Pemex

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Foutmelding CS9996

Dag,

Wij hebben gisteravond de mediabox next geïnstalleerd. Werkte toen, maar vandaag niet meer. Foutmelding CS 9996. Ook geen verbinding via wifi tot stand te brengen. Iemand een tip?

Pauline
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pemex
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dag Han,

Dank voor je reactie!

We hadden verschillende namen voor 2.4 en 5 Ghz en de wifi was prima. De laatste tip begreep ik niet (niet genoeg verstand van dit soort dingen). Toen maar een monteur langs laten komen en die heeft het opgelost. Nu willen jullie misschien weten hoe, maar dat heb ik niet helemaal begrepen. Iets met een extender waar de box het signaal van oppikte of zo??

Vervolgens toen ik de box aanzette weer geen verbinding. Nu melding CS9995. Zelf het juiste wifi netwerk opgezocht en toen werkte het weer. De nieuwe box werkt wel heel snel en fijn. Voice bediening ook erg fijn!

Bekijk in context

3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
---Zijn de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz gelijk?
Zo ja: zorg dat ze verschillend zijn en probeer de Next opnieuw te verbinden.

---Is de dekking van Wifi niet helemaal lekker en/of last van externe storingsbronnen?
Probeer dit te verbeteren.
Onderzoek Wifi met een Wifi Analyzer App op een Phone of Tablet:
Android iOS
En bekijk:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640

---Geen zin in gedoe met Wifi?
Sluit de Next met een UTP-kabel aan.

Gr Han
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Pemex, welkom hier!

Dit is natuurlijk geen lekker begin zo. Hoe staat het er nu voor? Heb je de tips van Han opgevolgd? We horen graag van je 🙂
Pemex
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dag Han,

Dank voor je reactie!

We hadden verschillende namen voor 2.4 en 5 Ghz en de wifi was prima. De laatste tip begreep ik niet (niet genoeg verstand van dit soort dingen). Toen maar een monteur langs laten komen en die heeft het opgelost. Nu willen jullie misschien weten hoe, maar dat heb ik niet helemaal begrepen. Iets met een extender waar de box het signaal van oppikte of zo??

Vervolgens toen ik de box aanzette weer geen verbinding. Nu melding CS9995. Zelf het juiste wifi netwerk opgezocht en toen werkte het weer. De nieuwe box werkt wel heel snel en fijn. Voice bediening ook erg fijn!

Uitgelicht topic