junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes

Extra Mediabox XL melding 8099 "thuisnetwerk niet vinden" terwijl aangesloten via MoCa

Nieuwe uitdaging!

Mijn Extra Mediabox geeft iedere keer, nadat hij is gereset voor de EPG/software, direct na het aanzetten een melding dat hij het thuisnetwerk niet kan vinden (code 8099), waarna hij overigens wel gewoon werkt.

De Extra Mediabox is niet aangesloten op een thuisnetwerk en verbind met de hoofdbox obv. Moca, volgens het schema bij vraag 5 in dit topic. Ik maak überhaupt géén gebruik van een thuisnetwerk, alles daaromtrent staat dan ook uit op de hoofdbox. Ook staat de WiFi (2,4 én 5) uit op de hoofdbox, en dat houden we ook zo... geen netwerkmogelijkheden dus, behalve de kabel. Op de Extra mediabox heb ik uiteraard ook alleen het verbinden via MoCa gestart.

Ik vermoed dat de software een beetje buggy is, want dit probleem doet zich voor sinds de laatste update. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Ps Vragen "hoe is het aangesloten?" en "hoe zit het met AOP/bekabeling?" snap ik, maar dat is binnenshuis inmiddels echt allemaal 1000% in orde en ja, ik heb ook al een paar x een fabrieksreset van beide boxen gedaan. :sunglasses:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Schiet mij maar lek :wink: ...voor het eerst een paar dagen achter elkaar geen rare meldingen gezien op de Extra Mediabox. Wat ik gedaan heb? Helemaal niks!

Bekijk in context

28 Reacties 28
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Overbodige vraag misschien, zo te zien heb je er zelf al wel wat verstand van, maar heb je deze pagina al doorlopen? https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-8099/
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Dank voor de link EnergieBoy! Dit: "Je probeert op je Extra Mediabox XL met On Demand, Movies & Series of Ziggo Replay een film of serie te kijken." ...ziet er niet uit als wat ik ervaar, ik zie de foutmelding slechts heel even voorbij komen nadat ik de Extra box aanzet en daarna doet alles het gewoon.

Of ik er verstand van heb dat weet ik niet, maar ik leer wel snel en heb ook een beetje affiniteit met I(C)T... dat helpt denk ik. :wink:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Nou ja, dan leren we samen 🙂
Had nog nooit van MoCa gehoord en nu opeens 2 mensen op de Community die daar last mee hebben en ook nog met een extra mediabox. Wel fijn dat je extra box het daarna gewoon doet, dat is natuurlijk een + puntje, maar de melding is lastig.

Nu hoop ik eigenlijk stiekem dat er iemand komt die daar wel een oplossing voor heeft :blush: :sunglasses:
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Dat hoop ik ook EnergieBoy!
Ik zit me in te lezen en kom best veel foutmeldingen tegen bij MoCa koppelingen, maar die zijn vaak al van jaren terug en hebben wél met replay etc. te maken of met de tussenkomst van een versterker. Da's bij mij niet aan de orde. Denk toch dat er bij mij een bit is omgevallen bij de SW update, maar goed omdat gedeelde smart halve smart is hoop ik een soortgelijk probleemgeval tegen te komen...
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
EnergieBoy wrote:
Nou ja, dan leren we samen 🙂
Had nog nooit van MoCa gehoord en nu opeens 2 mensen op de Community die daar last mee hebben en ook nog met een extra mediabox. Wel fijn dat je extra box het daarna gewoon doet, dat is natuurlijk een + puntje, maar de melding is lastig.

Nu hoop ik eigenlijk stiekem dat er iemand komt die daar wel een oplossing voor heeft :blush: :sunglasses:


http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof&ViewAction=ViewNewsletter

junior
Meld je aan op de nieuwsbrief en bevestig je mail adres daarna kan je een PDF downloaden waar alles over kabeltelevisie goed word uitgelegd ( sommige dingen zijn wat gedateerd ) er staat ook een uitgebreid verhaal over MOCA in en hoe dit werkt , misschien hebben jullie er wat aan , ik raad iedereen die hier vaak leest en post het zowiezo aan om te lezen !!
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Ronihd, dank je wel! Hoewel mijn vraag niet inhoudelijk over MoCa gaat en hoe de techniek exact werkt, is dit wel heel interessant/verhelderd leesvoer. Ik ga er even voor zitten, ... ??
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ronihd wrote:
EnergieBoy wrote:
Nou ja, dan leren we samen 🙂
Had nog nooit van MoCa gehoord en nu opeens 2 mensen op de Community die daar last mee hebben en ook nog met een extra mediabox. Wel fijn dat je extra box het daarna gewoon doet, dat is natuurlijk een + puntje, maar de melding is lastig.

Nu hoop ik eigenlijk stiekem dat er iemand komt die daar wel een oplossing voor heeft :blush: :sunglasses:


http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof&ViewAction=ViewNewsletter

junior
Meld je aan op de nieuwsbrief en bevestig je mail adres daarna kan je een PDF downloaden waar alles over kabeltelevisie goed word uitgelegd ( sommige dingen zijn wat gedateerd ) er staat ook een uitgebreid verhaal over MOCA in en hoe dit werkt , misschien hebben jullie er wat aan , ik raad iedereen die hier vaak leest en post het zowiezo aan om te lezen !!

Het betreffende kabeltelevisieboek is niet gedateerd en uiterst interessant voor diegenen die zich wat meer in de materie willen verdiepen.
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
N.N. wrote:
Het betreffende kabeltelevisieboek is niet gedateerd en uiterst interessant voor diegenen die zich wat meer in de materie willen verdiepen.

De PDF is laatst bijgewerkt in februari 2016 (de iBooks versie is overigens wél een tikje ouder) enne Ronihd heeft het ook over "sommige dingen", dus niet het hele 'boek'. Ik heb inmiddels de hele PDF doorgenomen en het is inderdaad een prima/interessant (naslag)werk. Nogmaals dank Ronihd, voor de verwijzing naar de download. Goeie aanrader!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
junior wrote:
N.N. wrote:
Het betreffende kabeltelevisieboek is niet gedateerd en uiterst interessant voor diegenen die zich wat meer in de materie willen verdiepen.

De PDF is laatst bijgewerkt in februari 2016 (de iBooks versie is overigens wél een tikje ouder) enne Ronihd heeft het ook over "sommige dingen", dus niet het hele 'boek'. Ik heb inmiddels de hele PDF doorgenomen en het is inderdaad een prima/interessant (naslag)werk. Nogmaals dank Ronihd, voor de verwijzing naar de download. Goeie aanrader!


idd Sommige dingen 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
N.N. wrote:
Ronihd wrote:
EnergieBoy wrote:
Nou ja, dan leren we samen 🙂
Had nog nooit van MoCa gehoord en nu opeens 2 mensen op de Community die daar last mee hebben en ook nog met een extra mediabox. Wel fijn dat je extra box het daarna gewoon doet, dat is natuurlijk een + puntje, maar de melding is lastig.

Nu hoop ik eigenlijk stiekem dat er iemand komt die daar wel een oplossing voor heeft :blush: :sunglasses:


http://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof&ViewAction=ViewNewsletter

junior
Meld je aan op de nieuwsbrief en bevestig je mail adres daarna kan je een PDF downloaden waar alles over kabeltelevisie goed word uitgelegd ( sommige dingen zijn wat gedateerd ) er staat ook een uitgebreid verhaal over MOCA in en hoe dit werkt , misschien hebben jullie er wat aan , ik raad iedereen die hier vaak leest en post het zowiezo aan om te lezen !!

Het betreffende kabeltelevisieboek is niet gedateerd en uiterst interessant voor diegenen die zich wat meer in de materie willen verdiepen.


Dan maar hopen dat het ook een beetje gesnapt word 🙂
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Ronihd wrote:
Dan maar hopen dat het ook een beetje gesnapt word 🙂
Ik denk het allemaal aardig te snappen, maar wat ik nog niet begrijp is waarom ik iedere ochtend een thuisnetwerkfout zie... :wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
junior

Misschien ten overvloede, je gaf al aan dat je geen thuisnetwerk gebruikt:

Zit er een UTP kabel tussen de grote Mediabox XL en je modem?
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Hi Be rt, nee en nee... en dat gaf ik inderdaad al aan. :sunglasses:

Overigens heb ik er nu al twee dagen geen last meer van, vraag me niet waarom. Nee serieus, vraag me niet waarom want ik heb geen idee waarom het ineens is opgehouden! Gisteren wel een 2010 op de Extra Mediabox, het is allemaal een beetje buggy. Tja.
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Okay, vastlopers, meldingen met 'HDMI' in de tekst die te snel verdwijnen om echt te zien waar het over gaat, verbindingsmeldingen (2010/2020/8099/...). Ik krijg het niet voor elkaar om deze Extra Mediabox stabiel te laten werken. Als 'ie aanstaat en ik kijk TV, niks aan de hand maar gelijk nadat ik hem aanzet gaat het vaker fout dan goed en het is heel erg wisselend. Herstarten (power off/on) is dan de enige optie.

Ik heb al even gekeken of er soms een kabel in de mediabox loszit ofzo en uiteraard ook al meermaals het 'standaard script' afgewerkt: fabriekreset, opnieuw koppelen, energiestand naar hoog, schijfbeheer, ... helpt allemaal niks. Ik blijf vreemde meldingen houden. It's buggy, to say the least!

Thijs Ziggo, is er een mogelijkheid om de update op de Extra Mediabox naar 3.4.2 terug te draaien en nogmaals uit te (laten) voeren? En moeten we dan alleen de Extra Mediabox doen of ook de XL? Op de Mediabox XL kom ik dit soort meldingen en problemen helemaal niet tegen, loopt als een tierelier. Mijn gevoel zegt dat er bij de update 'een bit is omgevallen', omdat ik voor die tijd nauwelijks problemen had met de Extra Mediabox of, ...en dat zou wel heel toevallig zijn, is de hardware stuk en kunnen we de Extra Mediabox het best omruilen.

Thanks!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
junior

Bij mijn zwager ( die ik heb geholpen met installeren extra box ) wilde het ook niet draaien via Moca ( waarom weet ik nu nog niet ) 5 mtr goede coax gebruikt maar werken ho maar.

Lan kabel er tussen en werken als een tierelier 😉 heb je geen mogelijkheid utp kabel te trekken ?
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Ronihd wrote:
junior

Bij mijn zwager ( die ik heb geholpen met installeren extra box ) wilde het ook niet draaien via Moca ( waarom weet ik nu nog niet ) 5 mtr goede coax gebruikt maar werken ho maar.

Lan kabel er tussen en werken als een tierelier 😉 heb je geen mogelijkheid utp kabel te trekken ?

Dank je wel Ronihd.

Uiteindelijk kan natuurlijk alles, UTP kabel dus ook maar daar moet ik wel echt héél erg veel in huis voor overhoop gaan halen. Als ik nou vanaf het allereerste moment 'van alles en nog wat problemen' had gehad, dan zat er niks anders op maar aangezien de box goed heeft gewerkt (tot de update naar 3.4.2) zoek ik toch even naar een andere oplossing.

Overigens, dat heb ik hierboven al aan Be rt geschreven; de MoCa melding heb ik al een paar dagen niet meer gezien. Het is van alles en nog wat, wat er aan storingen voorbij komt. Tja.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Even als test: Als je het energieniveau op midden zet op de Extra Mediabox XL, krijg je dan nadat ie klaar is met opstarten ook de foutmeldingen?
junior
Topicstarter
Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Evert96 wrote:
Even als test: Als je het energieniveau op midden zet op de Extra Mediabox XL, krijg je dan nadat ie klaar is met opstarten ook de foutmeldingen?

Dat heb ik niet getest Evert96. Is het zinvol om dat te doen? Kan dan uiteraard pas na een paar dagen uitsluitsel geven maar wil best nog even wat proberen. Hamvraag is dan wel: Update 'ie überhaupt wel als de box op 'midden' staat? Ik heb gelezen dat hij per se op 'hoog' moet staan.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik weet niet of het zinvol is, maar soms heb ik het idee dat de (Extra) Mediabox XL nog niet helemaal klaar is met opstarten terwijl je dan al wel tv kunt kijken. Door de box dan op midden te zetten, doet ie langer over het opstarten en wellicht zijn dan de foutmeldingen ook over. Het is slechts een vermoeden, dus het enige wat we kunnen doen is testen om te kijken of het klopt of niet. Ik heb zelf geen Extra box, dus zelf testen lukt niet 😉 Hopelijk wil jij het voor me testen haha 🙂

Als je box op hoog staat, zorgt dat inderdaad voor de minste kans op problemen. Echter, het verschil tussen hoog en midden is niet heel erg groot. Zo wordt je TV gids ook nog steeds gewoon bijgeladen. Mijn box staat al maanden op Midden en heb nog nooit last gehad van een niet gevulde TV Gids of iets dergelijks. Je hoofdbox moet je daarentegen wel op Hoog laten staan.

Mocht het updaten bij jou toch niet goed gaan, kun je hem daarna weer gewoon op Hoog zetten en moet ik m'n vermoeden anders gaan testen 😉

Uitgelicht topic