Arie82

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen HDCP

Hoi hoi ik krijg een heel irritant zwart balkje met geen hdcp in beeld ligt dat aan de kabel, dit pakket lag nog bij een kennis van me dus heb het aangesloten of ligt dat aan combi kabel tv 

 

Mvg arie

10 Reacties 10
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Welkom op de community @Arie82  

Ik begrijp je vraag eerlijk gezegd niet helemaal ? Je bent zelf geen Ziggo klant maar hebt een pakket wat een kennis had liggen aangesloten ? 
Kun je dit misschien wat meer toelichten ? Ben je Ziggo klant en wat heb je allemaal precies aangesloten  ?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

In de TV moet je waarschijnlijk in de instellingen een DHCP server instellen.

Meestal voldoet 0.0.0.0 , dan wordt de DNS van de gateway zijnde het modem gebruikt.

Arie82
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dit adres is wel ziggo klant maar had een tv met ci module die was maar de box wel die heb ik aangesloten gewoon zoals het hoort hdmi, coax en scary plus energie kabel maar krijg in me beeld geen hdcp in een zwart balkje ik heb een forum door gelezen daar staat dat er specifieke kabels bestaan hdcp2. 2 kabels moet ik er zo eentje hebben mvg

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Be rt ,

Komt het omdat vandaag een schrikkeldag is dat je DHCP en HDCP door elkaar haalt

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

TS heeft het waarschijnlijk over een Humax 5200C (zie forum-profiel).
Ik denk dat @Willem-A wel hier kan helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Sparco1955 wrote:

@Be rt ,

Komt het omdat vandaag een schrikkeldag is dat je DHCP en HDCP door elkaar haalt

Dat is die extra dag, helemaal van het padje af.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Hoi allen,

ik zie dat er coax , scart én een HDMI kabel zijn aangesloten. Daar gaat het al mis. Je sluit óf middels scart aan, óf middels HDMI. 

En ik begrijp dat er sprake is van een Tv  met HDMI, dus moet de scart kabel eraf gehaald worden, daar deze anders voorrang krijgt. Van de DHCP instelling is echter pas sprake als de Humax óók is aangesloten op het Internet. Dat kan middels een kabel (advies) of een Humax dongel, maar dan dien je wél in oud Ziggo gebied te wonen! Anders heeft het aansluiten op het Internet alleen zin als je de Humax wilt opnemen in je netwerk.

Dit is (een deel over) HDCP @Arie82 :

HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te vercijferen hoopt men het illegaal kopiëren tegen te gaan. De data worden uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer.

Als dit niet in orde is, ontstaat er een zogenaamd ‘handshake’ issue, waardoor de Tv niet in staat is beeld door te geven via HDMI. Maar je hoeft geen speciale HDMI kabel te gebruiken. Als je er een bij de Action haalt, zal deze uitstekend werken. 

Maar nu eerst de scart kabel verwijderen en ALLEEN erken met HDMI. Laat dan eens weten of er wel beeld is, en of je in oud Ziggo, of oud UPC gebied woont. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Sparco1955 wrote:

@Be rt ,

Komt het omdat vandaag een schrikkeldag is dat je DHCP en HDCP door elkaar haalt

Dat is die extra dag, helemaal van het padje af.

Belachelijk toch ook zo'n extra dag. Deden ze vorig jaar toch ook niet…  Ik vraag me ook af of we nu in de overuren zitten, of dat we gewoon worden betaald als anders. Graag hoor ik dat even van ons aller @Lycke Ziggo 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

off topic @Willem-A Gratis en gratis zo nu en dan te lezen.https://radio2.be/de-inspecteur/de-voor-en-nadelen-van-de-schrikkeldag en ook weer niet

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Arie82 , 

Welkom op de Community! 

Hoe staat het er momenteel voor? Is het gelukt om de zwarte balk uit het beeld te krijgen met de informatie van @Willem-A

Uitgelicht topic