silv2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid van stereo kanalen doet het niet

Ontvanger: Samsung SMT C7140
Smart tv: Philips OLED 903/12
Probleem: Na installatie van de smart tv is het geluid van kanalen met stereo geluid afwezig.
Beeld is prima.
Kanalen met dolby geluid zijn OK.
Klinkt dit probleem voor iemand bekend?
8 Reacties 8
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Nee, het probleem is meestal andersom.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dit is inderdaad een vreemde situatie. Dit omdat veel nieuwe Tv's niet meer kunnen omgaan met Dolby Digital (5.1) signaal en dat dus niet omzetten naar stereo. Dat betekent dus dan er juist dan bij die zenders geen geluid aanwezig is. Krijgt de Tv een stereo signaal aangeboden, is er dus wel geluid. Ik kan er zo niet de vinger achter krijgen waarom dat nu niet hete geval is, maar kijk toch de instellingen van de mediabox nog eens na, en ook die van de Tv. Desnoods kun je, als dat mogelijk is, eens een andere mediabox aansluiten op de Tv. Is er ook al eens een CI module op de Tv getest?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Staat Stereo in de instellingen van de SMT C7140 op aan?
silv2
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reacties.

Na wat experimenteren blijkt dat het geluid vanaf de Samsung reciever op de stereo kanalen heel zacht staat.
Als ik het niveau op de receiver op maximaal zet en dan iets bij regel op de smart tv, dan is het prima.
Dit is voor de kanalen met dolby niet nodig.
Een merkwaardig fenomeen dat niet optrad met mijn oude tv.
Deze “bypass” werkt echter goed en zolang ik nog de receiver gebruik is dit probleem dus uit de wereld.
Op termijn wil ik toch overschakelen naar een CI module op de smart tv en mijn receiver aan de weg zetten.

Nogmaals bedankt en succes met alles
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
TOP, Veel kijk- en luisterplezier gewenst.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
silv2 wrote:
Bedankt voor jullie reacties.

Na wat experimenteren blijkt dat het geluid vanaf de Samsung reciever op de stereo kanalen heel zacht staat.
Als ik het niveau op de receiver op maximaal zet en dan iets bij regel op de smart tv, dan is het prima.
Dit is voor de kanalen met dolby niet nodig.
Een merkwaardig fenomeen dat niet optrad met mijn oude tv.
Deze “bypass” werkt echter goed en zolang ik nog de receiver gebruik is dit probleem dus uit de wereld.
Op termijn wil ik toch overschakelen naar een CI module op de smart tv en mijn receiver aan de weg zetten.

Nogmaals bedankt en succes met alles



Mooi dat het voor elkaar is. Heb daar niet aan gedacht, want zo'n merkwaardig fenomeen is dat niet. Had het dus moeten weten. Maar ik houd me meer bezig met de Humax, waarbij dit echter niet anders is. Bij Dolby Digital is het volume, of liever de uitgangssterkte op de Humax ook niet regelbaar. Bij stereo wel. Dat zorgt dus vaak voor volumeverschillen, of, zoals hier, voor geen geluid. Daarom raad ik ook vaak aan het volume op de ontvanger/mediabox voluit te zetten (dan is de uitgangssterkte ong. gelijk aan die van een CD speler) en verder het volume via de Tv, Home Cinema set etc. te regelen.

Bij de XL is het volume dan weer niet regelbaar en dat zorgt dus ook nogal eens voor verwarring. Maar ik had het op zijn minst kunnen opperen. Dom...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Willem-A schreef: "Dom... "

Ik denk het niet, je priorieit lag even ergens anders.:relaxed:
Met zoveel geschreven tekst op dit forum geld de regel: Wie niet dom is, moet slim zijn.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Willem-A schreef: "Dom... "

Ik denk het niet, je priorieit lag even ergens anders.:relaxed:

Met zoveel geschreven tekst op dit forum geld de regel: Wie niet dom is, moet slim zijn.


Je zal zeker gelijk hebben, maar ik vind het wat dom van mezelf. Maar ja, bij het ene merk/model, is de uitgangssterkte (volume) wel regelbaar en bij de ander weer niet. Ik weet dus ook niet altijd welke boxen het nu precies wel of niet ondersteunen...

Uitgelicht topic