Mister A3

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen Wifispot vanaf iOS11.3

Geen verbinding kan meer worden gemaakt met een Wifispot van Ziggo op een iPad of iPhone vanaf iOS11.3 na herinstalleren van het Ziggo WifiSpots LGI certificaat. Vanaf iOS11.3 wordt het certificaat ook niet meer automatisch vertrouwd en moet het Liberty Global Root Certificaat' handmatig worden vertrouwd onder 'Vertrouwen van certificaten' onder 'Info'. Desondanks kan geen verbinding worden gemaakt met een Wifispot. Bij poging om verbinding maken met 'Ziggo' Wifispot wordt steeds om een wachtwoord gevraagd bij een voor-ingevulde gebruikersnaam.
Ps. Ja, Wifispot staat aan. Ja, Wifispot heeft voorheen altijd gewerkt. Ja, herinstalleren certificaat, verandering wachtwoord, Apple, iPhone of iPad, A of B, etc. is allemaal correct doorlopen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mister A3
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
PROBLEEM OPGELOST

ZIGGO heeft mijn WIFISPOTS gereset, waardoor de wifispots-gegevens weer zichtbaar werden. De wifispots stond daarbij uit. Nadat ik de WIFISPOTS weer had aangezet kon ik weer verbinding maken met wifispots zonder verandering van wachtwoord.

Het probleem lag niet bij CERTIFICAAT of iOS.

ZIGGO SERVICE en iedereen die meegeholpen heeft om mijn probleem op te lossen bedankt.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste Mister A3,

Je probeert toch niet thuis verbinding te maken met WiFispots, want dat kan namelijk niet.

Goed om te weten:
Je kunt vijf apparaten instellen voor het gebruik met Wifispots. Wil je Wifispots gebruiken op een ander apparaat? Vergeet dan niet de Wifispots instellingen op een van de eerder ingestelde apparaten te verwijderen.
Voortaan ben je automatisch verbonden als je in de buurt bent van een Wifispot. Bijvoorbeeld bij vrienden of relaties, in je favoriete koffietentje of in het winkelcentrum.
Op je eigen wifi-modem kun je geen verbinding maken met Wifispots. Dat is omdat je eigen modem een veel snellere wifi-verbinding biedt dan de Wifispots. Je bent nu wel automatisch verbonden met Wifispots op alle andere plekken waar ze beschikbaar zijn.
Mister A3
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik probeer buitenshuis verbinding te maken. En heb het ook niet op teveel mobiele apparaten geinstalleerd. En ik zit ook niet in een oud Ziggo gebied. Wifispots thuis staat aan. Resetten van iPhone of iPad heeft ook geen effect.

Waarschijnlijk wordt het certificaat niet goed geïnstalleerd. Wanneer men in iOS 10.3 en hoger handmatig een profiel met een certificaatpayload installeert, wordt dat certificaat niet automatisch vertrouwd voor SSL en moet handmatig worden ingeschakeld (uit Apple Support). Het certificaat wordt ook niet op de aanbevolen wijze via Apple Configurator of MDM geïnstalleerd. Ik vermoed dat het verouderde script iets niet meer goed instelt. Achteraf gezien denk ik dat het al langer niet meer werkte. Ik realiseerde me dat het niet meer werkte, totdat ik dit ging uitproberen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik weet het niet zeker, maar deze pagina helpt mensen om de Wifispots goed te installeren. Ik heb al aangegeven wat jij zegt en dan wil het systeem nog wat verdere vragen stellen en je helpen. Misschien lukt het op deze manier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/problemen-oplossen/#Verbinden-met-WifiSpots-lukt-niet/Ja/Nee/Apple/iPhone%2FiPod%20Touch

Zou je dat eens willen proberen?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mister A3, als het mèt een certificaat niet meer wil door een software update van de hardware biedt Ziggo óók de mogelijkheid om Ziggo wifispots te installeren zonder certificaat.
Mister A3
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Denk toch dat het probleem bij ZIGGO ligt. Heb nu de melding: 'Currently no data available' waar de Wifispots gegevens moeten staan. Afwachten totdat ZIGGO de Wifispots weer heeft hersteld. Waarom deze storing niet wordt gemeld is mij onduidelijk. De laatste storingsmelding is alweer van gisteren.
Mister A3
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
PROBLEEM OPGELOST

ZIGGO heeft mijn WIFISPOTS gereset, waardoor de wifispots-gegevens weer zichtbaar werden. De wifispots stond daarbij uit. Nadat ik de WIFISPOTS weer had aangezet kon ik weer verbinding maken met wifispots zonder verandering van wachtwoord.

Het probleem lag niet bij CERTIFICAAT of iOS.

ZIGGO SERVICE en iedereen die meegeholpen heeft om mijn probleem op te lossen bedankt.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Veel plezier in ieder geval :grin:
aanmelder

Level 4
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Wifispots op iPhone iOS11.4.1 werkt niet. Alweer nieuw certificaat geïnstalleerd, netjes met wachtwoord enz. Installatie goed afgerond. Werkt nog niet. Melding "Geen verbinding mogelijk met network 'Ziggo'". Alle stappen van stappenplan doorlopen. Werkt niet. Moet mijn wifispots nu ook door Ziggo worden gereset??
aanmelder

Level 4
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Oplossing gevonden: het nieuwe certificaat weggegooid (dat kan via Instellingen > Algemeen > profiel). Waardeloos certificaat! - Geeft alleen problemen! -
Opnieuw verbinding gezocht met 'Ziggo'. Gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Verlopen certificaat geaccepteerd. Wachtwoord 3x ingevuld. De derde keer ging het.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Komt vaker voor dat er bij een nieuwe update iets niet lekker loopt.
iPhone zet dat direct de update erop (neem aan dat je deze over air hebt gedaan?).
Advies is eigenlijk altijd via je computer en iTunes te doen, dat geeft wat minder storingen.

Maar goed en fijn dat het is opgelost. Laten we hopen dat het nu ook zo goed blijft.
Anders eens je netwerk instellingen enz deleten van je telefoon, wil ook wel eens helpen. Maar let op: dan ben je wel al je netwerkingen instellingen kwijt!!
aanmelder

Level 4
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik had inderdaad mijn iOS update deze keer via wifi gedaan. Wist niet dat het verschil zou uitmaken met een update via de PC. Zou ook eigenlijk niets moeten uitmaken.
Maar een feit is dat het oude certificaat van Wifispots is verlopen en dat Ziggo zegt dat je een nieuw certificaat moet installeren. Maar dat hoeft dus helemaal niet!
Heemskerk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uitgebreid contact gehad met Ziggo klantenservice.Klantenservice kon mij niet helpen.Men weet het gewoon niet.Op tablet met oudere android werkt het prima.Op nieuwe telefoon met android oreo 8.1 werkt het niet.Ik heb het idee dat Ziggo niet up to date is met zijn certificaten.En dat met android 9 al voor de deur.Ik heb geprobeert mijn wachtwoord in mijn ziggo te veranderen.Dit lukt niet.Ook het herbenoemen van het CA-certificaat geeft geen resultaat.Ik ga eerst maar eens met vakantie en als ik terug ben ga ik het nog eens proberen.Wellicht dat Ziggo dan een oplossing heeft.
aanmelder

Level 4
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
De ironie wil dat ik zojuist ook al niet kon inloggen op de community.ziggo.nl om te reageren.
Wat Wifispots betreft ben ik alles al tegengekomen: verouderd certificaat, melding dat het wachtwoord niet klopt (terwijl het wél klopt!), en gewoon dat het onmogelijk is om een connectie met Ziggo te maken terwijl Ziggo wifi netwerk wel met maximaal sterktee signaal in de lucht is.
Tot mijn stomme verbazing werkt het na een stuk of 3 foutmeldingen dan ineens wel.
Of na een uurtje wachten of wat. Zou het kunnen dat er een soort quotum is waardoor je eruit gegooid wordt en dat de blokkade na een tijdje weer opgegeven is?
In ieder geval niet heel robuust en niet heel handig.

Uitgelicht topic