AvM

Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

Foutcode 8040 op Mediabox XL

We kunnen sinds een aantal dagen geen programma's terug kijken via on demand.

Foutcode 8040, signaal en hoofdaansluiting zouden goed zijn (test via kanaal 750). 

Mediabox meer dan een minuut uitgezet, mediabox terug naar fabrieksinstellingen gezet. Beide niet de oplossing.

Er zijn de 11e door ziggo wel werkzaamheden geweest (volgens mailbericht van Ziggo, zal ergens aan kabels geweest zijn).

Iemand oplossing? Modem heeft hier niets mee te maken toch?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

  het is een wonder… alles doet het weer, ineens…. En ook nog een sms met contactinformatie voor het geval het bezoek van de monteur niet meer nodig is….

Dus. Maar goed. 

Het lag dus idd wss niet aan bekabeling etc. maar aan de werkzaamheden, ik denk dat er toch op afstand naar is gekeken….

We houden het nog even in de gaten, afkloppen etc; maar het lijkt voor elkaar.

 

Bedankt voor de snelle reacties en tips!!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @AvM 

Welkom op de Ziggo Community! Apart dat je plots helemaal geen programma's meer kunt bekijken via On Demand. Je bent al even goed aan de slag gegaan zie ik, jammer dat het nog niet geholpen heeft. Kun je eens een foto delen hier van je hoofdaansluiting? Ook ben ik benieuwd hoe lang de kabel is tussen de hoofdaansluiting en de Mediabox XL. Ik hoor het graag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
  

“Iemand oplossing? Modem heeft hier niets mee te maken toch?”


Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

Bedank voor jullie reacties, in kort;

-ik heb nogmaals mediabox van t stroom gehad

-ik heb het modem van t stroom gehad

-mediabox zat niet op netwerk, nu wel (denk ik, lastig te zien). Wifi.

-contact gehad met klantenservice, die heeft nog iets op afstand gedaan (refresh… nog iets). Signaal e.d. was goed begreep ik.

-signaalsterkte: goed (einde van die balk, tegen uitmuntend aan)

-signaalkwaliteit: uitmuntend (einde van die balk, tegen hemels aan  )

 

Maar het werkt nog niet 

 

kabel komt binnen in de meterkast, gaat via een splitter naar 1.modem en naar 2.wcd in de woonkamer. Er is niets aan veranderd (sowieso niet aan kabels of posities etc) maar ik denk dat ik nog even ga testen of rechtstreek aansluiten in de meterkast iets doet (dus even zonder de splitter). Ik doe ook even een andere kabel tussen muur en mediabox. Misschien biedt dat nog iets.

(dat laatste heb al eens eerder gedaan: soms valt t het geluid een seconde weg. heel irritant, hebben we al jaren, nieuwe kabel doet niets).

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“mediabox zat niet op netwerk, nu wel”

De mediabox XL nooit in een thuisnetwerk zetten of een Wifi of een UTP kabel verbinden met het modem, dan gaat er van alles mis in je netwerk en je internet verbinding.

De Mediabox XL heeft een eigen netwerk verbinding via de coax kabel met Ziggo en het internet voor gebruik van de apps.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de aanvullende info @AvM! Ik adviseer je net als @Be rt om de netwerkverbinding tussen de Mediabox XL en het modem weer uit te schakelen.

Het is inderdaad goed om Mediabox XL als test rechtstreeks aan te sluiten op de hoofdaansluiting en ook een nieuwe kabel te testen. Laat je weten wat de uitkomst van deze test is? 

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

update; 

-mediabox uit m'n netwerk gehaald

-uitgang aansluitingen mediabox en modem op de splitter omgewisseld

-andere kabel tussen muur en mediabox (had ik nog liggen)

-lange coax kabel geleend in de winkel (prettig met een neef achter de balie  ) en rechtstreeks aangesloten op de mediabox. 

Geen veranderingen; goed internet, geen on-demand. Bij het rechtstreeks aansluiten geeft de mediabox offline trouwens. Ik heb dan ook alleen tv gids vooruitkijkend, niet meer in het verleden. Dat heb ik bij de aansluiting via de splitter nog wel.

Ik heb nu ook gezien dat er een aantal zenders ‘niet beschikbaar’ zijn. O.a. Spike en Xite. ook bij de rechtstreekse aansluiting.

Veel geprobeerd en geen stap verder dus… …. Ik denk eigenlijk niet dat het aan aansluitingen of kabels of splitter pf wat ook binnenshuis (vanaf de hoofdaansluiting) ligt maar vermoed dat er bij de werkzaamheden van Ziggo hier in de buurt onlangs iets anders is aangesloten en we nu dus de aansluiting van een ander hebben(of zo).

Dinsdagmorgen staat de monteur op de stoep, hopelijk kan die verder helpen.

Er wordt door Ziggo gesproken over een eventuele versterker: heeft dat zin of beter weer het juiste signaal naar binnen zien te krijgen? Dat laatste lijkt mij namelijk (of beide).

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het signaal sowieso al niet goed binnenkomt, heeft een eigen versterker geen zin.

Meestal heeft een versterker pas zin als je meer dan 10 meter coax in totaal hebt, maar pas op, ook 20 meter kan makkelijk zonder versterker als je signaal flink sterk binnenkomt.

Daarom, als de monteur geweest is, eerst kijken hoe het signaal is op de Mediabox XL.
Je schreef al:
“-signaalsterkte: goed (einde van die balk, tegen uitmuntend aan)
-signaalkwaliteit: uitmuntend (einde van die balk, tegen hemels aan  )”

Beter kan niet en met een versterker wordt de Mediabox XL gegarandeerd overstuurt als de signaalsterkte een stuk in Uitmuntend komt en heb je nog meer problemen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Als je rechtstreeks ook zoveel problemen houdt, is de monteur de logische volgende stap, @AvM - ik heb er alle vertrouwen in dat hij het gaat oplossen! 

Laat je de uitkomst nog even weten?

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

  het is een wonder… alles doet het weer, ineens…. En ook nog een sms met contactinformatie voor het geval het bezoek van de monteur niet meer nodig is….

Dus. Maar goed. 

Het lag dus idd wss niet aan bekabeling etc. maar aan de werkzaamheden, ik denk dat er toch op afstand naar is gekeken….

We houden het nog even in de gaten, afkloppen etc; maar het lijkt voor elkaar.

 

Bedankt voor de snelle reacties en tips!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AvM TOP, veel kijkplezier gewenst.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Super, @AvM ! Mooi dat het plotseling toch is opgelost en je het ons nog even laat weten 

Uitgelicht topic