Johnbol1981

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geprogrammeerde opnames weg

Aangezien wij s avonds vaak aan het werk zijn. Nemen mijn vrouw en ik veel programma's op. We stellen dit in via de tvgids op de mediabox. Stellen dan in dat hij het hele seizoen moet opnemen, en dat gebeurd dan ook meestal.
Maar soms komen we thuis ,zo ook vannacht en dan heeft hij niks opgenomen . Zijn alle geprogrammeerde opnames opeens eruit gehaald .moeten we alles weer opnieuw instellen .... Hoe kan dit een hoe voorkom ik dit??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je signaal lijkt in orde.

Ik zie dit fenomeen ook af en toe voorbijkomen bij mijn box.
Ik zet hem nu standaard iedere week 30 senden van de stroom en nu gaat het weer goed.

Ik ken dit issue van meer dan een jaar terug, hierna was het verdwenen en nu komt het weer terug, niet alleen bij mij maar ik zie nu hier en ook dat anderen er weer melding van maken.

Ziggo moderators die dit soort meerdere meldingen tegenkomen, nemen dit mee naar achterliggende afdelingen binnen Ziggo.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Stand by op hoog en 's-nachts is de beste instelling voor vele geplande opnamen.

En wat vragen om één en ander uit te sluiten:
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten, er zijn wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Johnbol1981
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Signaal sterkte netaan in goed en signaal kwaliteit is uitstekend .
De box zit niet in het thuisnetwerk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je signaal lijkt in orde.

Ik zie dit fenomeen ook af en toe voorbijkomen bij mijn box.
Ik zet hem nu standaard iedere week 30 senden van de stroom en nu gaat het weer goed.

Ik ken dit issue van meer dan een jaar terug, hierna was het verdwenen en nu komt het weer terug, niet alleen bij mij maar ik zie nu hier en ook dat anderen er weer melding van maken.

Ziggo moderators die dit soort meerdere meldingen tegenkomen, nemen dit mee naar achterliggende afdelingen binnen Ziggo.
Johnbol1981
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je de box van het steun haalt ,blijven de instellingen dan wel gewoon in tact,of moet dan ook weer alles opnieuw worden ingesteld ??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je de box van de stroom afhaalt, is dit geen reset, maar alleen een verse start met alle instellingen en geplande opnamen volledig intact en een verse netwerkstart en verse communicatie met het achterliggende systeem waar alles opgeslagen ligt wat er opgenomen moet worden en de gids.
Johnbol1981
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zal je advies ter harte nemen en vaker de box van het stroom afhalen ...
Thanks voor je feedback . Hoop dat het helpt .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik en anderen horen dit graag, dan wordt een probleem alleen maar duidelijker.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Johnbol1981. Hoe gaat het nu? We zijn benieuwd naar een update!

Uitgelicht topic