jlanser

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet via bekabeld netwerk wel via wifi

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ineens geen internet meer op de apparaten die via netwerkkabels op mijn connectbox zijn aangesloten. Wel heb ik nog internet via Wifi dat via dezelfde connectbox loopt. Vaste teefoon is ook ‘dood’. Ik heb niets aan de configuratie aangepast, dus snap niet dat het ineens niet meer werkt.

Heeft iemand enig idee? Ik heb al meerdere malen het modem (connectbox) herstart.

Groet, Jan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen.

Misschien is 1 van de netwerkkabels of de apparatuur die daarop is aangesloten defect, waardoor ook de ConnectBox in error gaat.

Als u alle extra netwerkkabels van de CB verwijderd, dan de CB opnieuw herstart en dan 1 voor 1 de extra netwerkkabels weer aansluiten en deze dan test. Werkt er dan wel iets?

Natuurlijk kunnen de poorten van de CB ook gewoon defect raken. Misschien een slecht onderdeel in de CB, misschien een bliksem inslag in de buurt….

Bekijk in context

7 Reacties 7
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen.

Misschien is 1 van de netwerkkabels of de apparatuur die daarop is aangesloten defect, waardoor ook de ConnectBox in error gaat.

Als u alle extra netwerkkabels van de CB verwijderd, dan de CB opnieuw herstart en dan 1 voor 1 de extra netwerkkabels weer aansluiten en deze dan test. Werkt er dan wel iets?

Natuurlijk kunnen de poorten van de CB ook gewoon defect raken. Misschien een slecht onderdeel in de CB, misschien een bliksem inslag in de buurt….

jlanser
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga het vanavond eens proberen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @jlanser

Welkom op de Community! 

Ik zie dat @Pasi als met je mee heeft gedacht. Super! Laat je ons weten hoe het is gegaan? 

jlanser
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kennelijk was er iets met de kabels of de Connect Box.

Ik heb de CB een kwartiertje uitgezet en daarna de kabels weer 1 voor 1 aangesloten. Gek genoeg werkte het weer allemaal 😉

Hartelijk dank voor de (achteraf gezien logische) suggestie.

 

Groet, Jan

Fritske1975

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@jlanser 

Fijn dat het weer werkt.

Heb je toevallig een XML die ook met utp aangesloten is op je modem?

Als daar dhcp op aan staat kan het voorkomen dat je XML een ip adres geeft aan je modem in plaats van andersom. Dit kan ook gebeuren met ieder ander willekeurig netwerk apparaat waar dhcp op aan staat.

 Gewoon nieuwsgierig of we de oorzaak van de storing kunnen vinden. 😉

jlanser
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat bedoel je met een XML ? Ik ken dat alleen als een tekstformaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@jlanser - @Fritske1975 bedoelt waarschijnlijk een Mediabox XL, maar ik zie in je profiel dat je een Next hebt.

Veel succes gewenst verder.

Uitgelicht topic