Vraag

Geluid valt kort uit 1 x in het uur ongeveer.

Ik heb Horizon van Ziggo.Zo nu en dan valt het geluid heel kort even uit.In het begin van een film kijken op Netflix watblokjes wat later weer goed is.Nu een Chromecast gekocht en kijk nu Netflix via de Chromecast.Dan heb ik geen storingenOok al een nieuwe hdmi kabel geprobeerd maar word het niet anders van.Denk dat de hdmi aan sluiting in horizon box niet helemaal lekker is.
Wat is de beste aanpak.Kan ik een andere horizon voor test op proef krijgen?Of hoe gaat dit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Even een paar vragen om de oorzaak mogelijk te vinden of om uit te sluiten.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Aan gesloten op de coax.

Denk dat ik hem op thuis net werk op de mediabox heb geïnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +31
OK, als hij aangesloten is op het thuisnetwerk, volg dan eens de volgende stappen om te kijken of het probleem dan opgelost is?

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ben benieuwd of het geholpen heeft, ik zal duimen voor je.☺
Reputatie 7
Hey @Hans van Putten . Hoe gaat het nu? 🙂
Nog steeds het zelfde zo nu en dan even geluid weg of even heel kort blokjes.1x in het uur .Bekabeling nog weer gecontroleerrd. Ziggo netwerk laten uitzetten op afstand..
Moeilijke storing.Met de Chromecast geen probleem.Dus ligt niet aan de tv of soundbar.
Zal nog wel moeilijk worden.
Reputatie 3
Badge
Ik heb hetzelfde probleem Hans,steeds kort wegvallen van het geluid.
Bij het gebruik van de gids is het helemaal hopeloos,geluid valt dan constant weg en tijdens het doorzoeken in de gids doet hij of niks en daarna schiet het weer alle kanten uit.
Waardeloos apparaat!!
Reputatie 7
Badge +31
@kidd Misschien kunnen we je op weg helpen om het beter te krijgen, ik herken de klachten niet van de Mediabox XL / Horizon box en ook niet in mijn omgeving die je hier meld:

Een paar vragen om mogelijk de oorzaak te vinden of om één en ander uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 3
Badge
@Be rt,ik ken heel het apparaat en ga regelmatig door alle mogelijkheden heen.
De signaalsterkte is ruim halfweg het midden van goed en de signaalkwaliteit is uitmuntend,hoger kan niet.
Het thuisnetwerk heb ik al een hele poos geleden uitgeschakeld en de UTP kabel eruit gehaald.
Ik heb deze mediaboxXL al enige jaren en het probleem is regelmatig voorgekomen en ook steeds weer weggegaan.
Reputatie 2
Badge +1
kidd schreef:

Ik heb hetzelfde probleem Hans,steeds kort wegvallen van het geluid.
Bij het gebruik van de gids is het helemaal hopeloos,geluid valt dan constant weg en tijdens het doorzoeken in de gids doet hij of niks en daarna schiet het weer alle kanten uit.
Waardeloos apparaat!!

Reputatie 2
Badge +1
Steeds kort wegvallen geluid heb het ook gehad neestal bij begin en eind van reclame .
Heb geluid instelling digitaal uitgezet en dat heeft bij mij geholpen
Reputatie 7
Hey @marcelsan . Top dat je hier iets deelt dat voor jou geholpen heeft. Wie weet helpt dit bij een ander (@kidd @Hans van Putten) ook. Kan je ons vertellen waarop je deze instelling precies uitgezet hebt? 🙂