot dit topic wordt opgepakt door een moderator die een monteur kan inplannen.

Zet dan wel even je gegevens Postcode huisnummer in je profiel ( niet zichtbaar voor leden, alleen jezelf en de moderators) dan kunnen ze je verder helpen.

Ga niet zelf aan de kabel iets doen, of laat niemand anders dan een bevoegd persoon toe om de kabel te installeren.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
'in de meterkast ligt een groene kabel van ziggo maar die komt niet van buiten af maar ligt onder de kruipruimte en gaat ergens naar binnen'.

Wellicht is het overnamepunt verlegd van bijvoorbeeld de woonkamer naar de meterkast? Kun je herleiden waar de kabel 'ergens naar binnen gaat'?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
De groene kabel in je kruipruimte/Meterkast is wel degelijk de kabel voor de AOP.

Deze ligt dieper in de grond dan je denkt, dat is op zich geen punt, de installateur kan de groene kabel doormeten en installeren voor gebruik maken van Ziggo punt.

Je kunt Ziggo klantenservice contact opnemen en vragen of de monteur dit wilt installeren, of even wachten tot dit topic wordt opgepakt door een moderator die een monteur kan inplannen.

Zet dan wel even je gegevens Postcode huisnummer in je profiel ( niet zichtbaar voor leden, alleen jezelf en de moderators) dan kunnen ze je verder helpen.

Ga niet zelf aan de kabel iets doen, of laat niemand anders dan een bevoegd persoon toe om de kabel te installeren.
Gerbie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een 2 onder 1 kap , de kabel loopt onder de kruipruimte en komt van de muurkant van de buren , lijkt dus onder uit de muur te komen en loopt van daaruit naar de meterkast waar de kabel uitkomt is meer de achterkant van het huis??
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Soms worden er meerdere groene kabels op 1 punt naar binnen getrokken, zeker als het kruipruimtes betreft. De kabel gaat dan bv bij het eerste huis meteen de meterkast in vanuit de kruipruimte, terwijl de kabel van de buren via een goot in de kruipruimte, naar het huis van buren gaat. Dat scheelt graafwerk en opengooien van de straat en werkt ook sneller. Voor het signaal maakt het niet uit omdat alle kabels toch al vanaf hetzelfde punt (EV) af komen.
Gerbie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie ,ik ga contact opnemen met ziggo om de kabel te testen het probleem is dat ik door de verbouwing voorlopig niet in dat huis woont dus ik hoop dat ze het dan ook kunnen testen het voordeel nu wel is dat alles "open" ligt !!

Uitgelicht topic