Jopie66

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding E48/32 op 1 kanaal, kanaal 22 BBC first

Ik krijg elke keer de fout melding E48-32. Ik heb alle kabels gecontroleerd eb vervangen voor goed gekeurde kabels. Alle mobiele en draadloze telefoons meer dan een meter weg gezet van tv en decoder. Maat het signaal blijft verstoort. Tot 3 weken geleden duurde het even voordat het signaal door kwam maar nu niet meer.
ik heb een humax 5300c . Kortom ik heb alles gedaan wat er op de site en forums wordt geadviseerd. Zie onderstaande waarden van de signaal detectie. Op de rest van de zenders is alles goed. Ik weet niet wat ik moet doen? Wie weet een oplossing.
7 Reacties 7
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Jopie66 ,
Kijk eens naar deze link voor een oplossing:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/e48-e52-melding-oplossen/
Jopie66
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar heb ik ook naar gekeken geen storingen in de buurt
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Eerste stap is altijd: ontvanger met een goede kabel direct op het Abonnee Overname Punt aansluiten zonder splitter ertussen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
ik kan niet zoveel uit de foto's halen alleen zie ik wel dat er helemaal geen waarde word aangegeven bij de kwaliteit. Dat betekent dus dat je helemaal niets zou zien? Naar aanleiding van de tip van youriy ook nog de vraag hoe oud het AOP is en of deze nog wel voldoet. Is dit bv. een eengaats aansluiting, of nog een AOP met een radio en Tv aansluiting? Wellicht dient deze te worden vervangen. Indien nodig zal Ziggo dat kosteloos regelen.

Voer ook eens een fabrieksreset uit van de Humax. Maar vaak ligt het toch aan kabels en/of aansluitingen, al laat de sterkte een prima waarde zien. Maar dat zegt niet altijd alles. Loop wat allemaal genoemd is dus eens na.
Jopie66
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn AOP is ongeveer 4 jaar oud en heeft idd er. Tv en radio uitgang!
ik moet er wel bij zeggen dat ik allen televisie heb van Ziggo telefoon en internet zijn apart!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jopie66

Dan is deze dus wel aan vernieuwing toe. Bel dus even voor een monteur welke het AOP kosteloos zal vervangen. De monteur kan dan tevens de boel doormeten en controleren. Maar zorg wel dat de boel in huis verder op orde is, daar dit anders voor eigen rekening komt. Maar staat de Tv niet al te ver van het AOP af, kun je zelfs nog kosteloos een goede coaxkabel van Ziggo krijgen.

Lukt het niet via de helpdesk, dan kan een van de moderators nog wel wat voor je regelen.
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Kijk eens op het kanaal "Ziggo TV HD" of het probleem daar ook is.

Uitgelicht topic