Patrick045

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geluid valt soms voor een paar seconden weg bij TV kijken

Ik heb al geruime tijd het vervelende issue met mijn Mediabox XL (Horizon box) dat het geluid vaak voor een paar seconden even wegvalt. Ik heb een Philips tv uit 2012. Box heb ik al meerdere malen herstart, HDMI kabel vervangen en de box is wat software betreft up to date. Is er een bekend euvel cq oplossing mbt de Mediabox XL en Philips tv's?
Box is aangesloten op HDMI1 maar aansluiten op een andere HDMI poort heeft helaas ook niet geholpen. Wie heeft voor mij de gouden tip/oplossing? 🙂
45 Reacties 45
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat gebeurt er als je de andere geluid mogelijkheden allemaal , ook Dolby enz. uitzet in de instellingen van de Mediabox XL?
Volgens mij zitten die in Uitgebreide instellingen.
Patrick045
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dan blijft het issue hetzelfde..blijkbaar zouden er veel isseus zijn met philips tv's?!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik lees er nogal wat, maar de meeste kunnen opgelost worden.

Is de Philips TV voorzien van de laatste software update?
Dat zie ik ook regelmatig voorbijkomen als oplossing.
Patrick045
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, hij is voorzien van de laatste software. Naar mijn idee heb ik alle mogelijke scenario's al doorlopen. Wordt tijd dat ziggo snel met een opvolger komt van de huidige mediabox XL. Ik wil graag proefkonijn zijn 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Patrick045 Als je je wilt aanmelden voor het klantpanel, schrijf je dan hier in:
https://community.ziggo.nl/aankomende-producttesten-214/ziggo-producttesten-hoe-werkt-het-25174
Boy86

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben precies het zelfde. Ziggo had ons gezegd dat De mediabox xl via de HDMI zeg maar te snel was voor de tv. Dus daar is niks aan tedoen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Boy86

Heb je al naar de suggesties van Be rt gekeken
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb de Mediabox XL jaren tot een paar maanden geleden op een Philips TV uit 2008 gehad met een uitstekend geluid, ik kan me niet voorstellen dat een TV te langzaam zou zijn, nooit ergens gezien/gehoord. Boy86

Wat voor TV heb je?
Patrick045
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb gisteren contact gehad met ziggo en ik krijg een nieuwere box opgestuurd. Het type zonder scart aansluiting. Ik ben benieuwd...
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, Boy86 en Patrick045. @Patrick045, laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe mediabox? We zijn benieuwd!
Patrick045
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hopeloos! Nadat medewerker 1 mij toezegd om mijn MediaboxXL g7400 om te ruilen voor een g7401 krijg ik UITERAARD weer een 7400 toegestuurd. Na dit gemeld te hebben stuurt medewerker 2 je naar een ziggo shop om vervolgens daar te horen dat ook hun je niet kunnen helpen. Typisch weer een gevalletje: we weten niet wat we doen en sturen de klanten met een kluitje het riet in. Ohja een monteur (waar ik alergisch voor ben) kan langs komen om mijn hele tent op de kop te zetten voor iets wat ik zelf ook kan (box aansluiten) en te concluderen dat het inderdaad aan de gebrekkige hardware ligt hetgeen je zelfs met een omruil actie niet gaat oplossen. HDMi is reeds vervangen en vorig jaar het hele huis voorzien van hirschmann 4g protected ziggo certified kabel en apparatuur.
Helemaal gek

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Patrick,

Ik ken je probleem en heb geen Philips TV, maar een gloednieuwe LG. Hiervoor had ik een oudere Pioneer Plasma en op beide toestellen ervaar ik hetzelfde probleem. Ik heb de Box tot tweemaal toe een fabrieksreset gegeven en opnieuw alle software laten updaten en wonder boven wonder het probleem met het wegvallen van het geluid is verdwenen. Lof trompetten en champagne zou je denken echter nu heb ik weer iets nieuws namelijk geen geluid bij uitgesteld kijken of terugspoelen van een live uitzending. Het was dus een kort feestje. Ik ben benieuwd of je ooit die 7401 gaat ontvangen en of deze je probleem oplost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Patrick045 Ik heb beide Mediaboxen hier aangesloten gehad en merkte eigenlijk geen verschil.

Ik begin even bij het begin om mogelijk de oorzaak te vinden en om mogelijke oorzaken uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Pvanheumen

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb een Sony TV (aangesloten via een versterker) een daar valt ook het geluid weg als ik tv en of Netflix kijk, wordt er een beetje @#@$#@ moe van.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Pvanheumen

Ik begin even bij het begin om mogelijke de oorzaak te vinden en om mogelijke oorzaken uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Pvanheumen

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb even gekeken maar de Signaalsterkte staat tussen de 50% en 100% de ene keer 50% en de andere keer 75%.

De Signaalkwaliteit is 100% uitmuntend dus.
Verder is de Mediabox XL niet opgenomen in mijn netwerk, ook gebruik ik kabels die door Ziggo worden aangeraden.

Ik vind het wel bizar dat het altijd normaal gewerkt heeft, behalve de laatste periode.

Groet,

Pierre
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt een signaalprobleem, dat kan van alles zijn, je signaalsterkte hoort vast op één punt te staan.

Even bij het begin beginnen:
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt met eventuele splitters en versterkers?
Patrick045
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt mijn signaalsterkte (bovenste balkje) staat vast op "uitstekend". HDMI kabel is onlangs vervangen en de box is niet opgenomen in mijn thuisnetwerk of aangesloten met een UTP kabel. Mijn huis is vorig jaar verbouwd en compleet voorzien vanaf het AOP tot aan de box met Hirschmann 4g protected ziggo certified apparatuur en bekabeling die voorzien zijn van hirschmann push connectors. In de box zijn alle overbodige geluid protocollen die ik niet gebruik, uitgezet.
Pvanheumen

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb het AOP van Ziggo in de meterkast zitten vandaar gaat het naar een ESI 02n splitter. Een paar jaar geleden door Ziggo geplaatst net als het officiële AOP.

Uitgelicht topic