FLYINGCOW

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Ziggo Movies & Series XL

Ben nu alweer bijna 3 weken met Ziggo bezig om Ziggo Movies & Series XL en ziggo on-demand aan de praat te krijgen. En dat schiet niet erg op. Recent overgestapt naar Ziggo (tot nog toe geen fijne ervaring), en vanaf het begin "kwakkelde” alles. 2x monteur op bezoek gehad, uren met Ziggo helpdesk aan de lijn of via Chat….. maar nog steeds werkt niet alles zoals afgesproken.
Op zich is het positief dat als ik een serie selecteer in Movies & Series XL dat er staat dat ik geabonneerd ben. Maar zodra ik ook daadwerkelijk de aflevering wil starten verschijn te melding: Signaalverlies, die na 2 seconden wordt afgewisseld met Service onderbroken. Foutcode VD103. Mediabox al meerdere keren naar fabrieksinstellingen teruggezet, het forum doorgespit naar mogelijke oplossingen, zender aanbod opnieuw ophalen etc….. het werkt allemaal niet.

Het pijnlijke is dat ik nu alweer meerdere keren door account managers (denk ik) ben gebeld dat het toch echt zou moeten werken….. en dat baart mij ernstige zorgen. Niemand weet het eigenlijk echt.

Nu ja, als ziggo zelf het niet kan oplossen, wellicht iemand op dit forum? Zou wel een mooi verhaal zijn dan 😉

Even voordat daar vragen naar komen:
Signaal is goed, alles werkt (TV, Internet, Telefonie)

Lijn (coax) is doorgemeten en is goed genoeg. En er zit een door Ziggo verstrekte signaal versterker tussen.

Tips?

40 Reacties 40
FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanvulling 21:09 uur: inmiddels zijn al mijn producten in "mijn.ziggo.nl” geen van allen meer actief….en niet meer aanklikbaar. Zouden ze er mee bezig zijn? Hmm. 21:16 uur:  Oh daar is het weer. Gelukkig.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat er het één en ander is blijven hangen in de activatie en dat is een lastige in een geautomatiseerd systeem.

Als je nu in Mijn Ziggo vreemde dingen ziet, dan wordt er het één en ander eruit gehaald en opnieuw ingebracht.

Als dat proces al loopt, en daar lijkt het wel op, dan kan het snel gaan, voor iedere wijziging in het abonnement, eruit en nieuw erin, moet er met elke correctiestap, een nacht overheen gaan om het in alle achterliggende systemen volledig doorgevoerd te zijn.

Maar nu je eigenlijke probleem: “Nu ja, als ziggo zelf het niet kan oplossen, wellicht iemand op dit forum?”

Dit is een dieper liggend probleem waar geen oplossing voor is door andere klanten op dit klant helpt klant forum.

Maar er zijn wel de Ziggo moderators die dieper in de systemen kunnen en directe lijntjes hebben met de mensen die dit soort problemen oplossen.
Je hebt hier dan ook 1 aanspreekpunt via waar alle communicatie kan verlopen, openbaar, maar zo nodig ook per privéberichten.

(Waarom weet ik dit, omdat ik door dezelfde molen ben gegaan om mijn abonnement in orde te krijgen, ik heb MAX met nog het één en ander, maar had op een bepaald moment alleen nog Kabel TV.)

 

Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, komen hier morgen langs.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het grappige is dan weer wel dat ik wel 15 verschillende medewerkers heb gesproken, die allemaal verzekerde dat het toch echt zou moeten werken. Ergens zou dan toch een “vinkje” aan/uit moeten staan? Of iemand moet toch kunnen zien wat er wel/niet in het achterliggende systeem staat ingesteld. Al helemaal diegene die actief terugbellen na een klacht / verzoek. De indruk ontstaat bij mij dat diegene het nu dan wel weet…. anders bel je niet terug, lijkt mij.
Maar goed dank voor de reactie. We wachten af en hebben nog wat geduld.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
FLYINGCOW wrote:

...

Even voordat daar vragen naar komen:
Signaal is goed, alles werkt (TV, Internet, Telefonie)

Lijn (coax) is doorgemeten en is goed genoeg. En er zit een door Ziggo verstrekte signaal versterker tussen.
 

Kunt u een foto maken van het AOP en de daarop aangesloten splitter en versterker? Is de mediabox XL ook opgenomen in het netwerk?

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
FLYINGCOW wrote:

...

Even voordat daar vragen naar komen:
Signaal is goed, alles werkt (TV, Internet, Telefonie)

Lijn (coax) is doorgemeten en is goed genoeg. En er zit een door Ziggo verstrekte signaal versterker tussen.
 

Kunt u een foto maken van het AOP en de daarop aangesloten splitter en versterker? Is de mediabox XL ook opgenomen in het netwerk?

in de meterkast. Signaal verdeelt hier naar de woonkamer en zolder
Woonkamer, splitter naar modem en tc etc.
Signaal mediabox: netwerkkabel en coax kabel. Zitten allen goed bevestigd
Dit is max 1 sec. in beeld
Daarna dit.

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @FLYINGCOW, welkom op de Community! 

Wat een ellende allemaal zeg! En behoorlijk balen dat het maar niet opgelost wordt. Ik snap heel goed dat je hierdoor een het vertrouwen wel verliest. 
Ik ben gelijk in het systeem gedoken om voor je te kijken. Als ik op dit moment naar de geïnstalleerde en actieve diensten kijk staat hierbij het Movies en Series XL pakket op dit moment actief. 
De melding met het signaal verlies is alleen niet een melding die naar voren hoort te komen als het pakket niet goed in het systeem geactiveerd staat. Deze komt naar voren als er iets gaande is met het signaal. 

Ik begrijp dat je dit te zien krijgt bij alle films en series uit het Movies en Series XL pakket. Lukt het bijvoorbeeld wel om iets te starten vanuit TV gemist? Of krijg je hierbij dan ook dezelfde foutmelding te zien? 
 

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitzending gemist via de mediabox / on-demand werkt niet en geeft onderstaande melding:

Het lijkt mij ook een signaal issue…. maar daarvoor is er nu alweer 2x een monteur geweest, die het door heeft gemeten en waar nodig heeft aanpast (de actieve versterker). Of de hele boel had afgekeurd (is niet gebeurd), maar dan kan ik helaas geen Ziggo hier hebben. En je zou dan verwachten dat het tv kijken dan ook niet goed werkt en tijdens de “setup” van de mediabox er een melding komt dat het signaal te zwak is?

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga het eens proberen zonder splitter. Ik las ergens dat die dingen wel vaker problemen geven… het retoursignaal ofzo.

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wel/geen splitter maakt geen verschil.

De monteur meldde toen hij hier bezig was dat het probleem waarschijnlijk in de centrale zat en dat ze een regel moeten toevoegen om de dienst uberhaubt te laten werken op dit adres / postcode. Hij zei mij namelijk dat ik al sinds 2017 Movies & Series XL heb. Dat had zijn collega in de centrale gezien. Uiteraard klopt dit niet. Wel weet ik dat mijn buurman, die hetzelfde huisnummer heeft, alleen een andere toevoeging, ook Ziggo had met een Movies & Series XL abonnement. Maar dit terzijde. Misschien iets verwisseld? Hoe dan ook, ik kan dat allemaal niet zien of beoordelend.

Ik wil wel even melden dat als ik geen bericht hier had geplaatst er naar alle waarschijnlijkheid niemand meer naar om had gekeken. Ook al werkt het (nog) niet en is dat bekend bij Ziggo! Want dit speelt al min of meer vanaf het begin en ik moet er steeds achteraan. En dan begint het hele riedeltje weer opnieuw… reset, opnieuw dit en dat… monteur, monteur weg. En dan? Moet ik weer er achteraan wanneer en waarom het nog niet is opgelost etc.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Waar komt deze kabel vandaan?

 

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Waar komt deze kabel vandaan?

 


Uit de grond ergens…. binnenkomend signaal, pijl moet dus andersom . op 1 zit de woonkamer/tv + Modem, minimale versterking, op 4 zit de kabel naar TV op zolder, maximale versterking.

Zo heeft de vriendelijke monteur het aangesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@FLYINGCOW Ergens zou een groene kabel je woning binnen moeten komen, maar waar en daar zit mogelijk een wandcontactdoos die niet retourgeschikt is.

Mogelijk kan @Ronihd eens meekijken en zijn blik hierover laten gaan.

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De groene kabel is met een koppeling naar een witte kabel direct naar de versterker. Verder geen kastjes ofzo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het is een lastig probleem, maar we zoeken verder, want een deel van de opdracht om Movies en Series binnen te halen is via het modem.
Mede omdat je aangeeft dat het TV beeld geen problemen oplevert.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 826000000 -2.2 38 256 qam 29
2 674000000 -0.2 38 256 qam 10
3 682000000 0.7 38 256 qam 11
4 690000000 1.2 38 256 qam 12
5 698000000 1 38 256 qam 13
6 706000000 0.2 38 256 qam 14
7 714000000 -0.7 38 256 qam 15
8 722000000 -1 38 256 qam 16
9 730000000 -1.4 38 256 qam 17
10 738000000 -1.2 38 256 qam 18
11 746000000 -1.2 38 256 qam 19
12 754000000 -0.7 38 256 qam 20
13 762000000 -0.7 38 256 qam 21
14 770000000 -0.7 36 256 qam 22
15 778000000 -1.2 37 256 qam 23
16 786000000 -1.5 38 256 qam 24
17 794000000 -1.5 38 256 qam 25
18 802000000 -2 33 256 qam 26
19 810000000 -2.2 30 256 qam 27
20 818000000 -2 30 256 qam 28
21 666000000 -1.5 30 256 qam 9
22 834000000 -2 38 256 qam 30
23 842000000 -2 38 256 qam 31
24 850000000 -2.2 38 256 qam 32


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.6 2773 11389
2 Locked 38.6 6485 8398
3 Locked 38.6 6389 8288
4 Locked 38.9 6496 7598
5 Locked 38.9 5528 8765
6 Locked 38.9 3992 10696
7 Locked 38.6 3289 11493
8 Locked 38.6 3470 11553
9 Locked 38.9 3088 13803
10 Locked 38.9 2917 11799
11 Locked 38.6 2970 11712
12 Locked 38.9 3072 11688
13 Locked 38.9 3061 11351
14 Locked 36.1 46732220 48710
15 Locked 37.6 2072821 16818
16 Locked 38.9 2920 11371
17 Locked 38.9 3047 11636
18 Locked 33.3 13535358 9337
19 Locked 30.1 200710031 15773423
20 Locked 30.7 316931033 34941408
21 Locked 30.8 126221859 3057688
22 Locked 38.9 2515 10722
23 Locked 38.6 15145 11790
24 Locked 38.9 15604 15250

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 57800000 5.05 5120 64 qam 1
2 28600000 5.25 2560 64 qam 6
3 37100000 5.375 5120 64 qam 4
4 44000000 5.371 5120 16 qam 3
5 50900000 5.225 5120 64 qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0

 

FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
05/06/2020 23:51:24 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:61:03:89;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:95;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05/06/2020 23:51:4 notice LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:61:03:89;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:95;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05/06/2020 23:44:24 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:61:03:89;CMTS-MAC=00:17:10:93:db:95;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
FLYINGCOW
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm. ziet er ingewikkeld uit. Geen idee.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt ingewikkeld, maar betekent dat je modem geen (internet) continue verbinding maakt met de CMTS, wat blijkt uit de T4 errors in het netwerklog. Is dit trouwens het volledige netwerklog?

Op de downstreamkanalen veel RS fouten en het vermogen op de upstream (dBmV) is boven de kritische grens.

Mogelijk kan @Ronihd als hij online is zijn heldere blik hierover laten schijnen. Lijkt een kabel issue.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats de volledige netwerkhistorie.

Heb je de  mediabox XL  in gebruik?

Uitgelicht topic