Jan Stoeten

Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Geen AOP aanwezig in de nieuwe woning

Binnenkort ga ik verhuizen. In mijn nieuwe huis ligt weliswaar een coaxkabel van Ziggo, maar er is geen abonnee overname punt aanwezig. Dit komt omdat de oude bewoners geen Ziggo gebruikten. Op de plek van de aansluiting zit een Tratec doos die is verzegeld. Nu wil ik graag op het moment dat ik verhuis ook direct weer TV en Internet kunnen gebruiken. Hievoor zal de Tratec doos moeten worden vervangen door een gewoon abonne overname punt.
Dit verhaal heb ik getracht te vertellen aan Ziggo, maar hier loop ik op onbegrip.
De technische mensen van Ziggo kunnen niets doen voordat de verhuizing administratief is verwerkt en de administratie verteld mij dat ik nadat ik ben verhuist geholpen kan worden.
Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat mijn nieuwe huis op de verhuisdatum voorzien is van de juiste aansluiting?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Graag wil ik hier toch het een en ander verduidelijken wat betreft het inplannen van een monteur vóór de verhuisdatum. Voor de verhuisdatum wordt de nieuwe woning voorzien van signaal. Dit noemen wij "schakelen" en hiermee bedoelen we dus ook dat je 1 op 1 over kan met alle apparatuur. Vanwege de recente fusie is dit alleen mogelijk als je verhuisd binnen het voormalige Ziggo- of UPC gebied.Het schakelen gebeurt enkele dagen voor de verhuisdatum, mits op tijd doorgegeven. Als ons signaal aan staat, is de installatie vaak plug and play, uitzonderingen daargelaten.

Mocht je graag gebruik willen maken van de installatiemonteur is het natuurlijk wel handig dat de apparatuur al ter plaatste is:$ De verhuizing heeft dan ook al plaatsgevonden. Het probleem wat Jan Stoeten schetst, is een ander verhaal. Dit gaat niet om de installatie of schakelen maar het ontbreken van het Abonnee Overname Punt. Het zou natuurlijk vreemd zijn, als we dit op tijd weten dat we pas kunnen handelen nadat de verhuizing administratief heeft plaatsgevonden. Daarom is het tegenwoordig ook mogelijk om alvast netwerkmonteur langs te sturen enkele dagen voor de verhuizing. Zodra het toekomstige adres bij ons in het systeem staat, is dit mogelijk. Dit geldt overigens ook voor het inplannen van de installatiemonteur bij een verhuizing waarbij de apparatuur meeverhuisd.

Jan en ik hebben elkaar inmiddels gesproken en de afspraak staat gepland. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groet,
Sander

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u voor de verhuisdatum toegang tot de nieuwe woning? Dan kunt u natuurlijk een aansluitdatum afspreken. De monteurs zullen binnen moet zijn om de werkzaamheden uit te voeren.
Jan Stoeten
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Wij gaan 20 februari verhuizen en toegang tot de woning is mogelijk aangezien we nu aan het verbouwen zijn. Gisteravond heb ik gebeld met Ziggo met als doel, precies zoals u schetst, een afspraak te maken om die aansluiting aan te passen. Hier liep ik alleen aan tegen een techniekgroep die me graag wil helpen maar dit nog niet kan aangezien de administratie bij Ziggo nog niet zover is. Eenmaal aangekomen bij de administratie kreeg ik iemand te spreken die ik niet duidelijk kon maken dat ik de technische aanpassing klaar wil hebben op de verhuisdatum, dat kon volgens haar niet.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het had anders aangepakt moeten worden:
Alleen verhuisdatum opgeven en erbij vermelden dat de AOP ook aangesloten moet worden omdat er nu een blinde doos zit, dan plant Ziggo samen met de techniek de oplevering c.q. installatie.
Van te voren om aanpassing van de aop vragen geeft verwarring, een aop hangt altijd samen met een abo en kan niet los van elkaar geregeld worden.
Jan Stoeten
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Prima, maar volgens mij kan ik zoiets helemaal niet opgeven bij de verhuis opties. Maar hoe nu verder?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jan Stoeten wrote:
Prima, maar volgens mij kan ik zoiets helemaal niet opgeven bij de verhuis opties. Maar hoe nu verder?

Mijns inziens de klantenservice bellen, of, nog beter, een contactformulier sturen, en de verhuizing melden met ingangsdatum X en daarbij vermelden dat er tevens een AOP geplaatst moet worden omdat er nu een blinde doos zit i.p.v. het AOP.
Bij het werkend opleveren van een TV-aansluiting behoort tevens een werkende AOP, de AOP is namelijk de verantwoordelijkheid van Ziggo. Nà het AOP is alles je eigen verantwoordelijkheid.
Succes
Jan Stoeten
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Hallo N.N.
Bedankt voor je advies, ik heb een contact formulier ingevuld. Nu afwachten wanneer Ziggo contact met me opneemt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk inderdaad dat het lastig wordt omdat je -strikt genomen- vóór de verhuizing nog op je oude adres woont en het systeem alleen monteurs kan plannen op het adres wat op dat moment in het systeem staat (postcode/huisnummer)
Dat is ook het adres wat een eventuele monteur in zijn systeem te zien krijgt. En de monteur zal ook het signaal moeten meten op de nieuwe AOP; iets wat op dit moment ook nog niet aanwezig is.
Jan Stoeten
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Hmmm dank voor je reactie, maar die wordt weersproken door wat op de website staat en voor mij als klant mag het niet uitmaken of er een actief AOP is lijkt mij zo:



Resp. deze tekst:



PS: ik heb de verhuizing op 29 januari doorgegeven en ga 20 februari verhuizen.....dat lijkt mij toch ruim op tijd......
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wat daar staat klopt ook maar geldt voor het signaal zelf. Dat wordt nl vanaf de straat aangesloten voor de verhuisdatum en hoeft verder geen monteur voor in huis te komen (is een kwestie van naar de juiste Eindversterkerkast gaan door de monteur en een connector aansluiten) .
Voor zaken zoals een nieuwe AOP of bv groene kabel moet je daarna bellen voor een monteur (ook dat staat in bovenstaand stukje)
Vaak zijn dat ook andere monteurs dan degenen die signaal aan en afsluiten.
Jan Stoeten
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Sorry, maar zou je dan even willen citeren waar dat staat......ik zie het niet.....in bovenstaand stukje staat geen enkele voorwaarde!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Onder punt 3 staat: "sluit zelf je producten aan of bel een monteur". Het komt er op neer dat in de meeste gevallen Ziggo zorgt dat het signaal op de groene kabel van buitenaf op tijd is aangesloten en je na de verhuizing je spullen kunt aansluiten op de bestaande aansluiting binnenshuis.
Jij hebt min of meer de pech dat de vorige bewoner geen Ziggo had. Maar Als je praat over een verzegelde tratec doos, betekent dat dan ook dat er verder geen antennekabel in huis loopt? Want in dat geval schiet je met alleen signaal en een nieuwe AOP nog niet veel op :cool:
Jan Stoeten
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Je dwaalt af.......ik heb nergens gesproken over de situatie in huis, die ben ik mij bewust en kan ik prima zelf aan. Hoe kan ik mijn producten zelf aansluiten als er geen AOP is........dat is het enige onderwerp waarover IK spreek!
Nogmaals je dwaalt af.......wat mij betreft is deze discussie gesloten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Kennelijk weet je niet waarover je spreekt anders zou je weten dat ook de Tratec een AOP is.
Maar ik begrijp nu waarom je overal op onbegrip stuit en gezien de manier waarop je reageert zal dat hier niet veel anders worden.
Ik wens je verder veel succes met het aansluiten van je spullen.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Graag wil ik hier toch het een en ander verduidelijken wat betreft het inplannen van een monteur vóór de verhuisdatum. Voor de verhuisdatum wordt de nieuwe woning voorzien van signaal. Dit noemen wij "schakelen" en hiermee bedoelen we dus ook dat je 1 op 1 over kan met alle apparatuur. Vanwege de recente fusie is dit alleen mogelijk als je verhuisd binnen het voormalige Ziggo- of UPC gebied.Het schakelen gebeurt enkele dagen voor de verhuisdatum, mits op tijd doorgegeven. Als ons signaal aan staat, is de installatie vaak plug and play, uitzonderingen daargelaten.

Mocht je graag gebruik willen maken van de installatiemonteur is het natuurlijk wel handig dat de apparatuur al ter plaatste is:$ De verhuizing heeft dan ook al plaatsgevonden. Het probleem wat Jan Stoeten schetst, is een ander verhaal. Dit gaat niet om de installatie of schakelen maar het ontbreken van het Abonnee Overname Punt. Het zou natuurlijk vreemd zijn, als we dit op tijd weten dat we pas kunnen handelen nadat de verhuizing administratief heeft plaatsgevonden. Daarom is het tegenwoordig ook mogelijk om alvast netwerkmonteur langs te sturen enkele dagen voor de verhuizing. Zodra het toekomstige adres bij ons in het systeem staat, is dit mogelijk. Dit geldt overigens ook voor het inplannen van de installatiemonteur bij een verhuizing waarbij de apparatuur meeverhuisd.

Jan en ik hebben elkaar inmiddels gesproken en de afspraak staat gepland. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groet,
Sander

Uitgelicht topic