Robin101

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groene Coax / Andere aansluiting van het Connect modem.

Vandaag Ziggo pakket (alleen internet) ontvangen. De volgende problemen zijn ontstaan:

Mijn woonsituatie
Huur woning opgedeeld in twee lagen. Mijn laag beschikt helaas niet over de hoofdaansluitingen (Groene Coax). Echter wel over een normale Coax aansluiting. Mijn ''onderburen'' van de andere laag hebben gelukkig een Tele 2 abbonnement (DSL) dus mijn abonnement kan ernaast bestaan op hetzelfde adres. De vloeren zijn helaas te dik voor goed ontvangst van het WiFi signaal. Een nieuwe internetkabel doortrekken is vrijwel onmogelijk en heeft absoluut niet de voorkeur.


Wij hebben wel toegang tot een DSL aansluiting (niet de hoofdaansluiting, maar doorgetrokken) is dit om te toveren tot een normale internet kabel? In dat geval kan ik een router eraan hangen.

Kan de hoofdaansluiting verder op een normale coax? Zodat het Connect Modum op de normale coax wordt aangesloten.

Wat zijn eventuele andere opties?

Vriendelijke groet,
Robin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom op de Community, Robin101! Je hebt een lastig probleem te pakken. Normaal gesproken wordt er op voorhand gecheckt of jouw adres een eigen aansluiting heeft. Heeft de gesplitste woning ook een eigen toevoeging gekregen vanuit de gemeente? Als er namelijk maar 1 adres bekend staat is het ook logisch dat er maar 1 aansluiting is. Ik ben erg benieuwd of dit is meegenomen tijdens de aanvraag van het pakket. Ik hoor het graag!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt natuurlijk zelf beginnen en alles aansluiten op de wandcontactdoos waar uw tv signaal binnen komt. Als het niet lukt kunt u een beroep doen op de installatiegarantie.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Robin101

Jou coax aansluiting doet het wel neem ik aan.

Er is eigenlijk geen onderscheid te maken groen of normale aansluiting, waarschijnlijk zal daar waar idd de groene kabel binnenkomt een verdeling gemaakt zijn en een van die aansluitingen is jou coax , of beter als je onderburen geen Ziggo hebben de aansluiting gewoon is verlengd ?

Ik zou proberen volgens het installatie voorschrift het modem aan te sluiten en kijken of het online komt , zo ja mazzel.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom op de Community, Robin101! Je hebt een lastig probleem te pakken. Normaal gesproken wordt er op voorhand gecheckt of jouw adres een eigen aansluiting heeft. Heeft de gesplitste woning ook een eigen toevoeging gekregen vanuit de gemeente? Als er namelijk maar 1 adres bekend staat is het ook logisch dat er maar 1 aansluiting is. Ik ben erg benieuwd of dit is meegenomen tijdens de aanvraag van het pakket. Ik hoor het graag!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sander Ziggo

Het kan ook gewoon een particulier zijn die het niet bij de gemeente heeft aangemeld dat de woning verdeeld is in 2 woningen ?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
@Ronihd,

Dat kan ook! De vraag is of er twee aansluitingen zouden moeten zitten volgens onze administratie. Vandaar mijn eerder gestelde vraag.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sander Ziggo

Jij kan het nazien maar dan moet je wel de adres gegevens van Robin101 hebben 🙂

Dus Robin101 hoe staat het er mee ?

Uitgelicht topic