1
Vraag
2
Reacties
de-lete

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

FTP (Cyberduck) perikelen

Hallo iedereen,

Sinds deze week ben ik aangesloten op Ziggo met een Connectbox. Internet (WiFi) werkt goed alleen heb ik problemen met het uploaden en downloaden via FTP.

Ik upload en download (back-up) vaak websites via FTP met Cyberduck, alleen krijg ik nu telkens na ± 1 minuut downloaden/uploaden een connection error:

Connection refused (Connection refused). The connection attempt was rejected. The server may be down, or your network may not be properly configured.

Ik ben niet technisch onderlegd, maar ik begreep dat dit te verhelpen is door instellingen in mijn modem aan te passen (openzetten van poorten?).

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dit kan oplossen? Of weet iemand een website waarop ik de instructies kan vinden?

Ik heb de vraag ook bij Ziggo neergelegd, maar ze zeggen dat ze alleen maar kennis hebben over de standaard diensten van Ziggo.

Alvast hartelijk dank!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:

Als dat niks oplevert, dan.
www.ziggo.nl/chat
24/7 bereikbaar en snelle Response.
Vraag om IPv4 Firmware voor je ConnectBox.

Er is een grote kans dat je dan van het gezeur af bent.
Laat weten hoe dit afloopt!
Gr Han


Vandaag contact gehad via de chat en de IPv4 Firmware gevraagd. Deze is geïnstalleerd en het werkt nu! Ik zal het voor de zekerheid de komende tijd monitoren, maar ik durf te stellen dat het probleem is opgelost!

Bekijk in context

52 Reacties 52
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, de-lete. Top dat je ons hebt gevonden en hier je vraag stelt.

efok of hanh, heeft een van jullie de tip voor de-lete?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja, ja. Als je eerst een succesvolle Connectie kunt maken dan lijkt er eigenlijk niets aan de hand.
Voor ftp vanuit thuis naar de buitenwereld hoeft er niks met poorten te worden gedaan.

Nu het bruine vermoeden.
De Connectie valt inderdaad hard weg. Dat kan van alles en nog wat zijn.
Eerste test: hoe gaat het rechtstreeks bekabeld aan je ConnectBox? Ik begrijp dat je een Wireless verbinding gebruikt.

Algemene opmerking: Wireless is voor Phones en Tablets; sluit alles verder zoveel mogelijk bekabeld aan. Geeft op langere termijn geen gezeur met Wireless. 1 keer bekabeling aanleggen is ook gezeur, maar dan heb je voorgoed stabiele verbindingen..
Tot zover,
Han
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hartelijk dank!

Ik heb het ook bekabeld geprobeerd, maar helaas met hetzelfde resultaat.
Daarnaast heb ik een andere FTP-client geprobeerd (FileZilla), ook hier hetzelfde resultaat.
Dus de oorzaak ligt waarschijnlijk ergens anders...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vreemde zaak.
Zou je internetverbinding een korte uitval hebben?

Je zou dit mischien kunnen testen door zodra de ftp Up of Download connectie verliest, snel een nieuwe Web Page in beeld proberen te krijgen met een Refresh in je Browser.

Wat levert dit op?

NB bekabeld blijven testen om een evt Wifi probleem buiten de deur te houden.
Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
de-lete

Filezilla werkt hier probleemloos. Kun je eens een tracert en een ping naar zo'n site?

ping ftp.jouwwebsite.tld


tracert ftp.jouwwebsite.tld
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
We kunnen ook meteen wat dieper in de ConnectBox kijken of daar iets raars te zien is.

Het gaat over Up/Downstream waarden van het kabelModem en Netwerk historie.
Waar vind je dit allemaal?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Laat maar zien.
Gr Han
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Een bak met Post RS errors. Maar het zou me zeer verbazen als die alleen tot FTP problemen zouden leiden. Is je verbinding voor de rest eigenlijk wel OK?

Haal je wel de beloofde snelheden?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sluit me aan bij efok. Alles redelijk maar die Post RS Errors zijn niet echt fijn.
Wat is de Uptime van de ConnectBox? Zie bij Beheer>Informatie.
Als dat erg lang is, kun je wellicht met de hand over het hart strijken.

Verklaart inderdaad nog onvoldoende over je ftp-probleem. Er moet ergens iets fout zitten, dat wel.

Mbt Internetsnelheid testen.
Gebruik deze speedtest op systeem bekabeld aan de ConnectBox.
http://www.dslreports.com/speedtest
Moet je abo snelheid opleveren. Resulaat? Abo-snelheid?
Meet diverse keren over de dag resp langere periode verspreid. 1 goed of slecht uitvallende meting zegt nog niks.
Gr Han
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Volgens mij is Pre eerder dan Post

Wat mij opvalt is dat de Pre reed solomon errors lager zijn dat de Post eed solomon errors, dat kan dus niet.
Volgens mij wordt de teller van de Pre eed solomon errors gereset bij een soft reset van de modem en behoudt de waarde van de Post. Kan je dan ook nog er vanuit gaat de Uptime in orde is??
Het ziet er in ieder geval niet lekker uit.
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hartelijk dank voor alle antwoorden, waardeer ik zeer!
Ik ben nu niet thuis, maar ik ga straks zeker de tests uitvoeren.

Is dit een geval waarvoor ik een monteur/specialist van Ziggo kan laten komen, zodat hij/zij ter plekke het probleem kan onderzoeken? Of ligt dit buiten de diensten?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ligt vooralsnog buiten de diensten. We zijn aan het onderzoeken of er toch niet iets aan de hand is met je verbinding n.a.v. het rare ftp-probleem. Als dat het geval is, dan kan het nodig worden dat Ziggo gratis dingen aan moet pakken.

Op grond van wat we nu weten een Monteur bestellen, kan ook, maar daar kan dan een prijskaartje aan hangen als blijkt dat er alleen iets mis zou zijn met eigen spulletjes. Uit niets blijkt nog overduidelijk dat je verbinding niet goed (genoeg) is. Kies maar.
Gr Han

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
De snelheden kloppen met mijn abo:

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Hmm. Toch zitten die errors mij niet lekker. Heb je een foto van het eerste aansluitpunt van ziggo? Waar de groene kabel die je huis binnenkomt is aangesloten?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hm als dit zo blijft dan kunnen we niks raars vaststellen, behalve dan de Post RS Errors.
Je hebt nog niet laten weten wat de Uptime is van de ConnectBox.

Ik gooi het over een andere technische boeg.
Wat voor Firmware draait er op je ConnectBox?

Bekijk: Beheer>Informatie.
Voorbeeldplaatjes.
Plaatje 1: IPv6 DS-Lite Firmware; CB heeft alleen een IPv6 address
Plaatje 2: IPv4 Firmware: CB heeft aleen IPv4 address
Plaatje 3: IPV6 Dual Stack Firmware; CB heeft IPv4 en IPv6 address
Wat is het bij jou?

Kun je hostname of het Ip address geven van een host waarmee ftp mislukt?
Gebruik je de hostname in de ftp-Client of het IP address?
Als je de hostname gebruikt probeer dan eens het IPv4 address, als je dat weet.

Gr Han
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Sorry, maar ik ben hier niet echt in thuis...
Kun je gedetailleerd omschrijven welke info je wilt hebben?

Als ik in het modem zit kan ik alleen 'Beheer > Informatie' bereiken (uit jouw Plaatje 1). De andere twee plaatjes zijn niet beschikbaar op mijn modem.
Ik zie dus alleen IPv6 en geen IPv4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Je hebt dus DS-Lite Firmware. Dat is nu duidelijk.

Nu de andere vragen nog beantwoorden.

Gr Han

Kun je hostname of het Ip address geven van een host waarmee ftp mislukt?
Gebruik je de hostname in de ftp-Client of het IP address?
Als je de hostname gebruikt probeer dan eens het IPv4 address, als je dat weet.

En ook:
Wat is de Uptime van de ConnectBox?
de-lete
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik gebruik de hostname, bijvoorbeeld ftp.pcextreme.nl
IPv4 adres weet ik niet.

Bedoel je dit met de uptime?
Beschikbaarheid: 0 days 17h:33m:12s

Ik heb gisteren wel het modem een keer opnieuw opgestart, ik dacht, misschien ligt daar gewoon de oplossing, maar dus niet helaas...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Probeer te ftp'en met:
185.107.215.215
ipv met ftp.pcextreme.nl
Geeft dat ook een probleem?

Jammer van die Restart. Die Uptime/Beschikbaarheid was van belang om wellicht een mild oordeel te kunnen hebben over het toch wel hoge aantal Post RS Errors, dat je eerder in je plaatjes liet zien. Die zijn nu weer op 0 gezet. Hou die tellers in de gaten.

Gr Han

Technische noot. ftp.pcextreme.nl heeft ook een IPv6 address. Ik zoek het probleem nu een beetje in de IPv6-IPv4 hoek. ftp via de hostname verloopt hoogstwaarschijnlijk over IPv6. Onder Windows is dat tenminste de default.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic