Stanleyvw

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Foutcode 1150 (refurbished Mediabox XL )

Hier mijn probleem en vraag.
Heb eergisteren mijn samsung mediabox xl ontvangen.
Vandaag de speler aangesloten en het enigste wat ik te zien krijg is foutcode 1150 ( interne hd fout ).
Ik gebeld met ziggo en ook hun konden hem niet op afstand formateren/ repareren.
Het is toch echt van de zotte dat als je je abbo veranderd vanwege dat je ook netflix wil dat je dan een 2de handse mediabox opgestuurd krijgt.
Had het al in de gaten toen ik de doos open maakte want het zegel was verbroken.
Je betaald genoeg voor internet en televisie en dan verwacht je niet dat Ziggo mensen 2de hands spullen leveren.
Ik moet nu wachten tot woensdag want dan heeft de monteur pas tijd en of hij gelijk een nieuwe speler mee zou nemen konden ze niet zeggen. zo niet moet ik weer 5 werkdagen wachten.
Nou ik ben blij met ziggo hoor. not
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stanleyvw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo vandaag de nieuwe box ontvangen. en ja jullie raden het al er is weer een probleem. 1 uur met ziggo aan de lijn gehangen en het blijkt weer een refurbished model te zijn. Ik stuur nu alles terug en heb weer mijn oude abbo genomen. Dacht dat ik nu eindelijk een nieuwe box zou krijgen maar helaas krijg ik weer een oud ding wat afgedankt was bij een ander. schandalig hoe ziggo met zijn klanten om gaat. Had wel een lieve vrouw aan de telefoon en die heeft ook alles geprobeerd dus aan haar ligt het zeker niet.
Dus nu heb ik al 2 weken maar 1 kaartje omdat de andere was geblokkeerd en ik heb 2 mediaboxen die niet werken.
Ziggo doet zijn vaste mensen wel eer aan, nieuwe mensen krijgen nieuwe boxen en bestaande klanten krijgen de troep van een ander.
Ik vind dat de vrouw die mij vandaag geholpen heeft minimaal een bloemetje moet krijgen van ziggo.
nou nu maar even winkel en alles terug sturen

Bekijk in context

9 Reacties 9
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste Stanleyvw,

Welkom op de Community. Dit is een klant helpt klant forum. E zijn ook moderators van Ziggo, maar die zijn er niet altijd.

Heb jij de MXL al uitgezet via de knop op de achterkant. Zo nee, probeer dat. Mocht je een internetkabel hebben aangesloten, haal die er ook uit. Laat hem dan minimaal even 10 minuten uit staan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Stanleyvw Is het al gelukt met de tips van Beeblebrox?

Ziggo moderators komen minstens eens in de paar werkdagen langs in ieder topic en kunnen diep in het systeem kijken en misschien zien welke monteur met welke materialen naar je toe komt.
Stanleyvw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee helaas is het niet gelukt. hij blijft zeggen dat hij een probleem heeft met de hardeschijf.
Wordt dus gewoon weer wachten op de monteur van ziggo.
Veel reclame maken en je klanten 2de hands spullen leveren. erg slecht van ziggo.
Ziggo heeft geprobeerd om via afstand mijn hd te formateren maar ook hun lukte het niet.
Dus ik wacht woensdag wel af
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Jammer om te lezen dat je eerste ervaring met onze diensten niet goed zijn door onze fout. En dat is een understatement, want zo'n hard disk error mag niet voorkomen. We testen alle uitgaande boxen uitvoerig. Wij leveren een goede box in bruikleen, dat is de deal. Daar houden wij ons nu niet aan en dus moeten we actie ondernemen en dat zijn we aan het doen. Laat je ons weten hoe het monteursbezoek woensdag afloopt?
Stanleyvw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Anne H Ziggo.
Nou de monteur is geweest.
Box is overleden dus krijg weer een nieuwe.
Maar nu het meest schandalige van ziggo en waar ik dus erg pissig over ben.
Ik heb momenteel 2 smartcards van ziggo ( 1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer ).
De monteur was de woning nog niet uit of 1 smartcard kreeg een E16-4 melding
Ik bellen met ziggo en niemand die het kon oplossen.
Heb 2,5 uur aan de foon gehangen met wel 10 medewerkers en niemand die het probleem kon oplossen.
Ik zit nu dus met een mediabox die niet werkt en een smartcard die niet werkt.
Schandalig dat Ziggo zo met mensen omgaat.. gewoon lekker de smartcard afsluiten terwijl de rest niet eens werkt.
Alle opties die de helpdesk aanboden hebben niet geholpen want de smartcard werkt nog steeds niet.
Dus ik heb nu geen mediabox en ook een smartcard minder........ BEDANKT ZIGGO
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Helaas was de Mediabox XL niet op voorraad bij de monteur. Hij laat een nieuwe sturen via de post. Dat is goed ingeregeld door de monteur. In ons systeem heb je al een tijdje 1 Mediabox XL en 1 Smartcard actief staan. De oude situatie was 2 smartcards. 1 smartcard heb je op verzoek laten vervangen door de bestelling van de Mediabox XL.

Door de voorbereidende wijzigingen in het systeem - dit is nodig voor het omruilen van de box - wordt de activatie van al je smartcards automatisch nagelopen. Het lijkt erop dat 1 smartcard die al gedeactiveerd had moeten zijn dus tijdens het bezoek van de monteur gedeactiveerd is geraakt. Ik heb je geprobeerd te bellen om de serienummers van de smartcards door te nemen.
Stanleyvw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Anne H Ziggo

Was vandaag aan het werk en zag pas later dat ik gebeld was. Helaas kon ik niet terug bellen want het was een anoniem nummer. Dus als ik het goed begrijp wordt er 1 kaartje geblokkeerd zodra ik de mediabox xl heb. Het was mooi geweest als dat niet was gebeurt want de mediabox staat in de woonkamer en in 2 kamers hangt er een tv. nu raak ik dus 1 kaartje kwijt en moet ik het andere kaartje delen met 2 slaapkamers. Kreeg net bericht dat ik morgen weer een andere mediabox krijg. ik ga mijn vingers kruisen als ik hem aansluit. Ik laat het weer weten.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Na het weekend zijn wij moderators er weer. Ik lees dan graag hoe de nieuwe box bevalt, het zat je al tegen dus dikke kans dat het nu in 1 keer goed gaat! Als dat allemaal in orde is gaan we nadenken over een oplossing voor de andere tv's. Ik ontvang alvast graag via privébericht de smartcard nummers.
Stanleyvw
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo vandaag de nieuwe box ontvangen. en ja jullie raden het al er is weer een probleem. 1 uur met ziggo aan de lijn gehangen en het blijkt weer een refurbished model te zijn. Ik stuur nu alles terug en heb weer mijn oude abbo genomen. Dacht dat ik nu eindelijk een nieuwe box zou krijgen maar helaas krijg ik weer een oud ding wat afgedankt was bij een ander. schandalig hoe ziggo met zijn klanten om gaat. Had wel een lieve vrouw aan de telefoon en die heeft ook alles geprobeerd dus aan haar ligt het zeker niet.
Dus nu heb ik al 2 weken maar 1 kaartje omdat de andere was geblokkeerd en ik heb 2 mediaboxen die niet werken.
Ziggo doet zijn vaste mensen wel eer aan, nieuwe mensen krijgen nieuwe boxen en bestaande klanten krijgen de troep van een ander.
Ik vind dat de vrouw die mij vandaag geholpen heeft minimaal een bloemetje moet krijgen van ziggo.
nou nu maar even winkel en alles terug sturen

Uitgelicht topic