Verwijderd account
Niet van toepassing

Geen toegang vanuit lokaal netwerk tot NAS Synology DiskStation DS918+ via domeinnaam.

Hallo iedereen,

Kortgezegd, ik heb een Synology DS918+ Diskstation waar ik een domeinnaam aan verbonden heb die ik wel extern kan benaderen maar niet vanaf mijn intern lokaal netwerk.

Voorheen had ik een Ubee modem van Ziggo waarop ik zowel intern als extern via een domeinnaam mijn NAS kon bereiken. Ik heb toen gekozen voor een sneller Ziggo internet pakket en daarbij kreeg ik ook de nieuwere ConnectBox. Met de Ubee modem werkte alles naar behoren alleen met de nieuwe ConnectBox krijg ik een time-out wanneer ik via mijn domeinnaam vanuit mijn lokaal netwerk deze probeer te bereiken.

De NAS is via LAN direct verbonden met de ConnectBox en deze is wel lokaal te bereiken als ik deze via het lokale IP adres benader. Ik heb meerdere malen de ConnectBox en NAS internet instellingen gereset, alle benodigde poorten staan open, de firewall is uitgezet van beide apparaten en het lokale IP van mijn NAS is buiten de DHCP range ingesteld van de ConnectBox. Helaas heeft dit allemaal niet geholpen en ben ik ten einde raad.

Heeft iemand hier a.u.b. een oplossing voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Zoek maar eens op NAT loopback.
Werkt niet met een ConnectBox.
Of in bridgemode zetten en een eigen router erachter die dat wel kan.
Of eigen domeinnaam in de hosts file zetten in een Windows omgeving, deze verwijst dat naar het interne ip adres van je nas.

Bekijk in context

4 Reacties 4
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Zoek maar eens op NAT loopback.
Werkt niet met een ConnectBox.
Of in bridgemode zetten en een eigen router erachter die dat wel kan.
Of eigen domeinnaam in de hosts file zetten in een Windows omgeving, deze verwijst dat naar het interne ip adres van je nas.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De ConnectBox heeft geen so-called NAT loopback.
Dan kun je je externe Ip niet vanuit een systeem in je LAN bereiken.

EDIT zag dat Robert ook al reageerde.
Aanpassen van hosts file op een Win Systeem is een oplossing, maar die is niet netwerkbreed.
Met een eigen DNS Server kan het wel netwerkbreed, maar daar moet je trek in hebben.
Anders inderdaad eigen Routyer met NAT-loopback.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Hartelijk dank voor de snelle antwoorden!

Ik denk dat ik inderdaad maar voor het in bridgemode zetten van de ConnectBox ga en een eigen router erachter zet. De interface van de ConnectBox is ook een drama en langzaam dus ben allang blij als ik daar niet meer mee hoe te werken.

Is er een router die jullie kunnen aanraden die NAT loopback functionaliteit bezit?

Ik zit te denken aan de Netgear Nighthawk R7000 en dan te flashen met Asuswrt-Merlin, deze kan ik voor 50 euro 2dehands krijgen en lijkt mij verder goed.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat wordt ff uitzoeken. Een voorzetje.

De stock firmware voor deze Netgear heeft zo te zien NAT Loopback.
https://kb.netgear.com/000049578/NETGEAR-Router-support-for-NAT-Loopback

Vond bv ook dit maar dat gaat over ASUS Routers waarvoor de Merlin Firmware typisch is bedoeld.
https://www.snbforums.com/threads/asus-nat-loopback-and-merlin-nat-loopback-differences.33310/

De ConnectBox is speelgoed voor de gemiddelde klant. Dat is nu eenmaal zo.

Uitgelicht topic