cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes

Geen programmainformatie, dus niet opnemen?

Ik wil op de NEXT-box een programma voor vanavond instellen voor opname. Helaas, andere programma's vanavond op dezelfde en andere zenders geen probleem, maar bij dit programma (Televizier gala) GEEN INFORMATIE, dus opname niet mogelijk. Dan maar instellen via Ziggo-GO op de PC. Gelukkig hier wél informatie, maar opname helaas ook niet mogelijk! Gaat weer lekker Ziggo; wanneer werkt nu eens een keer alles in één keer goed zoals het hoort?
26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik zie hier hetzelfde in de Next en kan het programma ook niet opnemen.
In de Ziggo Go app lukt het hier nu wel om op te nemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Inmiddels zie ik hem nu ook in de gids met de bewaar opdracht uit de Ziggo Go app erbij.
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Hier geen problemen??
cameraatje
Topicstarter
Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hier inmiddels ook opgelost, maar blijft de vraag (aan Ziggo) staan: Wanneer werkt alles nu eens in één keer gewoon zoals het hoort? Dus zonder nog een paar keer proberen, even wachten, opnieuw opstarten, etc. etc. Gewoon in één keer; scheelt veel irritatie!
cameraatje
Topicstarter
Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
cameraatje wrote:
Hier inmiddels ook opgelost, maar .....


Herstel! EPG op NEXT-box geeft nu weer "Geen informatie" en opname weer niet mogelijk. Reeds ingesteld opname geeft al foutcode. Ook Ziggo-GO op PC geeft weer aan dat opname niet mogelijk is. (uur geleden stond het nog gewoon bij 'gepland') Ziggo: KL*TEzooi!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hier ligt hij er ook weer uit.
Ik vermoed dat de achterliggende data die NPO1 aanlevert niet geheel juist is.

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
cameraatje wrote:
Herstel! EPG op NEXT-box geeft nu weer "Geen informatie" en opname weer niet mogelijk. Reeds ingesteld opname geeft al foutcode. Ook Ziggo-GO op PC geeft weer aan dat opname niet mogelijk is. (uur geleden stond het nog gewoon bij 'gepland') Ziggo: KL*TEzooi!


Ik ben het helemaal met je eens, Ziggo moet eens maken dat de EPG gewoon goed gaat werken. Ze geven steeds de schuld aan derde omdat ze daar de informatie niet goed van aangeleverd krijgen. Maar ik ben klant van Ziggo en heb helemaal niks met een derde partij te maken. Ziggo heeft gekozen voor een cloud opnamen systeem die alleen werkt via de EPG dus moeten ze ook maken dat dit goed werkt. Sinds de uitrol van de Next zijn hier al geregeld problemen mee, dus word het hoog tijd dat ze dit gaan oplossen...
EenJa

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:
Hier ligt hij er ook weer uit.
Ik vermoed dat de achterliggende data die NPO1 aanlevert niet geheel juist is.


Hier ook, wil dit graag terugkijken want opname is niet goed gegaan.
Zeer frustrerend, en kan iemand uitleggen hoe dit kan, en wanneer ziggo dit oplost?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ai, replay kijken kan nu ook niet.

twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Geweldig! gisteren het Gouden Televizier-Ring Gala niet kunnen terugkijken of opnemen.
'Met replay-tv mis je geen enkel programma meer' wordt er dan gezegd, en is niet de eerste keer, pas geleden nog hetzelfde meegemaakt.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Net (10:45) gecheckt op telefoon en de uitzending werkt via replay nu wel. Weet niet of het op de Next ook werkt nu. Zou wel handig zijn. Live uitzendingen blijven moeilijk:smiling_imp:
DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ja dan heeft KPN het toch beter op orde, daar kon je het wel opnemen en het ook gewoon terug te kijken.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
DON PAPA wrote:
Ja dan heeft KPN het toch beter op orde, daar kon je het wel opnemen en het ook gewoon terug te kijken.

KPN zal wel betere EPG data ontvangen die niet dagelijks aangepast wordt.
En hebben iets langere ervaring in deze materie.
DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Jammer dat er geen reactie komt van één van de moderators, ze willen dat je zo snel mogelijk melding maakt van zulke problemen, maar een snelle reactie terug op zulke postings blijven vaak uit.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Dat zijn we toch al gewend van hun.
DON PAPA wrote:
Jammer dat er geen reactie komt van één van de moderators, ze willen dat je zo snel mogelijk melding maakt van zulke problemen, maar een snelle reactie terug op zulke postings blijven vaak uit.


Dat zijn we toch al gewend van hun. Oei!
Cees12

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem: bij de meeste zenders geen programma-informatie. Reset helpt helaas niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Cees12 En fabrieksinstellingen?
5 minuten.
Alle instellingen en opnames en geplande worden opnieuw opgepakt.
Alleen opnieuw inloggen in de apps, als je die gebruikt.
DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
bloemen64 wrote:
KPN zal wel betere EPG data ontvangen die niet dagelijks aangepast wordt.
En hebben iets langere ervaring in deze materie.


Ja waar het aan ligt weet ik niet, en boeit mij eigenlijk ook niet. Het moet gewoon goed werken, maar sinds de uitrol van de Next box zijn er al problemen met de EPG dat er soms fouten informatie in staat waardoor er opnamens verkeerd gaan (over de testfase mag ik helaas niks zeggen). En dat KPN langere ervaring heeft ben ik met je eens, maar als je voor een cloud opnamen systeem kiest, dan moet je maken dat dit gewoon goed werkt.

En wat ik heel vervelend vind, is dat als we hier meteen meldingen van doen (in verschillende topics) er geen één moderator reageert, dit komt bij mij over als iets proberen dood te zwijgen.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
DON PAPA ik ben het met je eens.
Er is echter een ander "opnemen" topic waar dit al uitgebreid behandeld is. Daar komt af en toe een moderators uitleg geven.
En er wordt niet op alles gereageerd. Hoeft ook niet als het foutje in de gids maar opgelost wordt. Opnames die daardoor mis gaan heb ik nog niet een keer gefixt zien worden.
Ik ben gestopt met het melden van fouten en opnames checken van anderen door fouten in de gids. Alle issues zijn bekend bij Ziggo. Nu nog oplossen.

Ik kan me niet voorstellen dat de Next geen terugkoppeling geeft aan het "systeem" als er iets fout gaat. Maar als je het niet kunt herstellen dan heb je niets aan die meldingen als je daarmee red-bee niet aan het jasje trekt. Het kan ook een andere EPG leverancier zijn maar ik gok deze. Doet ook de ondertitels bij sommige programma's namelijk.

En zoals je zegt ik heb niets met red-bee of iemand anders te maken. De Next is van Ziggo en die is verantwoordelijk omdat het hele opname ysteem afhankelijk is van die EPG data. Het kan en mag van mij soms fout gaan maar niet zo vaak en hardnekkig als tegenwoordig.

Uitgelicht topic