asta

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet met kabel , wel WiFi

Ik heb al enige tijd geen internet via de kabel vanuit de modem, maar wel WiFi via de modem.

Ik heb onlangs contact gehad met een medewerker van ziggo Zakelijk, en hij heeft mij een nieuwe modem toegstuurd.

Ik denk dat dat dit het probleem echter niet op gaat lossen.  

 

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?

Nee
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?

Alle
- Speelt het probleem constant of af en toe?

Constant
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?

Alle
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?

Ja ziggo wifi booster bedraad
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?

Nee
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?

Ja

- Andere bijzonderheden?

Wifi werkt dus wel, maar internet met kabel niet. Daarnaast lukt er geen dradloos/bedrade verbidning met de wifibooster

 

21 Reacties 21
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heb je al een keer een andere netwerk kabel geprobeerd?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

asta
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Tom,

 

Ik heb dit geprobeerd met een andere kabel, maar helaas geen succes.

 

Zie hierbij de fotos:

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

asta
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DOWNSTREAM

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 0 38 256qam 2
2 602000000 0 38 256qam 1
3 618000000 0 38 256qam 3
4 650000000 0 38 256qam 7
5 666000000 0 38 256qam 9
6 674000000 1 38 256qam 10
7 682000000 0 38 256qam 11
8 690000000 0 38 256qam 12
9 698000000 0 38 256qam 13
10 706000000 0 38 256qam 14
11 714000000 0 38 256qam 15
12 722000000 0 38 256qam 16
13 730000000 0 38 256qam 17
14 738000000 0 38 256qam 18
15 746000000 0 38 256qam 19
16 754000000 0 38 256qam 20
17 762000000 0 38 256qam 21
18 770000000 0 38 256qam 22
19 778000000 0 38 256qam 23
20 786000000 0 38 256qam 24
21 826000000 0 37 256qam 29
22 834000000 -1 37 256qam 30
23 842000000 0 37 256qam 31
24 850000000 0 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 212074303 478
2 Goed (Locked) 38.983 209284044 511
3 Goed (Locked) 38.983 209287225 519
4 Goed (Locked) 38.983 209284481 485
5 Goed (Locked) 38.605 209288104 470
6 Goed (Locked) 38.605 209289499 437
7 Goed (Locked) 38.983 209290763 459
8 Goed (Locked) 38.983 209282109 464
9 Goed (Locked) 38.605 209292016 480
10 Goed (Locked) 38.983 209292474 463
11 Goed (Locked) 38.983 209280891 446
12 Goed (Locked) 38.983 209292812 474
13 Goed (Locked) 38.983 209293691 663
14 Goed (Locked) 38.605 209294589 443
15 Goed (Locked) 38.605 209282522 430
16 Goed (Locked) 38.983 209295435 432
17 Goed (Locked) 38.605 209295931 426
18 Goed (Locked) 38.605 209297253 406
19 Goed (Locked) 38.605 209298092 410
20 Goed (Locked) 38.605 209298325 434
21 Goed (Locked) 37.636 209295424 452
22 Goed (Locked) 37.356 209298583 456
23 Goed (Locked) 37.356 209298283 1076
24 Goed (Locked) 37.636 209298533

1920

 

UPSTREAMS

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 47 5.120 64qam 2
2 28600000 47 2.560 64qam 6
3 31800000 47 2.560 64qam 5
4 37100000 47 5.120 64qam 4
5 44000000 47 5.120 64qam 3
6 57800000 48 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Kun je de netwerkhistorie ook nog delen??

Die kun je vinden naast het upstream tabblad.

asta
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
30-09-2020 15:32:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=93.184.221.240 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 15:25:00 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.34];CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 15:24:51 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.34];CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 15:24:49 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.34];CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 15:24:41 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.34];CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 15:23:56 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.142.114.176 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 14:41:14 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.34];CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 14:40:35 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.114.76.35 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 14:39:09 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.34];CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 14:38:20 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=107.178.254.9 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 13:48:25 notice Reset to Factory defaults initiated by SNMP;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 13:48:18 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=151.101.37.12 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 13:42:50 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 13:42:46 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 13:42:39 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 13:38:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.168.225 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 04:15:32 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-09-2020 04:13:23 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=119.81.53.39 MAC=00:01:5C:82:24:46;CM-MAC=54:67:51:87:11:3b;CMTS-MAC=00:01:5c:82:24:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de startpagina van het modem?

Ben benieuwd naar dit

(Voorbeeld van Google)

 

@Be rt @Ronihd @hanh 

 

Zien jullie iets wat erop kan duiden dat er geen bedraad internet mogelijk is?

 

 

asta
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij nog 2 aanvullende printscreens. Er zijn gewoon pc’s aangesloten met een ethernetkabel, maar deze hebben geen verbinding. De computer waarop ik dit bericht schrijf, is verbonden met wifi, ondanks dat er een internetkabel zit ingeplugd

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je het modem terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen?

 

Dit kun je doen door op de achterkant van het modem het reset knopje 15 seconden ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een naald of cocktail prikker.

 

Daarna stel je je persoonlijke wifi instellingen opnieuw in.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@asta

wat is dit ? 

 

Haal de lan kabels uit je modem en probeer met een andere lan kabel je laptop aan te sluiten zorg er dan wel voor dat de netwerkkaart van de laptop aan staat……..

Zet alle wifi gebruikers uit.

Kijk wat er gebeurd ? 

Als de laptop dan geen internet geeft probeer voor de zekerheid dan nog een andere poort.

Misschien een IP adres ( dubbel ip ) conflict ? 

Modem waarde's zien er goed uit

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Ronihd Intergas Incomfort t.b.v. bediening thermostaat via smartphone.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Deze foutmelding geeft aan dat er aangesloten apparaten zijn die geen 1 Gbit/s verbinding aan kunnen, maar tot 100 Mbit/s gaan of met een netwerkkabel verbonden die niet CAT 5e of hoger is, dus CAT 5.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Be rt 

Veel smart tv's beschikken over een fast ethernet aansluiting.

Ben benieuwd of dat het is.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tobiastheebe wrote:

@Ronihd Intergas Incomfort t.b.v. bediening thermostaat via smartphone.

 

ow oke en als die ook loshaalt ? 

asta
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Tom

 

Ik heb dit al verscheiden keren gedaan echter zonder succes

 

@roni hd

Ik weet bij god niet wat dit apparaat is? 

 

@Be rt 

Waardoor zou dit probleem opgelust kunnen worden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

-

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@asta Dat kan ik niet zeggen, want ik ken je thuissituatie niet en ik kan je kabels niet testen.

Zoiets als dit is alleen goed te adviseren als je alles kunt bekijken en alles één voor één uit kunt sluiten.

Welke netwerkkabels gebruik je?

Welke ethernet aansluitingen heb je?

Heb je al eens andere netwerkkabels geprobeerd om uit te sluiten of ze nog goed zijn?

Op zich is de foutmelding in het modem geen probleem als je een 100 Mbit/s ethernet aansluiting hebt of een CAT5 kabel, de foutmelding geeft alleen aan dat er een aansluiting is die niet 1 Gbit/s is, meer niet.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Ik zou door de zakelijke desk laten controleren of de juiste bootfile geladen wordt, want daar gaat iets niet helemaal goed mee en dat zou een oorzaak kunnen zijn.

asta
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt Ik heb dus met verschillende kabels geprobeert te testen rechtstreeks vanuit de moden, of het probleem opgelost kan worden. Echter kan dit helaas niet.

 

@Nick999 Ik wacht vandaag/morgen nog de nieuwe modem af. Mocht het probleem dan nog steeds niet opgelost zijn, dan zal ik het mededelen

Uitgelicht topic