vanaanholt

Level 3
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

foto.hema.nl niet bereikbaar via WIFI, wel via Mobiel data

Goedendag, ik probeer al enkele dagen de website van foto.hema.nl te bereiken maar dat lukt niet.  Geeft time out op alle apparaten die via mijn wifi lopen (android, windows etc).Als ik het via mijn mobile data van de telefoon probeer dan gaat het goed.  Heeft niets te maken met security, fire wall of zo in mijn omgeving wat die zijn op elk platform verschillend. ( maar heb ze toch maar allemaal uit en aan gehad voor de zekerheid).

Via een trace in mijn modem (Ziggo connect) zie ik dat het proces stopt bij stap 13  waarbij IP 185.170.94.174 doorstuurt naar 77.222.70.46.  Dit blijkt Equinix in Enschede te zijn met Virtu Secure Webservices BV ook op datzelfde adres.  Bedrijf geeft aan dat ik dit bij Ziggo moet melden omdat dit bedrijf niet verantwoordelijk is voor IP blokkade. 

 

Help!!!!  Hoe kom ik hier doorheen? Heb helpdesk van Ziggo (nog) niet gebeld omdat ik verwacht dat ik dan het modem moet resetten ( al 4 x gedaan) etc.  Dit gaat wat slagen dieper dus wie kan hier hulp bieden?  

8 Reacties 8
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Via de oranje knop mail kun je mail contact leggen met Abuse.

vanaanholt
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Maar elk apparaat heeft toch een ander ip address?  Ik heb 7 verschillende apparaten dus dan zouden die allemaal op een blacklist moeten voorkomen.  Maar ook via mobile data kan ik wel bij de juiste webserver komen. Die ziet toch ook mijn IP address?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien dat anderen op de community uw vraag kunnen beantwoorden. Omtrent de werking van Abuse heb ik te weinig kennis om u verder te helpen. Via mail is de snelste en meest directe weg voor zover mij bekend.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
vanaanholt wrote:

Maar elk apparaat heeft toch een ander ip address?  Ik heb 7 verschillende apparaten dus dan zouden die allemaal op een blacklist moeten voorkomen.  Maar ook via mobile data kan ik wel bij de juiste webserver komen. Die ziet toch ook mijn IP address?

Intern wel ja. Maar je interne adressen worden allemaal vertaald door je modem naar 1 extern IPv4 adres (NAT). Dus vanuit het internet gezien hebben je apparaten hetzelfde IP.

Overigens werkt de door jouw genoemde site hier gewoon, terwijl een trace ook doodloopt zoals jij beschrijft, dus ik denk dat dat niet zoveel zegt in dit geval.

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
vanaanholt wrote:

...Geeft time out op alle apparaten die via mijn wifi lopen (android, windows etc).Als ik het via mijn mobile data van de telefoon probeer dan gaat het goed.  He.

vanaanholt wrote:

Maar elk apparaat heeft toch een ander ip address?  Ik heb 7 verschillende apparaten dus dan zouden die allemaal op een blacklist moeten voorkomen.

 

Het IP-nummer dat u ‘naar buiten’ gebruikt, is voor alle apparaten ‘binnen’ op uw netwerk/wifi hetzelfde.

Als u via uw provider ( mobiele data ) verbinding maakt, gaat dat ‘via’ uw provider en die heeft natuurlijk een ander IP-nummer.

Edit: Ik zie dat @efok ook net op het zelfde moment een berichtje met deze strekking heeft geschreven.

vanaanholt
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor jullie reactie. Jullie hebben alle 2 natuurlijk gelijk.  Had ik zelf ook moeten  bedenken.

Probleem is in behandeling bij Ziggo op dit moment dus ik wacht maar even af wat daar uitkomt.

Voor mijn begrip: is het IP nummer ( via WIFI en LAN) wat naar buiten gaat gelijk aan het IP nummer van de ZIGGO connect box? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @vanaanholt

Welkom op de Community!   Ik zie dat ik als mosterd na de maaltijd aan kom zetten en dat de juiste acties al zijn uitgezet.
Super @KBX458, @efok, @Pasi en @hanh dat jullie zo hebben mee gedacht! 

Uitgelicht topic