Marion17

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Foutcode CS1028 na reset

Sinds gisteren in het bezit van de Mediabox Next. Alles werkt behalve:


  • De tv gids ontbreekt volledig en daardoor kan ik niet opnemen;
  • Van programma wisselen duurt heel lang. Minstens een halve minuut voordat hij van NPO 1 naar NPO 2 gaat.

Met Ziggo gebeld en daar adviseerde men wachten tot vandaag.
Het probleem bestaat nog steeds.

Opnieuw gebeld. Geen oplossing en wachten tot woensdag ( 5 dagen! ). Het verhaal is dat ze vanuit Ziggo informatie moeten 'doorzetten'??

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe is het daar opgelost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hallo, ik heb een nieuwe mediabox next ontvangen en geïnstalleerd. Na een uurtje werkte hij, nu nog steeds. Dus probleem is opgelost.
De mediabox next met de foutcode CS1028 heb ik teruggestuurd. Deze dit niets meer, hij wilde steeds opnieuw downloaden maar bleef hangen totdat eee foutcode optrad. Daarna reageerde de mediabox nergens meer op.
De nieuwe mediabox next had meteen een software update en dat ging goed.
Bedankt voor jullie hulp, ik beschouw dit topic dan als gesloten.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u al eens geprobeerd de mediabox Next terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
De helpdesk geeft het al aan, Ziggo heeft soms wat problemen met het achterliggende registratieproces, even afwachten dus.
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Jan F. wrote:
Heeft u al eens geprobeerd de mediabox Next terug te zetten naar fabrieksinstellingen?


Dat heb ik gedaan maar nu doet hij helemaal niets meer en krijg ik de volgende opmerking CS1028: we kunnen de software niet updaten.
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Opnieuw met Ziggo gebeld en ze sturen een nieuwe.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is dit niet vreemd Be rt en Dave- ? Ook hier weer een Next zonder gids... !
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Sorry een nieuwe Next.

Staat hij al wel vermeld in mijn Ziggo > Producten dan tabblad Televisie.
Als hij hier niet tussen staat, is de Next nog niet geactiveerd.

Heb je ook een Connect Box erbij en hoe heb je hem geïnstalleerd.

Aangeraden eerst de Connect Box na 30 minuten de Next en 1 keer op UTP kabel aansluiten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Willem-A dit is heel vreemd maar 1 dag in bezit dus dit is een activatie probleem denk ik.

Morgen even navraag doen of er een storing in de EPG is bij een moderator
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem-A 2 opties die ik tot nu toe gezien heb.

Er blijft in de achtergrond iets hangen bij de activatie of met de koppeling van het abonnement, er lijken verschillende onderdelen die kunnen blijven hangen en dat maakt het lastig te vinden.

Of de Next is defect en daar lijkt net nu op met foutcode CS1028.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nu is er wel die foutcode, maar dat is gebeurt na een reset. Eerder was er geen gids, en vandaar ook de reset. En als ik dan meerdere keren zie dat de Guide niet laad...Vul maar in.
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Bedankt allemaal voor het meenemen. We wachten even af of de nieuwe het wel gaat doen. Deze box is ter vervanging van de XL die het gewoon goed doet.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Marion17, welkom op onze Community!

De CS1028 melding betekent dat de mediabox de juiste software niet kan downloaden. Het eerste wat ik daarom zou checken is de internetverbinding van de mediabox, hoe heb je deze aangesloten op internet?
Met een directe utp kabel op je Ziggo wifimodem (of op je eigen router als het modem in bridge staat) is het meest betrouwbaar.
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Goede middag,
Ik heb beide uitgeprobeerd en dat werkte beide niet.
Ik heb vandaag de nieuwe mediabox Next ontvangen en vraag me af of ik die nu direct kan aansluiten op moet ik nog wachten totdat er iets is 'doorgezet'?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Marion17 Als het goed is, zou de nieuwe Next direct moeten werken.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Je kunt de nieuwe meteen installeren hoor, zoals Be rt ook al zei.

En... werkt het? We zijn erg benieuwd!
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hallo, ik heb een nieuwe mediabox next ontvangen en geïnstalleerd. Na een uurtje werkte hij, nu nog steeds. Dus probleem is opgelost.
De mediabox next met de foutcode CS1028 heb ik teruggestuurd. Deze dit niets meer, hij wilde steeds opnieuw downloaden maar bleef hangen totdat eee foutcode optrad. Daarna reageerde de mediabox nergens meer op.
De nieuwe mediabox next had meteen een software update en dat ging goed.
Bedankt voor jullie hulp, ik beschouw dit topic dan als gesloten.
Marion17
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ps. Ik heb trouwens ook nog met een directe utp kabel geprobeerd maar dat hielp ook niet.
conhen

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb diezelfde error CS1028, en ook geresetnaar aanleiding van een lege guide. Ik denk dat het twee verschillende problemen zijn. De foutcode ontstaat waarschijnlijk vanwege het feit dat de ConnectBox bij mij géén dhcp server is (dat is mijn server, en niet de connectbox), en de clients daardoor ook niet de connectbox als DNS server krijgen toebedeeld, maar dus mijn server als DNS meekrijgen. Ik heb geen zin om mijn hele netwerk weer om te gooien (dat werkt ook niet voor een Domein-Controller omgeving). Dus ik ga proberen of ik dat vanuit de DHCP kant van mijn server kan organiseren. Ik meld me nog...

conhen

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

conhen wrote:

Dus ik ga proberen of ik dat vanuit de DHCP kant van mijn server kan organiseren. Ik meld me nog...


Nou, de router als main DNS server (of enige) plaatsen in mijn eigen DHCP server hielp dus niks. Ik heb toch maar even mijn DHCP uitgeschakeld, en de DHCP van de router ingeschakeld. Als je dan kijkt naar de netwerk info die clients krijgen zie je dat er een externe DNS server wordt toegekend, in plaats van het router IP. Slechte zaak Ziggo! Intern verkeer moet intern blijven! Toch werkte de firmware upgrade pas nadat ik inderdaad de Next op poort 1 had gezet. Op andere poorten krijg je niet de hernieuwde vraag: "vast netwerk of wifi?”. Dat is vreemd, want wat is nou echt het verschil tussen poort 1 en andere poorten…? niks dus, althans dat hóórt niks te zijn! Op poort 1, met de router als dhcp server lukt de firmware download dus wel. Kijk je daarna in de netwerkinstellingen, staat bij DNS ALLÉÉN maar een IPv6 adres vermeld, geen IPv4 (wat de meeste mensen thuis gebruiken). 

Uiteindelijk weet ik nog steeds niet wat exact de oorzaak is van het falen, maar dat de fout bij Ziggo ligt is we wel duidelijk. Apparaten horen formware te krijgen vi normaal publiek resolvable adressen, en dat is duidelijk NIET het geval...

 

J.B

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem gehad, Na terugzetten fabrieksinstelling kwam de box met de melding CS1028 na eerst de vraag gesteld te hebben Draadloos of via ethernet. daarna diverse keren opnieuw opgestart zonder resultaat. Ook geprobeerd direct met UTP aan modem geen oplossing. Modem opnieuw opgestart probleem opgelost.

Uitgelicht topic