Daisy Bosman-Du

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutcode 303

Ik zat gisterenavond heerlijk expeditie Robinson terug te kijken, zit er helemaal in en boem code 303 en kan op geen enkel apparaat meer verder kijken. En zelf nu is de code 303 nog van kracht, help.
12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Welkom Daisy Bosman-Duijker op de Ziggo Community een Klant Helpt Klant forum.

Code 303 is erg vervelend en welk apparaat zat je deze te kijken.
Betreft het een Media Box XL of Media Box Next kan je deze even 30 seconde tot een minuutje even uitzetten via de achterkant.

Zijn er nog meer problemen als je de 303 melding krijgt.
Ik heb hier de pagina Foutcode 303 hoe je dit beste kan oplossen.
Daisy Bosman-Du
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zat op mijn tablet te kijken, maar ook op mijn mobiel op 4G dezelfde melding.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Dan kan het zijn dat bij Ziggo een storing is, of het op dat moment tijdens uitzending erg druk is, dan kan de streaming moeilijk tot stand komen.

Gelukkig komt er wel dagelijks een moderator langs om dit probleem te noteren en door te zetten. Als je dit vaker hebt dan moet er gekeken worden naar de verbinding in huis.
Slompie

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is nu 8.48 uur. Ik denk niet dat het nu druk is. Ik wil Robinson kijken en krijg ook 303. Op tablet en smartphone.
H-Dirk

Level 1
  • 63Posts
  • 8Oplossingen
  • 14Likes
Daisy Bosman-Duijker Slompie Klinkt alsof jullie verbinding maken via een IPv6 verbinding qua de wifi.

4G zou gewoon moeten werken wat voor mij klinkt als een Storig bij ziggo! Wacht het voor vandaag even af. is het vanavond nog steeds zo? laat het ons dan even weten!

-Dirk
Daisy Bosman-Du
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt iedereen, maar ben nu maar op anders aan het terug kijken. Want tot op heden, blijft de code 303 van kracht.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Daisy, deze foutcode komt nogal eens voor op Android apparaten in combinatie met IPv6. Mijn collega Thijs heeft hier een uitgebreid item over geschreven, inclusief de stappen die je uit kunt voeren om het op te lossen:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Foutcode 303? Lees een mogelijke workaro...

Werkt dit bij jou ook?
Slompie

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb geen IPv6 verbinding. Is gecontroleerd. Ziggo heeft fout doorgegeven, gaat eraan werken.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Slompie wrote:
Ik heb geen IPv6 verbinding. Is gecontroleerd. Ziggo heeft fout doorgegeven, gaat eraan werken.

Jouw modem heeft wel degelijk een IPv6 verbinding, kijk nog eens naar de link in mijn vorige bericht en volg de stappen die daarin beschreven staan.
Slompie

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Op ipv6 site staat dat mijn verbinding prefers ipv4, dat concers them. Moet het met mijn internet aanbieder opnemen. Dat is Ziggo. Wat te doen. Ps ben digibeet!
Slompie

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat van volgen stappen uit vorige topic Mark snap ik niet.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Makkelijker dan dit kan ik het ook niet omschrijven. 😞 Als je hierbij hulp nodig hebt, vraag een familielid, buurman of kennis.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Uitgelicht topic