Hector1973

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Geluid hapert af en toe op de Mediabox Next.

Het betreft een mediabox next met een hele nieuwe Samsung tv en een JBL soundbar.

 

het geluid valt tijdens het kijken af en toe enkele mili seconden weg, een hapering in het geluid. Laten we zeggen alsof iemand praat maar soms een letter vergeet uit te spreken.

 

iemand hier met dit zelfde probleem, en hoe is dit op te lossen. Op dit moment op Fox een potje voetbal aan het kijken en dan doet hij het.

 

groet Eric

5 Reacties 5
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Hoi @Hector1973 
Mijn Samsung doet het ook als ik een externe geluidsbron er op aansluit, zet ik die uit dan is het goed.
Dus ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Hector1973  ervaar je dit op bepaalde tijden, bijvoorbeeld tussen 17-20 uur of gehele dag, want hier worden zinnen niet afgemaakt.

 

Welke zenders nog meer behalve Fox Sport?

 

Staat je JBL te dicht bij een bron die storen kan?

 

Je kan eventueel je JBL met een optische audio kabel verbinden, wat doet ie dan, of als hij met HDMI verbonden is, even andere er op zetten.

 

Gewoon even alles check en vervangen aan kabels, kijken of het dan ook blijft.

Hector1973
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de JBL al met een optische kabel verbonden en het lijken inderdaad bepaalde tijden op de dag. Gisteren overigens helemaal geen last, maar dan wel weer af en toe een digitale storing in het beeld (heel kort), dat was dan weer op veronica. Zodra ik meer nieuws heb plaats ik het hier.

 

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik heb zelfde probleem ook hier met de Samsung TV en de Next, lijkt me een signaal probleem te zijn, heeft jou aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt een versterker.

 

Kan je misschien foto plaatsen van de AOP en hoe is de Next verbonden, met Wifi of UTP kabel.

Hector1973
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dave- wrote:

Ik heb zelfde probleem ook hier met de Samsung TV en de Next, lijkt me een signaal probleem te zijn, heeft jou aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt een versterker.

 

Kan je misschien foto plaatsen van de AOP en hoe is de Next verbonden, met Wifi of UTP kabel.

 

Kabel komt bij mij in de woonkamer binnen, er zit een versterker tussen. Foto ga ik vanavond even doen.

Uitgelicht topic