Hertenvacht

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen optie "Port Forwarding" op de Connectbox

Hallo,

Voor een externe applicatie is het nodig om een port open te zetten aangezien UPnP blijkbaar niet werkt in deze situatie. Daarom heb ik de beschikbare guide (https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111) van dit forum gevolgd om e.e.a. in te stellen. Echter heb ik in het menu onder geavanceerde instellingen -> beveiliging, geen Poort forwarding optie staan. Hier staan alleen Firewall, MAC-Filtering en IP- en Poort -filtering. Een snelle google leert mij dat dit vaak te wijten is aan een toegekend ipv6 adres. Klantenservice heeft mij echter bevestigd dat ik in het verleden al een ipv4 adres toegewezen heb gekregen en heeft deze bij gebrek aan resultaat nogmaals toegekend. Helaas had dit geen resultaat.

Connectbox is gereset (stroom >1min en via webUI), webUI hard ververst en andere browers hebben geen resultaat gehad. Klantenservice kan mij niet verder helpen.

Heeft iemand van hier nog ideeën of tips?

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bokkeriejer

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Yep. Is inmiddels trouwens ook al opgelost. Het modem stond op IPv6 ingesteld.. Ik heb Ziggo gevraagd om mij weer op IPv4 te schakelen. Nu verschijnt ook het port-forwarding menu...

Bekijk in context

7 Reacties 7
Hertenvacht
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben bang dat dit topic onder de verkeerde categorie staat. Mods, indien nodig gewoon verplaatsen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Geeft uw Connectbox ook aan dat u een IPv4 adres heeft?
Bokkeriejer

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem. Geen IP4 forwarding mogelijk. Heb wel een IP$ adres als ik het op internet opzoek..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Kun je in je modem zien dat je ook een IPv6 adres hebt?
Bokkeriejer

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Yep. Is inmiddels trouwens ook al opgelost. Het modem stond op IPv6 ingesteld.. Ik heb Ziggo gevraagd om mij weer op IPv4 te schakelen. Nu verschijnt ook het port-forwarding menu...
G1977

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gewoon met de klanteservice bellen?... of kan je het ook zelf regelen?...
Ik probeer een gameserver te draaien... Maar moet daar poorten voor open zetten.
Ook bij mij ontbreekt de portforwarding. Ik vermoed hetzelfde probleem
Verwijderd account
Niet van toepassing
G1977 wrote:
Gewoon met de klanteservice bellen?... of kan je het ook zelf regelen?...
Ik probeer een gameserver te draaien... Maar moet daar poorten voor open zetten.
Ook bij mij ontbreekt de portforwarding. Ik vermoed hetzelfde probleem

Als je modem ook in ipv6 staat Ziggo bellen voor omzetting naar ipv4 en je kunt weer forwarden.

Uitgelicht topic