atty.van.delden

Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Fout na omzetting analoog naar digitaal

Na wijziging analoog naar digitaal staat rechtsboven de melding EXT 1. Hoe krijg ik die melding weg?
Hij staat er sinds gister. Nadat de monteur weg was zag ik het staan....
Atty van Delden
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
honda

Level 4
  • 842Posts
  • 10Oplossingen
  • 20Likes
Motorboot wrote:
atty.van.delden wrote:
Dit is het geopende klepje van de AB oude Philips TV
Ik heb "ergens" gelezen: klikken op het knopje rechtsboven. Daar zou een plusje op staan, maar er staat een kruisje....
Op álle knopjes geklikt: NIKS veranderd. Nog steeds EXT1 in de rechterbovenhoek, dat ook blijft staan als de TV via het Humax-kastje en je een zender zoekt (en vindt).
We blijven bezig, hè?
Het is onze eer te na...
Atty.


Naar mijn idee bedoelen ze het knopje bovenaan, de tweede van links. Mogelijk gebeurt er iets als je die voor een paar seconden vasthoudt. Maar volgens heb ik die ook al geprobeerd. Ben alle toetsen bij langs gegaan.
het is inderdaat het tweede knopje links boven want daar staat ook het + je deze knop moet je dus gebruiken.dan moet het probleem opgelost zijn als deze knop goed werkt.
zet de tv op ex en druk dan de + knop dan moet als het goed is de tekst ex verdwijnen.:clown: vrg honda

Bekijk in context

137 Reacties 137
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is een ingang van je TV die je gebruikt, in de TV instellingen kun je een uitgang kiezen.

Welke TV heb je?
Graag merk model nummers letters, anders wordt het blind gokken hoe je dit weg krijgt.
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Het is een heel oud toestel. Hoe oud weet ik niet: het is een krijgertje.
Dit staat voor op het instructieboekje:
Philips 22 C 922
Meer gegevens heb ik niet.
Alvast veel dank!
Atty van Delden
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het enige wat ik kan verzinnen is op de afstandsbediening een keer de source knop indrukken of AV knop.

Ik kan bij Philips niets meer vinden over dit toestel, misschien is er nog iemand anders die hier langskomt die je verder kan helpen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zit er op EXT1 iets aangesloten, een videorecorder o.i.d.?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Of de Digitale ontvanger?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Of de Digitale ontvanger?

Dan zou die dus met SCART aangesloten zijn en dan pakt de TV dus automatisch de digitale ontvanger en is goed, anders stond er HDMI-1 o.i.d..
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag atty.van.delden

Om die melding weg te krijgen dien je vaak een of enkele keren op de I (Informatie toets) te drukken. Soms komt er eerst nog wat bij te staan, maar na een paar keer drukken op deze toets is/zijn de melding(en) weg.

En nee, N.N., er staat niet altijd de melding HDMI. Eerder werd vaak alleen Ext 1, 2 etc. aangegeven, of zag je de melding AV1, 2 etc. Dat wil niet zeggen dat de decoder ook echt middels HDMI is aangesloten. Maar nu is er waarschijnlijk op de I toets gedrukt.
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Ja, er is een heel oude Videorecorder 2000 op aangesloten.
Philips VR 2023.
Er brandt een heel klein rood lampje.
Maar in de (Duitse) handleiding staat niet hoe ik de Video-recorder afsluit.
Stekker eruit, maar welke. Ik durf ze niet allemaal te proberen.
Misschien is dan de melding EXT1 verdwenen.
En er staat een klein Ziggo-kastje. Die regelt w.s. de "digitaliteit"....
De monteur bleef niet lang genoeg om hem alles te kunnen vragen.
Die vragen had ik trouwens toen ook nog niet!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
atty.van.delden

Zie mijn vorige reactie.

Het heeft niets van doen met andere aangesloten apparaten. Als je de melding ziet als de decoder word gebruikt, betekent dat dus dat deze op de Ext 1 aansluiting is aangesloten.

Dat geeft de Tv even aan. Maar blijft het staan is er waarschijnlijk per abuis op de I (informatie toets) gedrukt en dan blijft het vaak in beeld staan. Je dient dus 1 of wellicht enkele keren op de I toets van de afstandsbediening van de Tv te drukken. Soms komt er eerst nog wat info bij te staan, maar na een paar keer drukken zal ales uit beeld zijn verdwenen.


Dat kleine Ziggo kastje is de digitale decoder, een Humax 5500c. Via die decoder kijk je nu.
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Ik ga het even proberen.
U hoort van mij.
Ik krijg eerst de melding HUMAX, daarna het programma.
Ik ga ook de zenders controleren, want beneden, op de "echte" (!) TV zijn meer zenders.
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Er ontbreken een aantal zenders:
22 BBC first staat nu op 61 = BBC One
24 Kitchen: Keek ik toch nooit
28 History: Jammer
791 Secret Circle: Keek ik ook nooit

Nieuw: 41 Lokale TV Assen
42 RTV 1
47 RegioTV
800 Netwerkonderhoud
978 Ziggo TV On Demand


@ Be rt: Waar zit de Source-knop en of de AV-knop?

@ Willem-A: Ook bij 10 keer klikken op de I (Informatieknop) helpt niet om de melding EXT1 weg te krijgen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De zender die u te zien krijgt zitten in het Kabel-TV-pakket (https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/) die zijn inderdaad anders dan die u via een andere mediabox kunt zien.

Komt de melding EXT1 ook weer terug als u de TV helemaal uitzet en daarna opnieuw aanzet?
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Geeft niks, ik noteerde het alleen omdat het veranderingen waren.

Wat ik wel mis: Zendernummers van 74 t/m 502, wat ik vooral jammer vind van zendernummer 501 NPO Nieuws en nummer 502 NPO Politiek.

Nu nog de verwijderen melding EXT1!

Atty
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
atty.van.delden wrote:

Wat ik wel mis: Zendernummers van 74 t/m 502, wat ik vooral jammer vind van zendernummer 501 NPO Nieuws en nummer 502 NPO Politiek.

Dan zijn zenders uit het digitale pakket, die had u eerder niet ook niet analoog. U krijgt met het nieuwe kastje de zenders die u eerder analoog had plus wat extra's. Als u hetzelfde pakket wil hebben als beneden, dan dient u een tweede mediabox te huren.
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Ja dat klopt. Maar "beneden" had ik die zenders wel. Ik keek daar al digitaal.
Jammer dat ze niet "boven" geïntegreerd zijn. (Sinds van analoog --> digitaal).
Dat is nu toch óók digitaal?

Atty
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
atty.van.delden wrote:

Dat is nu toch óók digitaal?

Ja dat klopt, maar er blijft een verschil tussen het pakket Kabel TV en het pakket digitale TV. Zie daarvoor de link die ik u heb gegeven.
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
(https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/)
Gezien. Tamelijk onduidelijk. Ik geloof dat deze lijst idd "beneden" te zien is.
En ik zie nog geen verschil tussen: pakket Kabel TV en het pakket digitale TV.
Het kan me niet zoveel schelen: ik kan niet alles bekijken! En er zitten zenders bij die mij hele
maal niet interesseren....
Máár: ik ben een compleetheidsmaniak.
Mijn beroep was 40 jaar (+ vele jaren vrijwilligerswerk, o.a. in de Patiëntenbibl.:frowning2: van het UMCG) bibliothecaris/documentalist.
Ik documenteer van alles.... Zo compleet mogelijk. (Ik word soms moe van mijzelf als 80-jarige...).

Ik heb de TV herhaaldelijk uitgezet in de hoop dat de melding EXT1 verdwenen was.
Maar neen....
Ik vind het toch zó gek dat jullie deskundigen van Ziggo hier geen antwoord op weten.
Ik ga Patrick, de monteur door Ziggo ingehuurd, hiermee niet lastig vallen.

Atty
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
atty.van.delden

Het is een TV onderdeel wat dit laat zien, dat is wel duidelijk.
Helaas zijn er duizenden verschillende TV's en is er van deze TV geen documentatie meer op het internet te vinden.
Althans niet onder deze gegevens: Philips 22 C 922

Staan er achter op de TV boven het serienummer geen andere aanwijzingen?
atty.van.delden
Topicstarter
Level 4
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Ja, duizenden soorten TV's. Net als nu al die soorten smartphones. Alleen al van Samsung zijn er honderden!
Ik heb een 6 jaar oude Samsung Galaxy Note 2 en ik kan er alles mee doen. Wordt echter niet meer geupdate.
Ik vrees dat ik de TV niet van z'n plaats krijg om er achterop te kijken. Het een TV met zo'n toeter. Loodzwaar.
Ach, laat maar: genoeg zenders....

Alleen nog die melding EXT1. Die vind ik vervelend.

Atty

Uitgelicht topic