bvwijck

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen beveiligde verbinding

Ziggo ondersteunt geen beveiligde verbinding Bericht sedert 2 dagen.Wat moet ik of ziggo doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
http://netflix.com/nl/ is niet juist, moet zijn https://netflix.com/nl Met de recente update van Chrome krijg je die melding. Oude bladwijzers verwijderen en nieuwe aanmaken met de https notificatie. Geldt ook voor favorieten in IE en Edge. Bij goed geconfigureerde servers wordt men automatisch door verwezen en blijft die melding weg.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat voor beveiligde verbinding bedoel je?
Internet of thuisnetwerk of e-mail of VPN of HTTPS enz.

Wat bedoel je met Bericht sedert 2 dagen?
Waar zie je dit bericht en wat staat er in dat bericht?
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi bvwijck

Welkom op de Ziggo Community. Be rt heeft je extra vragen gesteld. Wil je die beantwoorden? Dan kunnen we je goed helpen.
gjvk

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik loop tegen melding geen beveiligde verbinding aan. (sinds 2 dagen) Voorheen kon ik via browser google chrome naar www.instamgram en nu komt de melding geen beveiligde verbinding en kom ik uit op een engelse website...Zelfde is bij netflix ...ik kan nu niet meer naar www.netflix/nl en krijg melding niet beveiligd.(geen juiste certificaat) Daarnaast kan ik nu ook op ipad niet meer naar Apple store en of update ophalen....krijg melding kan geen verbinding maken....controleer netwerk.....Ook netflix kan ik op ipad niet meer openen...maar alle andere website/media kan ik wel bereiken (twitter...facebook....nu.nl en enzevoort) Ik ben bang dat ziggo iets heeft gedaan waardoor ik niet zomaar naar website kan waar geen juiste certificaat voor is?......via gsm zelfde probleem en als ik op gsm wifi uitzet en via internet van gsm provider naar netflix ga of instamgram kom ik er wel op......Help....help....Gr Gert jan van kooten
Wie kan mij helpen met dit probleem? alvast dank!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
gjvk, misschien handig als je ook antwoord kan geven op de vragen van Bert. Dat helpt al een heel eind want nu is het maar gissen wat het kan zijn.
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo dames en heren

Dit heb ik bij een familielid ook wel eens bij de hand gehad, dat bleek toen te liggen aan een verkeerde systeemtijd.
Tijd juist gezet en een nieuw batterijtje in het moederbord en het werkte weer als vanouds.

Gr. Eddy
gjvk

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Energieboy en Eddy,
Dank voor jullie reactie...Systeemtijd is het niet....het is namelijk op alle apparaten binnen mij ziggo netwerk (3x laptop...desktop...ipad en gsm)
Betreft antwoord op vragen Bert,
Het gaat om internet en dan naar website met HTTPS.



Browser maakt niet uit...zowel bij chrome ...firefox of microsoft edge krijg ik min of meer zelfde melding.
Deze site is niet veilig.
Dat is dus sinds 2 dagen....voorheen kon ik wel op website van instamgram ennetflix en nu komt er een melding niet veilig en kan ik bijvoorbeeld netfix niet openen.....ook niet op ipad of gsm met de netflix app.Alle andere website kom ik gewoon op. Op de ipad kan ik ineens ook niet naar apple storen (kan geen verbinding maken) maar alle andere apps werken weer wel....Er is iets in mijn ziggo netwerk wat website met HTTPS blokkeert.(geen veilige certificaat) We hebben hier 2-3 dagen geleden onderhoud ziggo gehad en ik vraag mij dus af of internet zodanig is ingesteld dat website met https en onbekend certificaat wordt tegengehouden of is er bij mij in netwerk iets gaande wat fout zit....Hopelijke voldoende info..Gr Gert jan
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Ook al eens het wissen van je browser geschiedenis gedaan?
Ik kom namelijk wel gewoon op de sites uit, dan zou het bijna niet aan Ziggo kunnen liggen, lijkt me?!
gjvk

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja...browser geschiedenis wissen uitgevoerd en geen resultaat.....maar het is ook bij andere browser.
Ik heb ook modem gerest.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik zie die meldingen ook regelmatig als ik via de tablet of smartphone een website raadpleeg, bijvoorbeeld rdw.nl is een beruchte op de tablet.
Op mijn normale pc zie ik dat soort meldingen nooit.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
http://netflix.com/nl/ is niet juist, moet zijn https://netflix.com/nl Met de recente update van Chrome krijg je die melding. Oude bladwijzers verwijderen en nieuwe aanmaken met de https notificatie. Geldt ook voor favorieten in IE en Edge. Bij goed geconfigureerde servers wordt men automatisch door verwezen en blijft die melding weg.
gjvk

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Sparco, vriendelijk dank voor je antwoord/hulp...ik heb jou advies uitgevoerd als mede bij Ziggo gevraagd of zij de modem aan hun kant wilde resetten (wat s gebeurd).Daarnaast heb ik een tip gekregen om ook naar mijn dns te kijken ...Ik had bijvoorbeeld in netwerk adapterinstelling (TCP/IP4) handmatig voorkeur dns het ipadres van gateway ingevuld......is jaren goed gegaan maar kennelijk nu met ziggo onderhoud die afgelopen vrijdag is geweest, nu een foute instelling (vermoeden)...Ik heb eerst dns van Google (8.8.8.8) en later dns van ziggo ingevuld en het is nu allemaal goed.....Bij mij is het probleem dus nu opgelost......Dank voor jullie hulp!...gr Gert jan

Uitgelicht topic