Joycedebeer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra poort openen

Ik wil graag via internet in mijn router een extra poort openen, het probleem is dat dit niet lukt.
al contact gehad met ziggo zelf, zei hebben wat omgezet in mijn router maar als nog kan ik geen poort openen.
8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Welkom Joycedebeer op de Community.

Dit is een Klant Helpt Klant forum en we willen je graag op weg helpen.

Wat voor modem gebruik je, is dat enige aansluitpunt voor internet, of zit er een Router achter.
Kan je iets meer vertellen over de aansluitingen eventueel foto, dan kunnen we je op weg helpen.
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Er staat wel erg weinig informatie in je uitleg. Hiermee kan niemand je een zinnige oplossing/opmerking geven. Belangrijk is om e.e.a. zo duidelijk/uitgebreid mogelijk te omschrijven.

B.v. welke model/type router, welke poort, foutmelding.....?
Joycedebeer
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een connectbox, ook zit er nog een router tussen maar hier hoef ik geen extra poort meer op
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
De Connect Box heeft 4 poorten, als de laatste 2 in Bridge modus staan dan kan je maar 2 poorten van de Connect Box gebruiken de laatste 2 zijn uitgeschakeld. Als je alle 4 de poorten wilt gebruiken, kan je deze in de connect box openstellen.

*moderator aanpassing. Onjuiste informatie doorgehaald*

Ik weet weinig van de Bridge Modus, misschien dat andere betere tips hebben om je op weg te helpen.

Enige wat ik je wel kan geven is handleiding van de Connect box om te kijken of je er zelf uitkomt om de Bridge modus uit te zetten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de Connect box al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Dit om mogelijk de nieuwe software op te halen waardoor je port forwarding kunt toepassen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
xGarfieldx-Dave - Joycedebeer wil graag via internet in de router een extra poort openen, dat wil zeggen dat er port forwarding toegepast moet worden in het modem, dat wil zeggen dat er één van de 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten toegang van buiten kan krijgen om data, door het modem, naar de router of een computer/laptop/telefoon/tablet te kunnen brengen of op te halen.

Dit is wat jij bedoelt xGarfieldx-Dave
De Connect box heeft 4 UTP poorten.
Als het modem in bridge staat, is alleen 1 UTP uitgang actief.
Als het modem in router mode staat zijn alle 4 de UTP poorten actief.
De UTP poorten zijn niet apart in te stellen in het modem.

Bridge modus is hier niet aan de orde.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dank je Be rt :blush:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Joycedebeer, welkom hier!

Top dat je hier je vraag stelt, want er is hier genoeg kennis aanwezig. Laat je nog wat van je horen? Dan gaan we aan de slag.

Uitgelicht topic