John Ho

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Folders verdwenen in Outlook

Sinds vorige week zijn er in mijn ziggomail en outlook een aantal folders achter postvak in verdwenen. Ook zijn er een aantal nieuwe folders zichtbaar zoals spam en prullenbak. Navraag bij de helpdesk van Ziggo levert tot 3x toe niets op. Heeft iemand een gelijke ervaring of, liever nog, een oplossing voor dit probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Goedemiddag John Ho

Welkom op de Ziggo Community! Bij IMAP is de webmail is altijd leidend. De inhoud hiervan wordt via IMAP 'gespiegeld' richting je e-mail programma. Wijzigingen zijn direct overal zichtbaar. Nu je mail 'plots' is verdwenen zit ik mij ook achter mijn oor te krabben. Ik heb echt geen idee hoe dit kan, zonder dat je zelf (of een programma) hiertoe opdracht hebt gegeven.

Ik zie dat je twee @ziggo.nl e-mailadressen hebt, heb je dit probleem ook met je het e-mailaders van je partner? Staan hier de mappen die je zoekt?

Het vervelende is dat wanneer e-mail is verwijderd dit ook voor mij is 'verdwenen'. We kunnen dit op geen manier terughalen, of achterhalen wat er is gebeurd. :disappointed:

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt erop dat je IMAP gebruikt.

Kun je eens in de webmail kijken of je daar wel je oude mappen ziet of dat het gelijk is aan wat je in Outlook ziet?

Misschien zijn de folders in een andere map nog te zien?
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bert,
Ik gebruik inderdaad Imap. De webmail ziet hetzelfde uit als outlook (alleen is dei in het engels).
Ik heb al via webmail en outlook een nieuwe folder aangemaakt en dat lukt prima. Ik heb ook al alle folders doorgelopen maar daar staat niets.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hier speelt dit geintje ook, maar ik had er geen last van, omdat ik deze box bijna nooit gebruikte.

Maar ineens is iets omgezet in de mailserver en alles ligt overhoop, dat is geen werken.

Hier 41.000 meldingen in Outlook met IMAP: Problemen met synchronisatie (alleen deze computer)

19:38:59 Versie van synchronisatieproces 16.0.8827.2131
19:38:59 Synchroniseren van postvak XXXXXXXX@ziggo.nl...
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Drafts synchroniseren
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Postvak IN synchroniseren
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Prullenbak synchroniseren
19:38:59 Fout bij het synchroniseren van de map
19:38:59 [8004DF03-0-0-560]
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Concepten synchroniseren
19:38:59 Fout bij het synchroniseren van de map
19:38:59 [8004DF03-0-0-560]
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Sent synchroniseren
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Trash synchroniseren
19:38:59 Serverwijzigingen in de map Spam synchroniseren
19:38:59 Gereed


Ik ga het bij een Ziggo moderator wegleggen, want ineens verdwijnende mappen en ineens alles in het Engels in Outlook is geen normale actie van een mailserver.
Zij zullen morgen reageren.
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bert,
Alvast dank voor deze actie. Ik ven benieuwd naar de reactie van ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Staat er bij jouw ook iets in Outlook onder Postvak uit van het bewuste mailadres: Problemen met synchronisatie ?

Zo ja, kun je dat hier plaatsen?
Wel even het eerste deel van je mailadres XXXXXX@ziggo.nl vanwege dit open forum.
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bert,

Mijn postvak uit is leeg en 0 KB groot
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik bedoel de map onder het Postvak uit, die heet: Problemen met synchronisatie.
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die map zie ik bij mij niet staan. Er staat wel;
Postvak IN
Drafts
Sent
Trash
Concepten
Deleted Messages
Postvak UIT
Sent Messages
Spam
vervallen
Zoekmappen
Achter Postvak IN had ik een heel aantal submappen aangemaakt waarvan het grootste deel nu is verdwenen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ook niet in Outlook? Dan heb ik een andere versie denk ik, Outlook 2016.
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik gebruik Outlook 2016.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan wordt het wachten op een Ziggo moderator die in het systeem kan kijken.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Goedemiddag John Ho

Welkom op de Ziggo Community! Bij IMAP is de webmail is altijd leidend. De inhoud hiervan wordt via IMAP 'gespiegeld' richting je e-mail programma. Wijzigingen zijn direct overal zichtbaar. Nu je mail 'plots' is verdwenen zit ik mij ook achter mijn oor te krabben. Ik heb echt geen idee hoe dit kan, zonder dat je zelf (of een programma) hiertoe opdracht hebt gegeven.

Ik zie dat je twee @ziggo.nl e-mailadressen hebt, heb je dit probleem ook met je het e-mailaders van je partner? Staan hier de mappen die je zoekt?

Het vervelende is dat wanneer e-mail is verwijderd dit ook voor mij is 'verdwenen'. We kunnen dit op geen manier terughalen, of achterhalen wat er is gebeurd. :disappointed:
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Folkert,

Het mailadres van mijn partner lijkt normaal maar wordt niet veel gebruikt. De verdwenen mappen staan hier niet in.
De verdwenen mappen zaten op verschillende niveaus (submap in submap) maar zijn niet allemaal verdwenen. Wat ik vreemd vind is dat in dezelfde periode mappen bij zijn gekomen (Spam en Prullenbak) in de webmail en outlook zonder dat ik hiervoor actie heb ondernomen.
Ook had een collega van mij een gelijkaardig probleem met zijn Ziggo account maar dit is sinds zaterdag weer als vanouds.
Ik heb eerder gebeld met de helpdesk en daar is mij een PST-file van (inmiddels) twee weken geleden toegezegd. Begrijp ik dat die er niet is?
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi John,

Balen dat de verdwenen mappen niet in het account van je partner staan. Ik had stiekem de hoop dat er per ongeluk iets was omgewisseld.

De mappenstructuur zoals je beschrijft heeft altijd zo bestaan in de webmail. Wel ben ik erg benieuwd wat er gebeurd is met je collega en wat er aan onze kant gedaan is om dit te herstellen. Als je toevallig de adresgegevens van je collega hebt, mag je die via een privébericht sturen. Dan kijk ik voor je.

Wij hebben geen .pst-bestand. Dit bestand wordt aangemaakt door Microsoft Outlook lokaal op je pc. Misschien heb je zelf dit bestand nog?
John Ho
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Folkert,

Hoe kan ik je een privébericht sturen?
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Goedemorgen John, je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
John Ho Je kan nog eens testen of je lokale pst file(s) corrupt zijn, hier zijn diverse gratis tools voor beschikbaar bv:

https://www.easeus.com/data-recovery/office-recovery-software/free-pst-recovery.htm
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb precies hetzelfde. Een heel aantal subfolders zijn ineens weg. De helpdesk medewerker wist niet eens dat subfolders onder de inbox aangemaakt konden worden....En hulp bieden kon hij al helemaal niet. Ik gebruik outlook 16, en als ik naar de pst file kijk zijn de folders daar ook uit verdwenen. Weet iemand een oplossing?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Basd Als je het hebt over .pst en Outlook 2016, dan heb je het over POP3 protocol.
Hiermee haal je zelf alle mail binnen en beheer je het volledig zelf.
Hier kan Ziggo niet aankomen.

Hier wat mogelijke oplossingen:
https://support.office.com/nl-nl/article/outlook-gegevensbestanden-pst-en-ost-herstellen-25663bc3-11ec-4412-86c4-60458afc5253

https://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-reliable-outlook-pst-file-repair-tools

Uitgelicht topic