RG_Dutchguy

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Freeze Horizon Mediabox XL bij gebruik optical

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het gebruik van de Horizon Mediabox XL icm SONOS playbar en de optical cable.
Het probleem waar ik tegen aanloop is, dat op het moment dat ik mijn Mediabox via de optical cable heb aangesloten op mijn SONOS playbar en daarbij via de Mediabox de radio laat afspelen dat dit allemaal prima werkt, maar op het moment dat ik na een aantal uren wil schakelen naar een andere zender om TV te kijken, dat de Mediabox dan een soort van vastgelopen is. Ik kan hem alleen maar aan en uit zetten met de afstandsbediening, maar verdere bedieningsmogelijkheden zijn er niet meer.
Ik moet dan minimaal een kwartier wachten, na het uitzetten, zodat je ziet dat de Mediabox zichzelf heeft herstart en dan kan ik pas weer TV kijken.
Of ik moet de Mediabox handmatig echt aan de achterkant uitschakelen en na 10 sec weer aanzetten, dan werkt het direct.

Maar dit lijkt mij toch niet echt de bedoeling.

Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag RG_Dutchguy

dan heeft het toch meer te maken met het langere weergeven op deze manier als met de kabel. Sterker nog: het kan alleen maar met dat eerste te maken hebben. Nu word vaker genoemd dat men problemen ervaart als men langere tijd naar de radio luistert en terug wil naar de Tv. Ik zal eens kijken of ik daarover nog meer terug kan vinden. Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat deze dan zo vastloopt dat alleen het uitschakelen nog baat.

Maar vergeet hierbij de optische verbinding, want die staat geheel los van dit issue.

"Best beantwoord door Be rt
Dit is een bug.

Als je radio luistert voor langere tijd, dan werkt alleen de 1 indrukken en wachten tot de box op het frontscherm weer NPO1 aangeeft.
Hierna kun je de TV weer aanzetten, als hij uitstond, en/of kun je weer verder zappen".

Dit zou dus de 'oplossing' moeten zijn, maar dit werkt dus niet in jou geval.

Wellicht dan dit eens proberen:

Spanning geheel van de XL halen;
Kabels los nemen;
Na 20 minuten de kabels weer aansluiten;
XL inschakelen;
Meteen na het opstarten een fabrieksreset uitvoeren.

Wellicht werkt hierna bovenstaande dan wel. Ik heb met deze methode goede ervaringen v.w.b. de Humax, en hoop dat het ook nu doet wat ik zou willen zien, al is de bug, zoals Be rt aangeeft natuurlijk niet mee opgelost.

Ik zag ook dit bericht nog, maar kan niet zeggen of dat in jou geval ook baat:

"Heb destijds een workaround van Ziggo gekregen: kies het radiostation en druk dan op On Demand. Nu gaat hij niet vastlopen. Voor het schakelen naar TV zender weer van On Demand afzetten".

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat heeft niet zozeer met de optische aansluiting te maken maar met de radio.

Probeer eens het met eerst de mediabox op een TV zender te zetten bv NPO1, wacht tot de display op de mediabox deze zender weergeeft (als na een korte tijd dit niet is gebeurd, nog een keertje) en dan de TV aanzetten.

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/schakelen-van-radio-naar-tv-op-de-horizonbox-elke-keer-een-reset-nodig-34723
RG_Dutchguy
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, ik ga het proberen!
RG_Dutchguy
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:
Dat heeft niet zozeer met de optische aansluiting te maken maar met de radio.

Probeer eens het met eerst de mediabox op een TV zender te zetten bv NPO1, wacht tot de display op de mediabox deze zender weergeeft (als na een korte tijd dit niet is gebeurd, nog een keertje) en dan de TV aanzetten.

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/schakelen-van-radio-naar-tv-op-de-horizonbox-elke-keer-een-reset-nodig-34723



Helaas dit geprobeerd en het probleem is hiermee niet opgelost 😞
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
het kan nooit de optische verbinding zijn. Deze is, zoals gezegd, dus optisch en voert dus geen elektrische signalen die voor issues zouden kunnen zorgen.

Daar het andere ook niet lukt:

-Spanning enige tijd geheel van de XL halen
-Bij falen van bovenstaande een fabrieksreset uitvoeren van de XL
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi RG_Dutchguy, je hebt nog een paar goede tips gekregen van Willem-A. Ben je er inmiddels uitgekomen?
RG_Dutchguy
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kim Ziggo wrote:
Hi RG_Dutchguy, je hebt nog een paar goede tips gekregen van Willem-A. Ben je er inmiddels uitgekomen?


Goedenavond Kim,

helaas is het probleem nog niet opgelost.
Zodra ik het apparaat stroomloos maak, een paar minuten wacht en weer opnieuw opstart, dan werkt het apparaat weer naar behoren.
Totdat ik gebruik maak van alleen de Mediabox XL en de Soundbar via optical cable. Zodra ik hier te lang mee draai, dan werkt niet meer, tot ik wacht op een automatische reset (wat de mediabox XL vaker doet nadat deze standby is gezet of het stroomloos maken en opnieuw opstarten.

Een fabrieksreset heb ik enige tijd geleden ook al eens gedaan, dit bood toen ook geen oplossing helaas.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag RG_Dutchguy

dan heeft het toch meer te maken met het langere weergeven op deze manier als met de kabel. Sterker nog: het kan alleen maar met dat eerste te maken hebben. Nu word vaker genoemd dat men problemen ervaart als men langere tijd naar de radio luistert en terug wil naar de Tv. Ik zal eens kijken of ik daarover nog meer terug kan vinden. Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat deze dan zo vastloopt dat alleen het uitschakelen nog baat.

Maar vergeet hierbij de optische verbinding, want die staat geheel los van dit issue.

"Best beantwoord door Be rt
Dit is een bug.

Als je radio luistert voor langere tijd, dan werkt alleen de 1 indrukken en wachten tot de box op het frontscherm weer NPO1 aangeeft.
Hierna kun je de TV weer aanzetten, als hij uitstond, en/of kun je weer verder zappen".

Dit zou dus de 'oplossing' moeten zijn, maar dit werkt dus niet in jou geval.

Wellicht dan dit eens proberen:

Spanning geheel van de XL halen;
Kabels los nemen;
Na 20 minuten de kabels weer aansluiten;
XL inschakelen;
Meteen na het opstarten een fabrieksreset uitvoeren.

Wellicht werkt hierna bovenstaande dan wel. Ik heb met deze methode goede ervaringen v.w.b. de Humax, en hoop dat het ook nu doet wat ik zou willen zien, al is de bug, zoals Be rt aangeeft natuurlijk niet mee opgelost.

Ik zag ook dit bericht nog, maar kan niet zeggen of dat in jou geval ook baat:

"Heb destijds een workaround van Ziggo gekregen: kies het radiostation en druk dan op On Demand. Nu gaat hij niet vastlopen. Voor het schakelen naar TV zender weer van On Demand afzetten".
RG_Dutchguy
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Willem-A wrote:
Dag RG_Dutchguy

dan heeft het toch meer te maken met het langere weergeven op deze manier als met de kabel. Sterker nog: het kan alleen maar met dat eerste te maken hebben. Nu word vaker genoemd dat men problemen ervaart als men langere tijd naar de radio luistert en terug wil naar de Tv. Ik zal eens kijken of ik daarover nog meer terug kan vinden. Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat deze dan zo vastloopt dat alleen het uitschakelen nog baat.

Maar vergeet hierbij de optische verbinding, want die staat geheel los van dit issue.

"Best beantwoord door Be rt
Dit is een bug.

Als je radio luistert voor langere tijd, dan werkt alleen de 1 indrukken en wachten tot de box op het frontscherm weer NPO1 aangeeft.
Hierna kun je de TV weer aanzetten, als hij uitstond, en/of kun je weer verder zappen".

Dit zou dus de 'oplossing' moeten zijn, maar dit werkt dus niet in jou geval.

Wellicht dan dit eens proberen:

Spanning geheel van de XL halen;
Kabels los nemen;
Na 20 minuten de kabels weer aansluiten;
XL inschakelen;
Meteen na het opstarten een fabrieksreset uitvoeren.

Wellicht werkt hierna bovenstaande dan wel. Ik heb met deze methode goede ervaringen v.w.b. de Humax, en hoop dat het ook nu doet wat ik zou willen zien, al is de bug, zoals Be rt aangeeft natuurlijk niet mee opgelost.

Ik zag ook dit bericht nog, maar kan niet zeggen of dat in jou geval ook baat:

"Heb destijds een workaround van Ziggo gekregen: kies het radiostation en druk dan op On Demand. Nu gaat hij niet vastlopen. Voor het schakelen naar TV zender weer van On Demand afzetten".



Bedankt Willem-A ik ga dit binnenkort proberen.
Nu eerst even de dagen door komen deze drukke periode op het werk.

Zal ergens eerste week van januari worden.
Fijne jaarwisseling.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag RG_Dutchguy

graag gedaan en veel succes!

Rustig aan en tevens alvast een goede jaarwisseling en een goed 2019 gewenst.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi RG_Dutchguy, heb je inmiddels voor ons een update? We zijn benieuwd hoe de vlag er bij hangt!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Inderdaad, altijd fijn de afloop te weten. Dat missen we helaas nogal eens....

Uitgelicht topic