Carina41

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen gegevens tvgids in mediabox xl

Ik heb sinds een week dat de tv gids op mijn mediabox xl aangeeft geen programma gegevens beschikbaar! Ik heb de mediabox al even uitgezet met de aan/uit knop op de achterkant van mediabox xl. Stekker eruit maar hij geeft nog steeds niet de tv gids goed weer. Wat kan ik doen?
9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Beste is even je Media Box via de schakelaar aan de achterkant even uit te zetten, na 5 minuten de box weer aanzetten en hem online laten komen, dan moet de gids ook weer online komen en zijn.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
En even instellen dat de box s'nachts automatisch op standby gaat.

Teun
Carina41
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de box al aan en uit gezet met de knop achterop de box en hij staat op stand-by en op hoog dus. Dit alles heeft niet geholpen!

Mvg. Carina
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Staat je thuisnetwerk op verbonden of op Gateway, want als hij verbonden is zijn er diverse bugs.

Jr kan het zien door naar menu, opties, Thuisnetwerk en dan thuisnetwerkmodus.

Als hij netwerk verbonden is, dan opnieuw instellen op Media Box kiezen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Is de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Carina41
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Vanmorgen was tv gids weer goed. Zag alle programma’s weer. Signaal is ook goed. Wat is een UTP kabel. Er is nog niet zo lang een monteur geweest van ziggo en heb een nieuwe modem zie de foto’s

Mvg. Carina
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Je signaal is goed, ergens in goed is het beste signaal.

Ik begrijp dat het nu weer goed is.

Onderstaande stekkers kunnen signaal opvangen, van Mobiele Telefoonzenders van diverse providers en andere zenders in je omgeving, en dit signaal op je coax kabel zetten met als gevolg storingen, als dat precies op het moment is dat je Mediabox XL nieuwe gegevens voor je gids ophaalt, dan is het niet volledig.

Deze moeten vervangen worden door afgeschermde, ze kunnen nog veel meer storingen veroorzaken dan alleen de gids.



Als er iemand is in je buurt die ze kan vervangen, dan is dat handig, is dit niet zo, dan kun je een Ziggo monteur alles uit laten voeren, zie het onderdeel van deze pagina: Extra service
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Een UTP kabel is een netwerkkabel, een dergelijke kabel mag niet tussen je modem en je Mediabox XL zitten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Carina41. We hebben al een tijdje niets meer van je gehoord. Heb je een update voor ons? We horen het altijd heel graag als we nog met iets kunnen helpen maar ook wanneer de boel opgelost is!

Uitgelicht topic