Goupil

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen toegang tot WD my Cloud via 4 g of andere Wifi verbinding

Goedemiddag,

Sinds dat ik bij Ziggo aangesloten ben, ik heb een probleem met mijn eigen cloud van WD (Hardschijf waar ik overaal toegang tot mijn bestand kan hebben dit is een product van Western Digital) die aan mijn connect box aangesloten is.

Normaal gesproken, ik zou via mijn mobiel telefoon of laptop over via de WD My cloud app toegang tot mijn Cloud kunnen hebben. Ik krijg via mijn WIFI thuis wel toegang tot mijn cloud, maar op het moment dat ik via de 4 g of via een andere wifi aangesloten ben, heb ik geen toegang meer. Ik zie ook dat bij de parameters van de WD my cloud dat hij geen toegang tot internet heeft. Ik heb paar weken geleden contact met iemand van ziggo gehad, want ik had ook hetzelfde probleem met mijn bewakingscamera die ook aan de connect box aangesloten is. Hier is dat probleem met de bewakingscamera opgelost, maar niet met de Cloud van WD.
Zou hier iemand met dit probleem mee kunnen helpen?
Alvast bedankt!!!
Raphaël.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
Er staat eerst hoe je de Camera een vast IP kunt geven.
Dat is nodig bij Port Forwarding.

Gr Han

Bekijk in context

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie:
https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=14244
Goupil
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Hanh,
bedankt voor u antwoord, ik heb naar het gestuurde link gekeken, maar omdat ik een sofware versie v04.05.00-327 heb, ik heb helaas geen toegang tot het "Port Forwarding" dit staat niet op mijn Dashboard pagina...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
In:
https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=14244
Staat een lijstje van Port Forwards die nodig kunnen zijn.

Dat kan ook handmatig worden ingesteld in de ConnectBox.
Bij Geavanceerde instellingen>Beveiliging>Port Forwarding
Maak om te beginnen een Forward regel aan voor:
extern 443 naar intern 443 voor het Ip van de NAS; Protocol TCP

Werkt de App dan wel over 4G?

Zo nee.
Probeer over 4G in een Web Browser:
https://het_externe_ipv4_adres_van_je_ConnectBox
Wat geeft dat voor resultaat?
Gr Han
Goupil
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Welke gegevens moet ik ingeven bij de poort forwarding, want hier in de mediabox pagina zit zo als volg:
Lokaal IP192.168.178.(0)
Lokale beginpoort: (0)
Lokale eindpoort: (0)
Externe beginpoort:(0)
Externe eindpoort:(0)
Protocol Kies TCP UDP Beide

Ingeschakeld, Uitgeschakeld
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
Er staat eerst hoe je de Camera een vast IP kunt geven.
Dat is nodig bij Port Forwarding.

Gr Han
Goupil
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Han,

Het is nu opgelost.

Alvast bedankt!!!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Goupil. Top dat je ons hebt gevonden en hier je vraag stelt voor dit probleem.

Top dat het is opgelost door de goede tips van hanh. #LekkerBezig hanh! Bedankt voor je terugkoppeling en mocht er in de toekomst nog iets zijn waar we je mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden.

Uitgelicht topic