peterzw

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid valt steeds een paar seconden weg

Sinds een paar dagen valt het geluid een aantal seconden weg. Erg lastig als je een aantal seconden geen geluid hebt bij de programma's. Heb een Horizon HD DVR box van Samsung. Iemand een oplossing buiten het van de stroom af halen en opnieuw opstarten ??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EHvW peterzw

Als het gaat om een UTP kabel vanuit het modem naar de Mediabox XL gaat het vaak fout door een bug in de Mediabox XL.

Even een stukje herhaling voor EHvW:
Modem heeft DHCP server - Mediabox XL modem heeft DHCP server, dat zijn al 2 DHCP servers op één netwerk en het TV deel heeft een IP adres via de coax, maar kijkt ook af en toe waar hij zijn IP adres kan halen en dan ziet hij nog 2 DHCP servers, door de bug, vandaar de haperingen op je TV en in je netwerk, het ligt niet aan de box.

Probeer maar eens onderstaande stappen en kijk of de box en je internet nog hapert, na deze stappen even je modem en Mediabox XL 30 seconden van de stroom en weer aanzetten voor een verse netwerk startup.
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten.
EHvW

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had hetzelfde probleem en nu net de oplossing gevonden. Ik gebruik de Horizon box niet als primaire router maar gebruikte hem wel als switch. Met andere woorden, ik heb een Technicolor in de meterkast hangen maar gebruikte wel alle netwerkpoorten van de Horizon om o.a. mijn SONOS aan te sluiten op het netwerk, mijn Apple TV, mijn NAS en mijn VPN. Nu alle kabels uit de Horizon gehaald en opnieuw de box gestart. Probleem opgelost..... Het rare is wel dat dit jaren zo wel gewerkt heet maar het nu ineens problemen geeft.... Maar een switch kopen dus!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EHvW

het thuisnetwerk kan goed werken mits er geen apparaat opnieuw opstart vanwege een software update en nieuwe IP adressen gaat uitdelen.
Modem heeft DHCP server - Mediabox XL modem heeft DHCP server, dat zijn al 2 DHCP servers op één netwerk en het TV deel heeft een IP adres via de coax, maar kijkt ook af en toe waar hij zijn IP adres kan halen en dan ziet hij nog 2 DHCP servers, vandaar de haperingen op je TV.

Meer informatie over het thuisnetwerk:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Mediabox XL als Acces Point gebruiken door DHCP server uit te zetten van de Mediabox XL, Ziggo ondersteunt dit niet: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Na alle acties die je doet op de Mediabox XL even de stroom 30 seconden van de box voor een verse startup van het netwerk.
EHvW

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Ik lees alles en volgens mij zitten hier wel wat risico's aan. Maar kan ik de box wel gewoon aan mijn netwerk hangen om films van mijn Nas te streamen? Dan los ik het verder op met een switch. Lijkt mij makkelijker... Dank voor je info!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EHvW wrote:
Be rt Ik lees alles en volgens mij zitten hier wel wat risico's aan. Maar kan ik de box wel gewoon aan mijn netwerk hangen om films van mijn Nas te streamen? Dan los ik het verder op met een switch. Lijkt mij makkelijker... Dank voor je info!


Ik kan je geen antwoord geven, ik heb geen ervaring met een NAS.

Maar misschien komt er nog iemand anders langs die je hier meer over kan vertellen, proberen kun je het altijd.
EHvW

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bedoel eigenlijk of ik wel de box in mijn netwerk kan hangen. Dus niet als switch of ruiter maar als eindpunt in/gebruiker van mijn netwerk
peterzw
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat ik er niet meer verstand van heb. Zie hier termen waar ik nog nooit van gehoord heb. Mijn box zit gewoon verbonden met de kabel, vandaar een kabel naar de computer. Heb een thuisnetwerk ingesteld, wifi en alles werkt gewoon zoals het hoort. Af en toe slechte internetverbinding, die valt dan ineens weg en start dan opnieuw de box en computer op en het werkt weer. Volgens mij ligt het aan de box zelf omdat hij ook af en toe hapert met het bekijken van opgenomen progs. Reageert traag af en toe en beeld verspringt of loopt seconden vast. Hierdoor af en toe geen ondertiteling die ik standaard aan heb staan. Bijgevoegd screenshots van de diagnostiek. [img]d0a03fd6-6688-4c70-b1ff-8c6609e3c954.jpg
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
EHvW peterzw

Als het gaat om een UTP kabel vanuit het modem naar de Mediabox XL gaat het vaak fout door een bug in de Mediabox XL.

Even een stukje herhaling voor EHvW:
Modem heeft DHCP server - Mediabox XL modem heeft DHCP server, dat zijn al 2 DHCP servers op één netwerk en het TV deel heeft een IP adres via de coax, maar kijkt ook af en toe waar hij zijn IP adres kan halen en dan ziet hij nog 2 DHCP servers, door de bug, vandaar de haperingen op je TV en in je netwerk, het ligt niet aan de box.

Probeer maar eens onderstaande stappen en kijk of de box en je internet nog hapert, na deze stappen even je modem en Mediabox XL 30 seconden van de stroom en weer aanzetten voor een verse netwerk startup.
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
EHvW

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Bij mij loopt alles weer goed. Inmiddels een switch er tussen gezet, en vooral de DHCP server van de Horizon box uitgezet. Het heeft even tijd gekost maar het loopt weer.

Be rt, bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Top. veel kijkplezier gewenst. EHvW

Uitgelicht topic