Bedank voor jullie reacties, in kort;
-ik heb nogmaals mediabox van t stroom gehad
-ik heb het modem van t stroom gehad
-mediabox zat niet op netwerk, nu wel (denk ik, lastig te zien). Wifi.
-contact gehad met klantenservice, die heeft nog iets op afstand gedaan (refresh… nog iets). Signaal e.d. was goed begreep ik.
-signaalsterkte: goed (einde van die balk, tegen uitmuntend aan)
-signaalkwaliteit: uitmuntend (einde van die balk, tegen hemels aan )
Maar het werkt nog niet
kabel komt binnen in de meterkast, gaat via een splitter naar 1.modem en naar 2.wcd in de woonkamer. Er is niets aan veranderd (sowieso niet aan kabels of posities etc) maar ik denk dat ik nog even ga testen of rechtstreek aansluiten in de meterkast iets doet (dus even zonder de splitter). Ik doe ook even een andere kabel tussen muur en mediabox. Misschien biedt dat nog iets.
(dat laatste heb al eens eerder gedaan: soms valt t het geluid een seconde weg. heel irritant, hebben we al jaren, nieuwe kabel doet niets).