Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Geen teletekst meer, na gebruik On Demand

Het valt mij op, dat wanneer ik door ondemand heb gebladerd, of een film via ondemand heb gekeken, dat daarna bij gewoon TV kijken Teletekst niet meer opgeroepen kan worden. Dit is bij mij zo op de Mediabox-XL én op de TC-box, ik ben benieuwd of meer mensen dit is opgevallen.
10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Hier hetzelfde, na box uit - aan met AB is tekst weer wel aanwezig.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ik heb eerder al hier verteld dat je dat ook kan oplossen door naar apps te gaan (via infobalk) dan apps afsluiten en dan werkt teletekst weer.
Hier de link naar het topic waar ik die tip 4 maanden geleden al gaf ; https://community.ziggo.nl/test-horizon-software-versie-3-4-2-81/teletekst-werking-in-h3-4-2-15615/index2.html#post151550
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
twigger Via apps zijn 5 stappen om de tekst weer werkend te krijgen.
Uit - aan zijn er maar 2.:relaxed:
Ruud R.
Topicstarter
Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Be rt wrote:
twigger Via apps zijn 7 stappen om de tekst weer werkend te krijgen.
Uit - aan zijn er maar 2.:relaxed:


Eigenlijk is elke stap er 1 teveel, want het is van de gekke dat je trucs moet gaan uithalen om weer Teletekst te kunnen bekijken. Alleen uit- en aanzetten via de AB helpt bij mij niet altijd, wel helpt het om de box via de schakelaar achterop aan en uit te zetten. Dit is gewoon een bug, die door de software-techneuten eruit moet worden gehaald.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ruud R. wrote:
Be rt wrote:
twigger Via apps zijn 7 stappen om de tekst weer werkend te krijgen.
Uit - aan zijn er maar 2.:relaxed:


Eigenlijk is elke stap er 1 teveel, want het is van de gekke dat je trucs moet gaan uithalen om weer Teletekst te kunnen bekijken. Alleen uit- en aanzetten via de AB helpt bij mij niet altijd, wel helpt het om de box via de schakelaar achterop aan en uit te zetten. Dit is gewoon een bug, die door de software-techneuten eruit moet worden gehaald.
Hier helpt uit/aanzetten ook niet altijd, vandaar die tip. En sinds de vorige test software gebeurd het dus vaker dat teletekst helemaal niet meer zichtbaar word, je blijft gewoon tv zender zien alsof er geen teletekst functie bestaat op de box. De teletekst functie heeft geen prioriteit bij ziggo dat is al vaker gezegd hier.
Ruud R.
Topicstarter
Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
twigger wrote:
De teletekst functie heeft geen prioriteit bij ziggo dat is al vaker gezegd hier.


Inderdaad, sinds de introductie van de Horizon in 2012 wordt er al geklaagd over de wegvallende, ontbrekende of halve pagina's bij Teletekst. In elke Teletekst gerelateerde reactie op het forum wordt erover geklaagd, ook destijds op het UPC-forum al. Het zal wel een onoplosbaar probleem zijn, anders had dit allang verholpen moeten zijn.

p.s., net nog even getest, nu werkte uit en aanzetten (om Teletekst terug te krijgen) via de AB wel, maar die tip over App's uitzetten begrijp ik niet helemaal, want er zijn bij mij geen App's in gebruik.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ruud R. wrote:
twigger wrote:
De teletekst functie heeft geen prioriteit bij ziggo dat is al vaker gezegd hier.


Inderdaad, sinds de introductie van de Horizon in 2012 wordt er al geklaagd over de wegvallende, ontbrekende of halve pagina's bij Teletekst. In elke Teletekst gerelateerde reactie op het forum wordt erover geklaagd, ook destijds op het UPC-forum al. Het zal wel een onoplosbaar probleem zijn, anders had dit allang verholpen moeten zijn.

p.s., net nog even getest, nu werkte uit en aanzetten (om Teletekst terug te krijgen) via de AB wel, maar die tip over App's uitzetten begrijp ik niet helemaal, want er zijn bij mij geen App's in gebruik.
Niet apps uitzetten, je hoeft alleen maar naar het apps menu te gaan, zodra het apps menu is geopend klik je het weer weg met bv tv toets en werkt teletekst.
Ruud R.
Topicstarter
Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
twigger wrote:
Niet apps uitzetten, je hoeft alleen maar naar het apps menu te gaan, zodra het apps menu is geopend klik je het weer weg met bv tv toets en werkt teletekst.


Oké, dan kan dat de reden zijn geweest dat Teletekst weer werkte bij mij, want ik was wel naar de App's gegaan en weer terug en heb toen uit en aangeschakeld via de AB. Ook typisch is, dat de infobalk niet meer op te roepen is na ondemand en het pas weer doet na heen en weer zappen.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ruud R. wrote:
Ook typisch is, dat de infobalk niet meer op te roepen is na ondemand en het pas weer doet na heen en weer zappen.
Klopt dat viel me ook al op.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Ik sluit meestal netflix /ondemand af via de tv toets ( onder de terug toets) het staat mij bij dat je gewoon dan alles weer kan bedienen. ( ben nu niet thuis paar daagjes weg) dus kan het even niet uitesten. Bij afsluiten netflix op de gewone manier kom je vaak weer bij npo 1 terecht en de info balk geeft toch aan dat je netflix kanaal heb gekozen. En inderdaad bij ondemand ook enige haperingen. Dit dus op de genoemde mannier opgelost.

Uitgelicht topic