Yvettekhb

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen internettoegang

Sinds een paar dagen heb ik geen internettoegang meer op mijn laptop. Andere apparaten hebben wel internet via de wifi.
Probleemoplosser geeft aan "er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)"

Wat kan dit zijn en hoe los ik dit probleem op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het is eindelijk gelukt! Ik kon via instellingen en dan Netwerk en internet onder Status "verbindingseigenschappen wijzigen".
Daar heb ik "willekeurige hardwareadressen" aan gezet en toen werkte het internet ineens weer! Of die instelling nou ineens uit zichzelf gewijzigd is weet ik niet, maar ik ben blij dat ik er (na uren zoeken en proberen) uit ben.
Bedankt voor jullie hulp!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Yvettekhb,
Als je de laptop bekabeld aansluit heb je dan wel internet?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Eventueel modem even reset geven, als dat niet werkt kijken of je een Wifi Stick ( USB ) kan proberen. Het kan zijn dat je netwerkadapter je laptop niet ziet.

Is hier namelijk gebeurd. ik heb nu een externe Wifi adapter via Alie Express en werkt prima
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
N.N. wrote:
Hallo Yvettekhb,
Als je de laptop bekabeld aansluit heb je dan wel internet?


Bekabeld heb ik wel internet
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Eventueel modem even reset geven, als dat niet werkt kijken of je een Wifi Stick ( USB ) kan proberen. Het kan zijn dat je netwerkadapter je laptop niet ziet.

Is hier namelijk gebeurd. ik heb nu een externe Wifi adapter via Alie Express en werkt prima


Modem heb ik al gereset, dat werkt niet.
Als het goed is herkent mijn netwerkadaptor mijn laptop wel want hij maakt wel verbinding met het netwerk alleen geeft het netwerk geen internettoegang voor mijn laptop.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Al geprobeerd of "opnieuw opstarten" (via start ==> aan/uit) de laptop op andere gedachten brengt?
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
DennyW wrote:
Al geprobeerd of "opnieuw opstarten" (via start ==> aan/uit) de laptop op andere gedachten brengt?


Al geprobeerd, geen resultaat. Ook al geprobeerd om het netwerk te vergeten, dan opnieuw opstarten en weer opnieuw aanmelden bij het netwerk, maar ook dat helpt niet.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nu heb ik dit issue ook gehad bij mijn nieuwe laptop, maar kan helaas niet meer exact vertellen wat ik precies heb gedaan. In ieder geval heb ik het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen met de fout oplosser. Mijn laptop gaf aan verbinding te hebben, maar geen toegang tot het Internet te verkrijgen. Later, na opnieuw opstarten, gaf de laptop aan dat er geen verbinding was, en kwam de probleem oplosser ineens tevoorschijn met een andere tekst. Daar gebruik van makende werd ik door allerlei zaken geleid die het issue zouden kunnen verhelpen, en ja, inderdaad, het is voor elkaar.

Kortom zou je dus eens kunnen kijken wat de probleem oplosser bij jou doet als je de PC 1 of enkele keren opnieuw opstart en of deze dan ook inderdaad een ander scherm toont het issue te verhelpen.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Probeer eerst de tip van Willem-A. Als je zo op internet zoekt naar dit soort Wifi-problemen, dan blijken er legio oorzaken mogelijke met dito oplossingen.

Is je Engels redelijk en heb je wat ervaring in het rondsnuffelen in Windows, kijk dan eens naar deze YouTube video's: (Britec heeft mijn voorkeur, maar pas op hij wil meerder soorten problemen en hus mogelijke oplossingen laten zien. Dis eerst kijken en goed luiteren wat eventueel in jouw situatie zou kunne helpen. En zoals altijd, alles op eigen risico).

https://www.youtube.com/watch?v=_LzzmFUaYww

https://www.youtube.com/watch?v=ZPW8UAaQR6w

https://www.youtube.com/watch?v=nVXL-rz-alQ

Om te kijken heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig en tijd / geduld.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag DennyW,

dat geduld moest ik ook opbrengen... En snapte het eerst eigenlijk niet, daar het eerder gewoon goed werkte. Maar dat was dus ineens over toen ik hem weer opstartte. Maar alles gaat nu vlotter. De verbinding is er sneller en valt ook niet weg. Ik kan een behoorlijk eind van het modem af zitten om nog verbinding te houden, dus bij is het hopelijk blijvend opgelost. Maar ik ben geen PC expert en op een gegeven moment heb ik zoveel stappen gemaakt dat het me is ontgaan wat ik exact heb gedaan. Nu baal ik daar een beetje van, maar ja, we weten hoe het gaat op zo'n moment he... Het moet dan z.s.m. voor elkaar ...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Yvettekhb,
Als je pc Windows 10 gebruikt kun je ook 'netwerk opnieuw instellen' kiezen, kijk dan eens of het beter gaat.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
N.N. wrote:
Hallo Yvettekhb,
Als je pc Windows 10 gebruikt kun je ook 'netwerk opnieuw instellen' kiezen, kijk dan eens of het beter gaat.


Klopt, dat is ook een van de eerste tips die de YouTube'ers geven!
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A wrote:
Nu heb ik dit issue ook gehad bij mijn nieuwe laptop, maar kan helaas niet meer exact vertellen wat ik precies heb gedaan. In ieder geval heb ik het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen met de fout oplosser. Mijn laptop gaf aan verbinding te hebben, maar geen toegang tot het Internet te verkrijgen. Later, na opnieuw opstarten, gaf de laptop aan dat er geen verbinding was, en kwam de probleem oplosser ineens tevoorschijn met een andere tekst. Daar gebruik van makende werd ik door allerlei zaken geleid die het issue zouden kunnen verhelpen, en ja, inderdaad, het is voor elkaar.

Kortom zou je dus eens kunnen kijken wat de probleem oplosser bij jou doet als je de PC 1 of enkele keren opnieuw opstart en of deze dan ook inderdaad een ander scherm toont het issue te verhelpen.


Probleemoplosser geeft steeds hetzelfde aan en helaas geen ander scherm om het issue te verhelpen.
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
N.N. wrote:
Hallo Yvettekhb,
Als je pc Windows 10 gebruikt kun je ook 'netwerk opnieuw instellen' kiezen, kijk dan eens of het beter gaat.


Netwerk opnieuw instellen heb ik zojuist gedaan, maar helaas werkt dit ook niet.
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
DennyW wrote:
Probeer eerst de tip van Willem-A. Als je zo op internet zoekt naar dit soort Wifi-problemen, dan blijken er legio oorzaken mogelijke met dito oplossingen.

Is je Engels redelijk en heb je wat ervaring in het rondsnuffelen in Windows, kijk dan eens naar deze YouTube video's: (Britec heeft mijn voorkeur, maar pas op hij wil meerder soorten problemen en hus mogelijke oplossingen laten zien. Dis eerst kijken en goed luiteren wat eventueel in jouw situatie zou kunne helpen. En zoals altijd, alles op eigen risico).

https://www.youtube.com/watch?v=_LzzmFUaYww

https://www.youtube.com/watch?v=ZPW8UAaQR6w

https://www.youtube.com/watch?v=nVXL-rz-alQ

Om te kijken heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig en tijd / geduld.


Mijn Engels is helaas niet zo heel best. Maar als ik er echt niet uit kom dan ga ik de filmpjes wel eens bekijken. Wie weet...
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Yvettekhb wrote:


Mijn Engels is helaas niet zo heel best. Maar als ik er echt niet uit kom dan ga ik de filmpjes wel eens bekijken. Wie weet...


1. De filmpjes kan je elk moment pauzeren en herstarten ( klik op || en pijlpuntje) maar ook (de rode tijdlijn onderin slepen of aan klikken) een stukje vooruit of achteruit verder af te laten spelen.

2. Ook kan je desgewenst de automatisch gegenereerde (hier alleen Engelstalige) ondertiteling aan zetten ter ondersteuning; (klik op witte vierkante vlakje met de kleine zwarte friemeltjes erin rechtsonder naast het tandwieltje.)

3. Ook de afspeelsnelheid iets langzamer zetten kan helpen. (klik op tandwieltje) 0,75 of zelfs 0,5 x is doenlijk.

Stopzetten en een stukje herhalen als het te snel ging is geen schande:wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Is het al gelukt?
Zo nee, heb je de laatste updates al binnen van Windows?
Zo ja, kun je eens kijken of er een update is voor je Wifi adapter bij de fabrikant van de laptop of de fabrikant van de adapter?
Yvettekhb
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het is eindelijk gelukt! Ik kon via instellingen en dan Netwerk en internet onder Status "verbindingseigenschappen wijzigen".
Daar heb ik "willekeurige hardwareadressen" aan gezet en toen werkte het internet ineens weer! Of die instelling nou ineens uit zichzelf gewijzigd is weet ik niet, maar ik ben blij dat ik er (na uren zoeken en proberen) uit ben.
Bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het opgelost is en graag gedaan!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Yvettekhb. Wat goed dat je hier gekomen bent om je vraag te stellen. Zoals je gemerkt hebt zijn er vele gebruikers die met hun kennis willen helpen. Helemaal top dat je er uiteindelijk zelf uit bent gekomen en de oplossing met ons gedeeld hebt. Hier kunnen andere gebruikers wellicht ook weer mee geholpen worden. #LekkerBezig!

Uitgelicht topic