j.lodewijks1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Televisie en geen Internet

Wij hebben sinds vrijdagavond 19 uur geen verbinding meer met Ziggo. Alles ligt eruit en het zou om 02.12 uur zaterdag weer zijn opgelost. Inmiddels is het 03.45 uur en er is geen verbetering. Wat is er aan de hand?
Ondertussen verbruik ik de data van mijn mobiele abonnement en wens dat graag vergoed te krijgen van Ziggo. Waar kan ik deze declaratie indienen?

8 Reacties 8
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @j.lodewijks1 
Wow, gelijk al over declaraties komen, je bent er snel bij 

Voor uitleg over vergoedingen zegt Ziggo het volgende:
Bij een tv-, internet- en telefoonstoring die langer dan 12 uur duurt, heb je recht op vergoeding van minimaal € 1,-. Heb je een maandabonnement en duurt de storing 12 tot 24 uur, dan moet de provider tenminste een dertigste deel van de maandkosten compenseren. Bij elke 24 uur die de storing voortduurt, loopt de compensatie op met een dertigste.
Bijvoorbeeld: bij een maandabonnement van 30 euro, loopt het bedrag na elke 24 uur dus op met 1 euro, gerekend vanaf het moment dat de storing al 12 uur duurt.

Dus dat betekent in dat geval:
12 - 24 uur = 1 dag = 1/30 van maandelijkse kosten, minimaal € 1,-
24 - 48 uur = 2 dagen = 2/30 van maandelijkse kosten
48 - 72 uur = 3 dagen = 3/30, enzovoort.


Is inmiddels de storing verdwenen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen

Kijk, Ziggo doet dit soort dingen ook niet express. Het is niet zo dat ze dit leuk vinden en doen er natuurlijk alles aan om het weer op orde te krijgen. Vaak kunnen ze wel inschatten wat voor probleem het is en hoe lang zoiets gaat duren. Maar soms duurt het dan toch net even iets langer, dat kan. Haal je modem van het stroom en probeer deze daarna weer aan te zetten, misschien dat het dan wel weer doet, na een storing. En anders zou je vandaag de klantenservice van Ziggo eens kunnen contacten om te vragen wat er aan de hand is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Staan uw NAW gegevens in uw communityprofiel? (alleen zichtbaar voor moderators)

Dan leg ik uw vraag voor aan het moderatieteam. Zij kunnen in de systemen van Ziggo kijken wat er mogelijk aan de hand is en u van een passende reactie voorzien.

j.lodewijks1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker.

de storing lijkt landelijk. De buurt zit zonder ziggo en bij de telefoon van de klantenservice verteld een stem mij dat er een storing is die tot 11 uur duurt.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Had al een bericht geplaatst. Maar die komt niet door 😞 


Regels Ziggo compensatie:
Bij een tv-, internet- en telefoonstoring die langer dan 12 uur duurt, heb je recht op vergoeding van minimaal € 1,-. Heb je een maandabonnement en duurt de storing 12 tot 24 uur, dan moet de provider tenminste een dertigste deel van de maandkosten compenseren. Bij elke 24 uur die de storing voortduurt, loopt de compensatie op met een dertigste.

Bijvoorbeeld: bij een maandabonnement van 30 euro, loopt het bedrag na elke 24 uur dus op met 1 euro, gerekend vanaf het moment dat de storing al 12 uur duurt. Dus dat betekent in dat geval:
12 - 24 uur = 1 dag = 1/30 van maandelijkse kosten, minimaal € 1,-
24 - 48 uur = 2 dagen = 2/30 van maandelijkse kosten
48 - 72 uur = 3 dagen = 3/30, enzovoort.

Dit is wat ik kan vinden over vergoedingen. Maar is de storing nog niet opgelost? Al contact gehad met de klantenservice van Ziggo?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dan is het een kwestie van afwachten. Graag een update na die tijd.

 

 

 

 

j.lodewijks1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste EnergieBoy,

 

Dank voor je bijdrage. De compensatie staat in schril contrast met de gemaakte extra kosten.

Het is zoals KBX aangeeft; afwachten.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Juist, afwachten. Dat is het beste wat je kan doen.
Hier nog wat info van de Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Het is maar net hoe je provider er mee omgaat en ze zullen zich zo ie zo aan de richtlijnen houden. Of ze verder coulance hebben, dat is aan Ziggo om te bepalen. Daar kan ik geen uitspraken over doen. Ik informeer je alleen maar 🙂

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @j.lodewijks1

Allereerst welkom op de Community! Vervelend natuurlijk dat de reden hiervoor een storing is, maar goed dat je ons hebt gevonden. 

Een landelijke storing heeft niet gespeeld vanaf vrijdag 19.00 uur. Als een storing langer dan 12 uur heeft geduurd heb je inderdaad recht op een creditatie van de abonnementskosten volgens onder garantie regeling. Ik zie dat @EnergieBoy hierover al wat meer informatie heeft gegeven. 
Hoe staat het er momenteel voor? Werkt alles weer naar behoren? Als ik vanaf hier je modem bekijk zie ik dat deze sinds 2 dagen en 11 uur weer goed online is? Klopt dit werkt het allemaal weer naar behoren? 

Uitgelicht topic