NickV

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding met PSN op nieuwe PS4

Beste,

Dit is een onderwerp waar ik al veel over heb kunnen vinden op het forum.
Echter geen van de gevonden topics heeft mijn probleem kunnen oplossen.

Ik heb sinds gister een PS4 welke prima werkt en ook internet verbinding heeft alleen de verbinding met het PlayStation Network mislukt.

Mijn oude PS3 werkt prima nooit problemen gehad en deze maakt wel verbinding met het PSN.

De modem welke ik heb van Ziggo is de Ubee EVW321B.

Over dit probleem heb ik ook al contact gehad met Ziggo die hebben mij een link gegeven waar het e.e.a over port forwarding staat.

Ook dit heb ik meerdere malen gedaan maar helaas heeft dit mijn probleem niet opgelost.
Mogelijk dat jullie mij verder kunnen helpen?

Mochten foto's van de modem instellingen of PS4 helpen dan hoor ik het graag.

MVG,
Nick
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste NickV,

Mogelijke oplossingen voor dit issue;

Oplossing 1;
Reset PSN password.

Oplossing 2;
Accepteren van voorwaarden, speelt sinds PS4 firmware 5.x.x
Restart PS4 -> Settings -> Account Management -> Accept Terms and Conditions
of upgrade de console handmatig naar de laatste firmware en log in met uw PSN account .

Oplossing 3;
Zet alle consoles uit, reset modem of router, wacht totdat u weer online bent schakel probleem console in. (unlikely)

MVG

Bekijk in context

14 Reacties 14
janjanendekids

Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Wanneer je geen verbinding kunt maken met PlayStation™Network

Gebruik PlayStation Network om je PS4-systeem te verbinden met een PlayStation Network-server of met een ander PS4-systeem. Als je gebruikmaakt van PlayStation Network in een kantoor of andere locatie met een gedeeld netwerk, voorkomen een firewall of andere beveiligingsmaatregelen mogelijk dat je PS4-systeem verbinding maakt met PlayStation Network. Als dit gebeurt, raadpleeg je de hieronder vermelde poortnummers, die worden gebruikt bij het verbinden van je PS4-systeem met een PlayStation Network-server.
•TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
•UDP: 3478, 3479

Voor online activiteiten zoals wedstrijden tegen andere spelers terwijl je systeem rechtstreeks met andere PS4 -systemen is verbonden, wordt een ander poortnummer gebruikt telkens wanneer je verbinding maakt.

hier hoe je poorten forewarding
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-ubee-evw320b-evw321b-16128
NickV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste JanJanendekids,

De PS4 zit direct aangesloten op de modem van Ziggo via Wifi geen extra router of gedeeld netwerk.
Ook deze poorten heb ik geforward en tevens een static ip adres aangemaakt.

het lijkt er dus op dat ik alle stappen goed heb doorlopen.
Vreemde is dat mijn PS3 zonder problemen werkt.

kan het door andere instelling in de modem komen wellicht?

Gr,
Nick
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
NickV
Het is aan te bevelen voor de PS handmatige Port Forwards niet te gebruiken.
UPnP moet aanstaan op de UBEE. Dan moet het vlekkeloos lopen.

Gr Han
NickV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Han,

Deze staat in op de UBEE.
Net wederom contact gehad met Ziggo hierover, deze adviseren mij om de firewall uit te zetten en DMZ host aan.

Dit zonder forwards.
Helaas werkt dit ook niet bij mij.

Niets lijkt te werken en Ziggo zegt mij verder ook niet te kunnen helpen.
Vind dit wel bijzonder aangezien ik nooit zelf iets in de modem heb aangepast de PS4 heb ik ook nieuw gekocht.

Voor iemand zonder kennis van zaken ben ik bang dat ik hier niet meer uit ga komen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
NickV
Ok.

Eerst dit. DMZ-host kan werken voor 1 PS, niet voor 2 stuks.
Port Forwarding 'met het handje' idem.
De combinatie Port Forwarding naar 1 PS en DMZ-host voor de
andere werkt op de simpele Routers van Ziggo meestal niet.
Het is daarop ofwel Port Forwarding ofwel DMZ-host- niet tegelijk.

Het enige waar je met kans op succes tegen kunt gaan leunen is UPnP.
Het is de 'geen gezeik' oplossing.

Ik denk dat er een ander probleem is nu. Wat is de foutmelding op de PS?
Ik vermoed dat je IP geblokkeerd is. Dat zie je veel.

EDIT ik bedoel dit
https://community.playstation.com/content/pdc/us/en_US/pdc-communities/support/PlayStation-Network-Support.topic.html/access_denied_toonl-DRhi.html

Gr Han
NickV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Han,

ik gebruik beide PS ook niet tegelijk, heb alleen gecheckt of de PS3 wel gewoon functioneerde.
De foutcode op de PS4 is nu CE-33992-6

Nat type is ondertussen van 2 naar 3 geschoten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Niet wat ik dacht.
Het gaat over een mislukte login.
username/password Ok?
https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/error-codes/ce-33992-6/
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste NickV,

Mogelijke oplossingen voor dit issue;

Oplossing 1;
Reset PSN password.

Oplossing 2;
Accepteren van voorwaarden, speelt sinds PS4 firmware 5.x.x
Restart PS4 -> Settings -> Account Management -> Accept Terms and Conditions
of upgrade de console handmatig naar de laatste firmware en log in met uw PSN account .

Oplossing 3;
Zet alle consoles uit, reset modem of router, wacht totdat u weer online bent schakel probleem console in. (unlikely)

MVG
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jonathan-458

Bedankt dat je meehelpt.
Ik ben geen Gamer, maar lees soms wat dingen.

Dat Port Forwarding is toch wel een pain in the ass, volgens mij.

UPnP lijkt de beste optie. Vind jij dat ook?

DMZ-host vind ik niks.
Etc

Wat moet een gemiddelde Gamer met al het gezeik buiten UPnP?

Please tell me more.

Gr Han
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
hanh
Graag gedaan,

Persoonlijk heb ik voorkeur aan Port forwarding omdat men dan weet welke porten openstaan naar welk apparaat en waarom, daarnaast kan er dan ook gerichter gemonitord worden.

Bij uPnP kunnen verschillende apparaten zomaar diverse porten open zetten zonder dat de gebruiker daarvan direct op de hoogte is, ook zijn niet alle uPnP implementaties gelijk of veilig en stabiel. Het is daarnaast niet mogelijk om met alle routers een uitgebreid log naar voren te toveren om alle actieve of historische connecties in te zien. Als log niet vanuit de router interface te benaderen is ondersteunen de meeste CE routers syslog of snmp echter moet je dit wel weten in te stellen, niet altijd even gemakkelijk en soms CLI kennis nodig. En in het geval van geheel ontbreken zal men dit dan op de cliënt moeten uitvinden waarbij dit bij sommige hardware onmogelijk is.

Op deze wijze is het redelijk moeilijk voor de meeste en vooral tijd rovend om uit te vogelen wat met wat communiceert, wanneer en waarom, dit geld dubbel zo hard voor provider geleverde hardware. Dus liever niet gebruiken.

Met het gebruik van DMZ* worden alle porten open gezet voor één bepaald apparaat. Het betreffende apparaat dient dus van voldoende bescherming te zijn voorzien. Porten welke geforward worden vervallen en zijn niet beschikbaar voor het in DMZ gezette apparaat. uPnP & DMZ kunnen meestal niet tegelijk gebruikt worden. Als het in DMZ* gezette apparaat gehackt wordt loopt de rest van LAN ook gevaar. Ook liever niet gebruiken.

*Let op! hier wordt gesproken over DMZ Host, zoals beschikbaar op de meeste routers en modems, niet True DMZ welke alleen te vinden is of routers met uitgebreide firewall functies of firewalls, hierbij wordt er een apart subnet aangemaakt voor apparaten in DMZ en wordt de rest van LAN alsnog beschermt.

**edit, ging natuurlijk om gaming**
Tegenwoordig is NAT Type 2 of Moderate het streven en levert dit doorgaans geen problemen op, echter waren en zijn er nodig steeds een paar uitzonderingen, dit geld echter vooral bij games welke primair gebruik maken van player hosted sessions ipv dedicated servers, maar gelukkig zie je dit steeds minder en is dit meer fall-back. Bij 100% player hosted games is DMZ mogelijk wel handig echter houden ontwikkelaars zich eindelijk steeds vaker aan de door fabrikant gedefinieerde porten waardoor dit ook eigenlijk niet meer nodig is.

MVG

**Waarschijnlijk weet jij het fijne er ook van, maar voor de rest ook even iets meer generale uitleg vanuit mijn kant**
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jonathan-458
Hierbij een (te) late dank voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag.
Ik begrijp goed wat je bedoelt.
Ben het er wel mee eens, maar niet helemaal.
Ik plaatste een reaktie in een ander topic
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/psn-in-combinatie-met-gta-v-rockstar-23317/index1.html#post233470
waarin ik dit probeer uit te leggen.
Heb daarin je aandacht gevraagd, dus dat komt wel bij je langs.
Als je nog commentaar hebt dan lijkt mij het het beste dit hier te doen.
Gr Han
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
hanh,
Meningen verschillen over nogal over UPNP of Port Forwarding, begrijp dit ook zeker.

UPnP, Port Forwarding & DMZ Host combie;
uPnP & Port forwarding werken meestal naast elkaar. uPnP, Port forwarding & DMZ Host werken meestal niet mits de router/modem is voorzien van uPnP waarbij NAT-PMP gebruikt wordt ipv IGD.

Het is echter niet ideaal als 1 bepaalde port geopend is doormiddel van Port forwarding kan deze port niet gebruikt worden voor DMZ Host of UPnP, visa versa.

Dus over het algemeen alleen 1 type gebruiken mits men weet hoe er met een gecombineerde setup omgegaan moet worden.

MVG
Thorgal

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ook al even met deze materie bezig en kom voorzichtig tot de conclusie dat op mijn EVW320 PortForwarding wordt overruled door de FW.

Ik heb alles geprobeerd.

Statisch adres toekennen, PF toekennen aan het betreffende adres. Geen verbinding met PSN.
Statisch adres toekennen, betreffende adres in DMZ plaatsen. Geen verbinding met PSN.
Combi van beiden. Geen verbinding met PSN.
Uiteindelijk FW seting van high naar low. Tada, gelijk verbinding.

Iemand vergelijkbare ervaringen? Ik heb eigenlijk geen zin om voor de PS4 de FW op het modem open te zetten. Zeker niet als in de log regelmatige meldingen van "Teardrop or derivative" en TCP- or UDP-based Port Scan" langs komen.

Ik had juist het idee dat je met PF, je FW settings verder met rust kon laten ...

P.S. De EVW320 is niet geweldig met statische adressen.
Voorbeeld : Op basis van het PS4 MAC-adres wijs je .23 aan de PS4 toe. Resultaat: de PS4 krijgt de .11.
Raar! PS4 aan/uit. Opnieuw IP adres contrleren .10.
FTH! Dan maar met handmatige instelling op de PS4 de .23 toewijzen. Wat werkt dat toch lekker soepel :(.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Thorgal Je hebt een modem wat aan het einde is van zijn gebruikstijd.

Als je chat met Ziggo en daar verteld dat je problemen hebt en ook graag een modem wilt waar je wifi op de 2,4 Ghz- en 5 GHz-frequentieband tegelijk kunt gebruiken, wordt er direct een nieuwe gestuurd naar je.

Waarschijnlijk zijn dan al je problemen in één keer opgelost.

De chatbox (24 uur/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Uitgelicht topic