johnvanhirtum

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid valt weg, af en toe brokkelig beeld, en mediabox XL heel traag in bediening

Na verhuizing volgende aan de hand. Op voorgaande adres nooit problemen gehad.
Van de week een monteur gehad ( ZZP-er). Ik had ivm verhuizing recht op een gratis monteur. Ik had gebeld, nadat ik alles zelf had aangesloten, dat deze er problemen waren met de kwaliteit van het beeld.
Monteur heeft alles netjes en correct gedaan. Hij verstond zijn vak en was heel klant gericht. Hij heeft het ook goed werkend achter gelaten.
Was nog geen 15 min weg en ellende begon.
Signaalsterkte staat op Goed/uitmuntend en Signaal kwaliteit op uitmuntend.
In hele huis liggen kabels van uitstekende kwaliteit ( volgens monteur dezelfde kabels als Ziggo zelf gebruikt).Deze met verbouwing allemaal opnieuw getrokken. En kwaliteit was volgens monteur allemaal perfect. Alle connectoren losgehaald en waren allemaal goed aangesloten.
Ook heeft de monteur voor de zekerheid sommige verouderde connectoren, versterker, aansluitdoos meterkast en spiltters vervangen met juiste kwaliteit. ( Maar bij interactieve programma's ( terugkijken, Netflix etc) krijg je brokkelig beeld, is traag in reageren, geluid valt uit. In vorige huis nooit last gehad en hier gaat iets niet goed.

Iemand met tips?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er zit dus een UTP kabel in de Mediabox XL?
Zo ja, dan zitten er nu 2 DHCP servers in je netwerk in een verschillende IP range en door een bug in de software van de Mediabox XL kun je ook nog storingen krijgen met replay, on-demand, apps en de gids, voor de oplossingen lees dan dit topic: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Het kan een tijdje goed werken, maar eens gaat dit fout.

Bekijk in context

21 Reacties 21
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niemand een antwoord.
2x toe gebeld met de helpdesk

- 1e mrvrouw was zeer behulpzaam en zou terugbellen om juiste instellingen te checken (iets met energiebeheer en harddisk instellingen). Helaas te laat met opnemen, en daarna niets meer gehoord
- dag erna mevrouw gesproken. Zou aan splittet liggen welke op contact in de muur zit ( alles was vd week vervangen door monteur)

Splitter eraf gehaald en kabel rechtstreek op ee muur aangesloten.
Nu leek alles goed te zijn.
Ze zouden nieuwe splitter sturen wat het op zou lossen.

Uur later, problemen weer terug.
Netflix niet aan de gang te krijgen. Veeel vertraging geen geluid, blokkig.

Ps4 aangezet: netflix aan, en gaan, geen centje pijn

Dus joost mag het weten wat dit allemaal is.?????
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de horizon box met separate modem in de meterkast.

De verbinding komt binnen in de meterkast.Daar heeft monteur nieuw aansluitkastje gemaakt omdat die verouderd was.

Vanuit dat kastje gaat het met nieuwe kabel en nieuwe connector naar nieuwe splitter
(1) nieuwe coax gaat vanaf splitter de muur in. 2 m verder komt via nieuwe coax inbouwdoos in kamer uit.monteur heeft hier splitter opgezet, zodat er een kabel naar mediabox gaat en een naar radioversterker.
(2) nieuwe coax met nieuwe connector gaat naar modem. Vanuit modem gaat er weer een netwerkkabel weg, de muur in om ook weer in kamer in inbouwdoos uit te komen. Vanuit daar gaat utp kabel netgear 8port hub in, van daar uit naar media box

Ben benieuwd of iemand er iets mee kan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er zit dus een UTP kabel in de Mediabox XL?
Zo ja, dan zitten er nu 2 DHCP servers in je netwerk in een verschillende IP range en door een bug in de software van de Mediabox XL kun je ook nog storingen krijgen met replay, on-demand, apps en de gids, voor de oplossingen lees dan dit topic: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Het kan een tijdje goed werken, maar eens gaat dit fout.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan neem ik aan dat ze die bug een keer oplossen.
Want mag aannemen dat je zowel je coax en UTP kan en moet aansluiten.
wat me niet geheel duidelijk is:
- wat gaat er allemaal via UTP?
- Wat gaat er allemaal via COAX?

Wel appart dat de optie is om de DHCP te wijzigen, en dat UPC dit niet ondersteund, en als je iets foutief doet, dat herstel voor eigen kosten is!
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
Ik mag toch aannemen als ik een product afneem, waar ik per maand veel voor betaal dat de diensten en oplossing er ook moet zijn, en niet zelf gaan vogelen in het systeem?!?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
johnvanhirtum schreef: "wat gaat er allemaal via UTP?"

Eigenlijk alleen je thuisnetwerk, de Mediabox XL heeft voor on-demand, apps, de gids en replay een eigen IPv4 en/of IPv6 adres via de coax, dit kun je vinden onder diagnostiek een stukje naar beneden scrollen.

Deze reactie omschrijft de antwoorden die je zoekt betreffende het oplossen van de bug: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-zeeeeer-slecht-22023/index3.html#post269104
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de UTP kabel gisteren losgegooid en dat lijkt te werken.
Wel appart dat UPC hier geen oplossing voor heeft, want je zou beide toch gewoon moeten kunnen aansluiten!!!

Als ik nu UTP los heb, krijgt hij wel zijn updates binnen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
johnvanhirtum De Mediabox XL heeft een eigen IP adres met een netwerkverbinding via de coax voor updates van het apparaat zelf, de gids, replay, on-demand en apps.

Veel kijkplezier verder.:relaxed:

Mocht je nog eens wat troubles tegenkomen, hier op de Ziggo community zitten veel ervaren gebruikers en gebruikers met technische achtergronden op allerlei gebied.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou die UTP kabel eruit halen werkt ook niet.
Er zit wel verbetering in maar mag nog geen naam hebben.
Kinderen willen vanmorgen een van de kinderzenders kijken ( 302). Zwart beeld en een knisperend robot geluid ;-((
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Soms wil het helpen om na het verwijderen van de UTP kabel de box 30 seconden van de stroom te halen voor een verse interne netwerk startup.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas blijft af en toe het euvel ;-(
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Oeps, dan moet er nog wat anders niet goed zijn, ik heb geen ideeën meer, misschien iemand anders nog of een Ziggo moderator, zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes
Blijft aanmodderen met die samsung bakken. Hier ook veel problemen mee. Ooit bij Casema een voorloper gehad van die samsung. Ook met ingebouwde modem. Liep ook niet helemaal lekker.

Nu met de mediabox is het nog iets erger en het maakt niet uit of ie stand-alone staat of in het thuisnetwerk zit.
Opsomming van problemen;
- spontane reboots
- traag
- lawaaierig (fan)
- aan/uit led is veel te groot & fel
- afstandbediening die verbinding verliest (als ie in het thuisnetwerk zit kun je de ‘m wel bedienen met de ziggo app, stand-alone niet.
- netflix blokken in beeld
- netflix buffert tot 25% en blijft dan vaak hangen.

Ander klein dingetje wat ik nooit begrepen heb is de melding dat de HDMI verbinding is verbroken als de TV uitstaat.. ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
iRuud Evan wat vragen en een mogelijke oplossing:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Zet na wijzigingen de box 30 seconden van de stroom voor een verse network startup.
iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes
Be rt wrote:
iRuud Evan wat vragen en een mogelijke oplossing:
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL:


Been there done that, met of zonder maakt niks uit.
Problemen zijn er al vanaf het begin (die samsung bakken zijn gewoonwek K*T. Ook de voorlopers van de mediabox die bij Casema gebruikt werden. Het is toch erg als je een humax en een appleTV of chromecast ernaast moet zetten voorals de mediabox weer nukken heeft. En ze weten het al jaren.. van bij UPC en ze kunnen het niet oplossen. De nieuwe mediabox (niet van Samsung) schijnt beter te zijn.. hopen zonder built in modem/wifi router
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
iRuud schreef: "De nieuwe mediabox (niet van Samsung) schijnt beter te zijn.. hopen zonder built in modem/wifi router."

Weet jij al welke mediabox (niet van Samsung) dit is?

De Mediabox XL kan zeker goed werken, ik heb jaren vrijwel geen problemen gehad en meerderen met mij.
het is een gevoelig dingetje, maar het kan wel.
Als je meer gegevens plaatst, kan dat zeker opgelost worden met behulp van Ziggo moderators die diep kunnen kijken en van alles en nog wat aan kunnen sturen.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
iRuud schreef: "De nieuwe mediabox (niet van Samsung) schijnt beter te zijn.. hopen zonder built in modem/wifi router."

Weet jij al welke mediabox (niet van Samsung) dit is?

De Mediabox XL kan zeker goed werken, ik heb jaren vrijwel geen problemen gehad en meerderen met mij.
het is een gevoelig dingetje, maar het kan wel.
Als je meer gegevens plaatst, kan dat zeker opgelost worden met behulp van Ziggo moderators die diep kunnen kijken en van alles en nog wat aan kunnen sturen.


Ik heb 4 jaar probleemloos gewerkt met UPC. Maar na verhuizing werkt dezelfde box+modem niet naar behoren terwijl alle bekabeling, connectoren, splitters van sublieme materialen zijn welke UPC voorschrijft.

Zeg maar wel gegevens je nog meer moet hebben om dit op te lossen. Ik denk dat alles wel hier vermeld is, toch?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
johnvanhirtum Helaas kan ik niet dieper kijken in de systemen en heb geen ideeën meer.

Maar een Ziggo moderator kan dit wel en kunnen misschien een oorzaak vinden, zij komen eens in de paar werkdagen in ieder topic.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
johnvanhirtum Helaas kan ik niet dieper kijken in de systemen en heb geen ideeën meer.

Maar een Ziggo moderator kan dit wel en kunnen misschien een oorzaak vinden, zij komen eens in de paar werkdagen in ieder topic.


Ik laat me verrassen door de moderators

Uitgelicht topic