Rick007

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen wifi op mobiele apparaten behalve laptop

Beste,

Al een hele tijd internet storingen gehad van de Ubee modem. Gister een nieuwe connectbox ontvangen.
Geinstalleerd wat al moeizaam ging, bleef telkens hangen in het installatie menu.

Afijn, hij doet het, bedraad op de laptop. Daarna SSID van de wifi ff een normale naam gegeven met bijpassen ww. Laptop gaat ook online via de wifi.

Mobieltjes verbinden lukt ook, naja lukt... bij de eerste keer verbinden zit ik op de wifi, en internet werkt ook. Maar na het 1 keer verbreken van de verbinding komt ik er niet meer op. Dit geld voor 2 telefoons en de gateways van het geluid (LG) en verlichting (Osram lightify).

Ik kan nu dus wel met de laptop verbinden met het wifi maar alle overige apparaten krijgen geen verbinding. ze proberen het welk maar op het moment dat ze een IP adres proberen te pakken worden ze er uit gegooid.

2x naar fabriekinstellingen gereset, 1 keer verbinden met wifi en internet, daarna niets meer
1x modem direct achter isra gezet en opnieuw verbinden, niets
3x moden 30sec van het stroom en op nieuw opstarten, helemaal niets.

Kortom ik word het een beetje zat, op de oude modem werkte het daarvoor allemaal goed, op een instabiele verbinding na. maar dan liever een instabiele verbinding dan helemaal niets.

Net weer de oude modem er tussen en alles doet het weer, dus aan de apparaten ligt het niet.
Al gebeld met klantenservice maar die kwamen er niet uit, moet een monteur komen, ik moet ook werken overdag dus dat gaat hem niet worden.

misschien kan hier iemand mij nog helpen of iets uitlezen en anders is het exit ziggo.

Graag hoor ik of er nog wat te redden valt...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier zit waarschijnlijk je probleem:

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 54 5.120 64qam 2
2 52000000 54 5.120 64qam 1

Je hebt maar 2 upstream kanalen, dat moeten er 4 of 6 zijn met waarden onder de 49 Power (dBmV)

Er schijnt ergens een obstakel te zijn tussen je modem en de Ziggo servers.

Kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke apparaten merk en model en nummers en cijfers lukt de verbinding niet met je Connect box?

Als dit Android toestellen zijn kun je de volgende stappen volgen: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Sommige toestellen kunnen ook niet goed omgaan met dezelfde namen op 2,4 en 5 GHz, een verschillende SSID naam wil ook wel eens een oplossing bieden.
Rick007
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Welke apparaten merk en model en nummers en cijfers lukt de verbinding niet met je Connect box?

Als dit Android toestellen zijn kun je de volgende stappen volgen: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Sommige toestellen kunnen ook niet goed omgaan met dezelfde namen op 2,4 en 5 GHz, een verschillende SSID naam wil ook wel eens een oplossing bieden.


Hi Bert,

Gaat om de
- Sony Xperia Z5 compact, Model E5823 andriod 7.1.1, nieuwste updates binnen.
- Wiko U feel Prime, model nummer kan ik nu niet zien, de persoon met telefoon is het huis uit.
- Gateway Osram Lightify Gateway Bridge

- Laptop Acer Aspire 5735Z (bijna 7 jaar oud) kan wel verbinden met wifi/ internet.
- Connect box: CH7465LG-ZG, S/N DEAP71191AB3

De telefoon proberen verbinding te maken maar deze komt nooit tot stand, na een aantal resets van de modem heb ik beide telefoons 1x kunnen verbinden met wifi en ook internet, maar na een re-connect lukt het niet meer. Wachtwoorden kloppen dus wel.

Heb zojuist 5Ghz uitgezet en alleen 2,4Ghz staat aan, kan nog niet verbinden.

Modem ondersteund geen IPv6, staat dus op IPv4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Vreemd, ik dacht dat alle Connect boxen met Dual Stack Lite uitgebracht werden, of heb je hem al op IPv4 laten zetten?
Voor de zekerheid: Zie je hier onder IPv6 connectivity een IPv6 adres? http://ipv6-test.com
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Rick007 wrote:
Be rt wrote:
Welke apparaten merk en model en nummers en cijfers lukt de verbinding niet met je Connect box?

Als dit Android toestellen zijn kun je de volgende stappen volgen: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Sommige toestellen kunnen ook niet goed omgaan met dezelfde namen op 2,4 en 5 GHz, een verschillende SSID naam wil ook wel eens een oplossing bieden.


Hi Bert,

Gaat om de
- Sony Xperia Z5 compact, Model E5823 andriod 7.1.1, nieuwste updates binnen.
- Wiko U feel Prime, model nummer kan ik nu niet zien, de persoon met telefoon is het huis uit.
- Gateway Osram Lightify Gateway Bridge

- Laptop Acer Aspire 5735Z (bijna 7 jaar oud) kan wel verbinden met wifi/ internet.
- Connect box: CH7465LG-ZG, S/N DEAP71191AB3

De telefoon proberen verbinding te maken maar deze komt nooit tot stand, na een aantal resets van de modem heb ik beide telefoons 1x kunnen verbinden met wifi en ook internet, maar na een re-connect lukt het niet meer. Wachtwoorden kloppen dus wel.

Heb zojuist 5Ghz uitgezet en alleen 2,4Ghz staat aan, kan nog niet verbinden.

Modem ondersteund geen IPv6, staat dus op IPv4


Ik denk dat je mobiele apparaten proberen te verbinden met een versleuteling die er niet meer is of dat er te veel opties voor aanstaan.
Zet zowel 2.4 als 5 GHz op WPA2-PSK+AES, geen gecombineerde zaken.
Standaard vraag: kun je je down- en upstream waarden van je modem, dat is niet down- en upload snelheid hier posten? Zitten onder netwerk diagnose.

gr, Henno.
Rick007
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Vreemd, ik dacht dat alle Connect boxen met Dual Stack Lite uitgebracht werden, of heb je hem al op IPv4 laten zetten?
Voor de zekerheid: Zie je hier onder IPv6 connectivity een IPv6 adres? http://ipv6-test.com


Nee, optie IPv6 zit er helemaal niet op
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Vreemd, ik dacht dat alle Connect boxen met Dual Stack Lite uitgebracht werden, of heb je hem al op IPv4 laten zetten?
Voor de zekerheid: Zie je hier onder IPv6 connectivity een IPv6 adres? http://ipv6-test.com

Hallo Be rt,
Hoe een modem standaard afgeleverd wordt, ipv4 of ipv6 ds of ipv6 ds-lite hangt af van de regio waar je woont en hoever Ziggo reeds gevorderd is met het uitrollen van ipv6, in welke vorm dan ook.
Rick007
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Ik denk dat je mobiele apparaten proberen te verbinden met een versleuteling die er niet meer is of dat er te veel opties voor aanstaan.
Zet zowel 2.4 als 5 GHz op WPA2-PSK+AES, geen gecombineerde zaken.
Standaard vraag: kun je je down- en upstream waarden van je modem, dat is niet down- en upload snelheid hier posten? Zitten onder netwerk diagnose.

gr, Henno.


5GHz voor nu staat even helemaal uit.

Beveiliging staat nu op WPA2-PSK.

Heb ook al geprobeerd te verbinden zonder een beveiliging, dus een open netwerk.
Telefoon herstart, netwerk laten vergeten en zonder wachtwoord laten verbinden of weer laten vergeten en met een eenvoudig wachtwoord opnieuw proberen te verbinden maar niets werkt.

Connect Box status voor monteurs
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 402000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 0 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 402000000 -3 38 256qam 137
2 418000000 -3 38 256qam 105
3 426000000 -3 38 256qam 106
4 274000000 -4 38 256qam 121
5 282000000 -4 38 256qam 122
6 290000000 -4 38 256qam 123
7 298000000 -4 38 256qam 124
8 306000000 -4 37 256qam 125
9 314000000 -4 38 256qam 126
10 322000000 -4 38 256qam 127
11 330000000 -4 38 256qam 128
12 338000000 -4 38 256qam 129
13 346000000 -4 38 256qam 130
14 354000000 -3 38 256qam 131
15 362000000 -3 38 256qam 132
16 370000000 -4 38 256qam 133
17 378000000 -3 38 256qam 134
18 386000000 -4 38 256qam 135
19 394000000 -3 38 256qam 136
20 410000000 -3 38 256qam 138

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 312628717 47366
2 Goed (Locked) 38.605 311211119 24899
3 Goed (Locked) 38.605 311215737 20077
4 Goed (Locked) 38.605 310834159 402563
5 Goed (Locked) 38.605 310988906 248758
6 Goed (Locked) 38.983 311057295 177206
7 Goed (Locked) 38.605 311089317 141942
8 Goed (Locked) 37.636 311131273 107020
9 Goed (Locked) 38.605 311151742 89120
10 Goed (Locked) 38.983 311145662 96114
11 Goed (Locked) 38.605 311119164 112659
12 Goed (Locked) 38.983 311119178 123421
13 Goed (Locked) 38.605 311077375 168188
14 Goed (Locked) 38.983 311026745 219675
15 Goed (Locked) 38.983 310975381 273007
16 Goed (Locked) 38.983 310969974 280353
17 Goed (Locked) 38.605 311041136 205998
18 Goed (Locked) 38.605 311121096 135755
19 Goed (Locked) 38.605 311178344 73954
20 Goed (Locked) 38.983 311223506 32054


Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 54 5.120 64qam 2
2 52000000 54 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0

Algemene configuratie
Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 2
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand bac105000106ac22054648d8

Primaire Downstream Service Flow
SFID 13966
Maximale snelheid 25000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 13943
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 13376
Maximale snelheid 214000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps

Primaire Upstream Service Flow
SFID 10499
Maximale snelheid 5000000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 14137
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 13395
Maximale snelheid 21400000 bps
Maximum Traffic Burst 15000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 15000 bytes
Roostertype Best effort

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
19-05-2018 10:54:18 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:46:48:d8;CMTS-MAC=68:ef:bd:86:50:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-05-2018 09:40:37 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:46:48:d8;CMTS-MAC=68:ef:bd:86:50:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier zit waarschijnlijk je probleem:

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 54 5.120 64qam 2
2 52000000 54 5.120 64qam 1

Je hebt maar 2 upstream kanalen, dat moeten er 4 of 6 zijn met waarden onder de 49 Power (dBmV)

Er schijnt ergens een obstakel te zijn tussen je modem en de Ziggo servers.

Kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Rick007, Be rtWas me net voor. Zoals Bert zei, je upstream signaal is in duigen...
Je modem staat maximaal te toeteren (54 dBmV) en slaagt er dan nog maar in 2 kanalen op de bouwen.
Je helemaal in het begin van het draadje genoemde problemen komen ook omdat je modem niet goed online is.
Zoals Bert vroeg: Foto's !!

Je bent denk ik ook een beetje het slachtoffer van de Ziggo Servicedesk, verbindingsproblemen: stuur maar een nieuw modem.
Als ik je relaas herlees speelden bij de Ubee ook al de signaalproblemen.
Heeft de ServiceDesk wel in je Ubee gekeken om te checken of er geen signaal problemen waren??
gr, Henno
Rick007
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt en Henno
In de bijlage wat foto's. Ik ben er ondertussen uit gekomen.

Gisteravond alle coax stekkers eruit getrokken en weer de modem rechtstreeks aangesloten.
Toen kwam ik op de volgende waardes:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 37 5.120 64qam 3
2 58800000 39 5.120 64qam 4
3 44500000 39 5.120 64qam 2
4 52000000 39 5.120 64qam 1

Mooi dus dat werkte goed, toen weer die Ziggo SQ601 splitter er tussen en modem op de splitter aangesloten en toen volgde de volgende waardes:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 53 5.120 64qam 2
2 52000000 51 5.120 64qam 1

Toen nog even de TV er bij geplugd en toen de volgende waardes:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 54 5.120 64qam 2
2 52000000 54 5.120 64qam 1

Die splitter ligt nu in de grijze bak en ik heb nu vanaf het Isra punt eerst een FRA-752X 1218 MHz antenneversterker geplaatst en hier de modem en Tv op.
Dit werkt goed want ik krijg nu de volgende waardes:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 38 5.120 64qam 3
2 58800000 39 5.120 64qam 4
3 44500000 39 5.120 64qam 2
4 52000000 39 5.120 64qam 1

Ik kan nu weer met alle apparaten op de wifi. Maar kan iemand mij nu uitleggen waarom ik wel altijd met mijn laptop op de wifi kon komen en niet met de andere apparaten? Er zijn gister ook nog wat vrienden langs geweest en geen van alle kon op de wifi komen, dus aan mijn apparaten zal het niet gelegen hebben. Als de modem geen of slecht internet signaal binnen krijg dat zou ik toch even goed gewoon moeten kunnen verbinden met de wifi, ik zou dan alleen wifi bereik met beperkte internet toegankelijkheid moeten hebben?

Afijn, wifi is weer deels opgelost.

Nu zit ik er weer mee dat als ik mijn LG FLow geluidsysteem aansluit ik als nog niet kan verbinden met alle overige apparaten.
-LG HS6 LAS650M
-2x LG H5 Music Flow NP8540
Ook weer raar want op de oude modem heeft het gewoon gewerkt.

Het gaat als volgt, de LG Soundbar sluit ik bedraad aan. Geen probleem.
Dan voeg ik een draadloze verbinding toe van de overige twee boxen. Deze krijgen ieder een IP vanuit de router mee. LG Boxen werken en mobiele apparaten werken ook op de wifi.

Totdat ik op één van de mobiele apparaten de verbinding verbreek en weer opnieuw verbinding wil laten maken. Dan kunnen alle mobiele apparaten geen verbinding meer maken. Iemand enig idee hoe dit nou weer zou kunnen?

Ik wil het liefst de connect box niet meer resetten, nu werkt het en na een reset misschien niet meer. Het LG flow systeem heb ik allemaal naar fabriekinstellingen gereset en opnieuw laten verbinden maar dit bied geen soelaas.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Top dat het weer werkt, met het andere probleem kan ik je niet helpen, daar heb ik geen ervaring genoeg mee.

Maar er komt vast nog iemand anders langs die je hier mee op weg kan helpen.
Rick007
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt
Oke, bedankt voor zover Bert,
Mijn eerst klacht ten aanzien van instabiel internet had er dus zoals ik begrijp meer mee te maken dat mijn modem vol moest toeteren om net aan voldoende signaal binnen te halen? En daardoor de internet verbinding dus af en toen weg viel/ of langzaam was? En de nieuw connect box er misschien wel mooier uit ziet maar totaal overbodig is.

Denk je dat ik nog ergens heen kan met de kosten (114,95) van die FRA antenne versterker? Of is het sowieso al mijn verantwoording die te plaatsen? Na het isra punt is het 1x 1 meter kabel naar de modem en 1x 1 meter naar de horizonbox, ik dacht dat er al wel voldoende signaal uit de muur zou komen voor deze set up.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Instabiel internet kwam juist door niet voldoende signaal naar buiten te krijgen, je upstream, om de Ziggo servers te bereiken, je downstream (binnenkomend signaal) was goed.
Je obstakel was de SQ 601, mogelijk defect.

Ziggo is verantwoordelijk tot en met de AOP + uit coulance vaak de eerste splitter en een korte kabel naar het modem en een korte kabel naar de TV of Mediabox.

Als je daarna zoveel kabel hebt liggen dat een versterker nodig is, is dat een eigen keuze binnen je eigen huis voor eigen kosten.

Een versterker is meestal pas nodig met meer dan 10 meter coax kabel in totaal.
Waarschijnlijk was een nieuwe splitter ook al voldoende geweest.
Dat is altijd een kwestie van uitproberen en de signaalwaarden bekijken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Wat jij ISRA-punt (PTT/KPN-aansluitpunt) heet bij Ziggo AOP (Abonnee Overname Punt).
Dit even ter verduidelijking zodat er geen verwarring ontstaat welke aansluitpunten je wit gebruiken.

Uitgelicht topic