Tolga

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet - modem offline

De wifi logotje brandt groen, maar de balkje knippert met groen licht. Ik heb contact gehad met klantenservice maar ze zeggen dat er pas de 30ste een plekje vrij is. Dus ik moet nog 14 dagen zonder internet zitten terwijl ik al 5 dagen geen internet heb in totaal 19 dagen dus. Wat moet ik doen vooral met de corona moeten we thuiswerken maar zonder wifi lekker handig ziggo.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hallo @Tolga

Het is zeker een flinke strop om juist nu zonder internet te zitten, aangezien je thuis moet werken vanwege het Corona virus. Wat betreft jouw modem. Deze is offline en is dus niet verbonden met het Ziggo netwerk. Hierdoor werkt het internet niet. Als ik het signaal in de wijk controleer, dan ben jij op dit moment de enige zonder verbinding. We kunnen dus met zekerheid zeggen dat het geen collectieve netwerkstoring betreft. 

Doordat jouw modem geen signaal ontvangt moeten we uitzoeken wat hier de reden van is. Als we de oorzaak weten, dan is het euvel natuurlijk makkelijker op te lossen. Op de aansluiting in de woonkamer krijgt jouw modem geen verbinding als deze zowel rechtstreeks als met een splitter is aangesloten. In de eerdere berichten geef je aan dat er ook een aansluiting is in de meterkast en deze is doorgetrokken naar de woonkamer. De vraag is al gesteld, maar wat gebeurt er als je het modem rechtstreeks aansluit op de aansluiting in de meterkast? Dit blijft namelijk de hoofdaansluiting (het punt waar Ziggo jouw woning binnenkomt). Als je niet zeker weet hoe dit moet of hoe je de hoofdaansluiting kan herkennen, deel dan gerust hier foto's. Een foto zegt namelijk meer dan 1000 woorden en dan kunnen we je helpen. Juist door deze dingen te testen kunnen we diverse factoren uitsluiten. En hopelijk hoeft er dan niet eens een monteur aan te pas te komen. 

Ik zie inmiddels ook dat je de afspraak via Mijn Ziggo hebt verzet naar morgen, 18 maart 2020.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft u de modem al eens opnieuw opgestart? Staat de modem in bridge?

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb opnieuw opgestart, alle kabel eruit en erin nieuwe coax kabel gehaald nieuwe POA erin geprobeert( we hadden er 2 gekregen) 30 seconden reset geprobeert alle stappen gevold andere stopcontact geprobeert echt alles wat er gedaan kan worden

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dan vrees ik dat u op de monteur zult moeten wachten. Heeft u net een nieuw modem? Dan is dat door een samenloop van omstandigheden wel een zeer ongelukkig tijdstip.

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de modum in september gekregen toen ik verhuist was, dus het is nog een best nieuwe modum

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft het modem het tot nu toe altijd wel goed gedaan? Probeer eens een reset naar fabrieksinstellingen.

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, alles deed perfect maar vorige week had ik in de ochtend gewoon internet. Maar toen ik thuis kwam in de avond van werk was de internet opeens weg.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het onderste powerlampje brandt groen. Dat is normaal als de modem in bridge staat. Heeft u nog een eigen router? 

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat is alles wat ik heb, die groene balkje knippert aan en uit heletijd

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een herstel naar fabrieksinstellingen doet u door een paperclip of andere puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant van de modem te steken en het daarin aanwezige schakelaartje ingedrukt te houden tot er lampjes gaan knipperen. Daarna laat u de modem helemaal opnieuw opstarten. De oorspronkelijk bij de modem geleverde inloggegevens en wachtwoorden zouden dan weer moet werken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Is daar ook het modem aangesloten?

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het resetten heb ik ook geprobeert. Ja dat is allemaal op 1 plek in de hoek van onze woonkamer. Heb het ook even geprobeert om de coax direct in de muur te doen op advies van de klantenservice maar dat helpte ook niet

 

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ookal reset ik de router of start ik ‘m opnieuw alleen die balkje knippert aan en uit en die drie streepjes van de wifi voor de rest brandt er niks geen andere lampje

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Tijdens het opstarten kunnen er lampjes knipperen. Eenmaal online hoort alleen het powerlampje te branden. Is het aansluitpunt de plek waar in uw woning de groene kabel binnenkomt?

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die stond eerst in de meterkast als het goed is maar wij hebben ook een aansluiting in de woonkamer. De ziggo monteur had die van de meterkast geannuleerd omdat we toch die van de woonkamer wouden gebruiken. Er brandt geen enkel andere lampje. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Wanner heeft die verandering plaats gevonden? De normale aansluiting van de modem is op het AOP in de meterkast.

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij is die doorgetrokken naar de woonkamer, dat is zo een 3-4 maanden geleden gebeurt. Heb echt de laatste maanden niks aan de modum of kabelsof wat dan ook gedaan. Het was gewoon in een keer weg

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U kunt natuurlijk wachten op de monteur, maar ik zou terug gaan naar de oude situatie met op het AOP een splitter en op een aansluiting daarvan de modem en op de andere de kabel naar uw contactdoos voor ue TV. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ziggo garandeert ook alleen een goede modem werking met het modem op maximaal 3 meter van het AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Kun je het zo aangesloten krijgen zoals @Jan F. voorstelt?

Tolga
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik kan dat niet want de AOP aansluiting dit zit in de woonkamer bij ons zoals op de foto te zien is heb voor de rest niet veel verstand van kabels of wat de andere AOP is. De meterkast is 4 meter van de modum af, als het slechter zou doen zou ik het begrijpen maar ik heb helemaal geen internet. 

Uitgelicht topic